Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz

Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: Zaper » pn 24 sie 2015, 15:33

W środę lecimy na Chorwację a wentylator stwierdził, że też ma urlop i kręcić się nie będzie, nawet Peter przez telefon próbował go namówić i nic z tego :)

Więc miernik w rękę i lecim. Do kostki pod którą podpięty jest wentylator dochodzą dwa przewody jeden zielony z kostki masowej i drugi czarny z niebieskim paskiem który to wędruje do kostki z bezpiecznikami, następnie bezpiecznik łączy ten kabel z kablem w kolorze niebieskim z pomarańczowym paskiem i ten kabel biegnie sobie pod czachę i następnie przez kostkę trafia do stacyjki. Rozumiem zatem że przepływ prądu działa to tak:
Ze stacyjki niebieskim kablem biegnie plus do bezpieczników po czym czarnym kablem do kostki wentylatora. Kabelek zielony - masa - z kostki wpięty jest śrubą w wentylator i następnie jak czujnik z którego biegnie kabel do wentylatora odbierze info o temperaturze zamyka obwód i wentylator się kreci.
Dobrze to rozumiem ?
Jeżeli dobrze to nie mam prądu ze stacyjki a dwa kable które zasilają stacyjkę na pewno dostarczają 12,55V - sprawdzone.
Pytanie zatem co może być powodem tego że nagle brakło plusa na kablu do wentylatora ?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: emil » pn 24 sie 2015, 16:34

Tak jak mówisz - wiatrak ma zasilanie po włączeniu stacyjki, a masę łapie poprzez czujnik temperatury.
I nawet ma swój własny bezpiecznik w puszce - sprawdź go (FAN MOTOR).

Pomierz napięcie między plusem na kostce wentylatora a plusem na bezpieczniku.

Jeśli pokaże 12V tzn. że po drodze jest przerwa, a masa podpięta jest właściwie.
Jeśli pokaże 0V tzn. że zasilanie powinno być również na kostce wiatraka (w co wątpię po opisie).

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: Zaper » pn 24 sie 2015, 17:24

Emil dzięki za info, tyle że jak wpinam się w kabel ten niebieski z pomarańczowym paskiem który wchodzi bezpośrednio ze stacyjki i drugi przewód miernika daje na masę to pokazuje mi 0, czyli tak jakby napięcie nie wychodziło ze stacyjki.
Pasowałoby mi to na szybko ogarnąć bo nie bardzo mi się uśmiecha jechać na przełączniku całą trasę :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: emil » pn 24 sie 2015, 19:02

Co Ci idzie bezpośrednio ze stacyjki??

Na schemacie zasilanie idzie ze skrzynki bezpieczników, proponuję Ci się jednak przyjrzeć tej instalacji i bezpiecznikowi od wiatraka ;)

Schemat jest na końcu serwisówki, bezpiecznik E.
went.JPG
Hmm teraz widzę to o czym piszesz. To sugeruje, że coś nie tak może być ze stacyjką skoro nie daje napięcia na bezpiecznik, bo rozumiem, że na pozostałe daje. Spróbuj ją poruszać a do środka na styki wlać jakiś kontakt spray - nie dłubałem przy tym nigdy, nie wiem jaki tam jest dostęp, od kierownicy na bank nie będzie łatwa do odkręcenia - śruby są pewnie jednorazowe, nie wiem natomiast jak tam ze stykami.. Patrząc na tabele poniżej schematu, zwierane są wszystkie trzy kable. Nie wiem jaka będzie obciążalność styku, ale jakby się to okazała wina stacyjki to bym próbował przerzucić ten kabel z pomarańczem na czerwono-czarny, tzn. na to samo wyjście ze stacyjki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: adam.ada » pn 24 sie 2015, 22:42

Nie baw się w to co gdyby było jak.... , przed trasą. Podłącz nowy + poprzez bezpiecznik bezpośrednio z aku, potem sprawdź, czy po zwarciu czujnika na masę wentylator się włączy, jak tak to spokojnie lecisz. Jedynym minusem, a w mojej ocenie plusem, będzie to, że nawet jak wyłączysz stacyjkę a silnik będzie gorący to wentylator będzie kręcił.
Adam

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: Zaper » wt 25 sie 2015, 00:10

No Emil dokładnie o tym co mówisz pisałem, Adam racja juz mam przygotowane kable do bezpośredniego połączenia i wyłącznik, trochę popatrzę jutro i jak nic nie wymysle to reszta po powrocie. Emil dzięki za zdjęcie :!:

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: adam.ada » wt 25 sie 2015, 22:07

Ale po co wyłącznik ?
Adam

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1856
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: śliniak290 » śr 26 sie 2015, 10:43

Żeby wentylator nie pracował cały czas
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: adam.ada » śr 26 sie 2015, 20:59

Przecież wyłączy go czujnik temperatury, który steruje masą, plus jest potrzebny cały czas.
Adam

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: emil » śr 26 sie 2015, 22:04

Lubię to ;)

Bezpiecznik wystarczy. Pytanie jak tam czujnik temperatury, bo może też być dupa, trzeba by zrobić test i ewentualnie oba kable dociągnąć, wtedy z wyłącznikiem (bezpiecznik tak czy siak).

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: adam.ada » śr 26 sie 2015, 22:20

adam.ada pisze:Nie baw się w to co gdyby było jak.... , przed trasą. Podłącz nowy + poprzez bezpiecznik bezpośrednio z aku, potem sprawdź, czy po zwarciu czujnika na masę wentylator się włączy, jak tak to spokojnie lecisz. Jedynym minusem, a w mojej ocenie plusem, będzie to, że nawet jak wyłączysz stacyjkę a silnik będzie gorący to wentylator będzie kręcił.
Emil pisałem o tym kilka postów wyżej.
Adam

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: emil » śr 26 sie 2015, 22:23

Chyba coś nie tak zaznaczyłeś przy cytowaniu, bo nie pisałeś przed tym cytowanym nic wcześniej ;)
Poza tym jak już, to że wiatrak się kręci na wyłączonym silniku, nic nie daje oprócz chłodzenia chłodnicy, pompa wody i tak nie pracuje..

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: adam.ada » śr 26 sie 2015, 22:26

6 postów wyżej
Adam

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: emil » śr 26 sie 2015, 22:32

No to jak pisałem - żaden to plus, na wyłączonym silniku wiatrak się obraca, nic nie daje oprócz rozładowywania akumulatora. Czujnik zapoda masę bez względu na podłączone zasilanie, więc jeśli wiatrak nie będzie miał wyłącznika, może się okazać że będzie chodził i po wyjęciu kluczyka, więc lepiej mieć wyłącznik.

Mnie chodziło o co innego - jeśli są problemy z zasilaniem, to mogły już wystąpić problemy z czujnikiem i może się okazać, że dociąganie samego plusa nic nie da, bo czujnik działa kiedy chce i daje masę kiedy chce, dlatego w takim przypadku dociągałbym już oba przewody z włącznikiem i bezpiecznikiem, a po powrocie na spokojnie ogarniał bym instalację zgodnie z tym, co obmyślił producent.

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Podłącznie wentylatora vfr 800 fi

Post autor: Zaper » sob 12 wrz 2015, 22:01

Wiatrak działał i w sumie na Chorwacji podczas jazdy chodził cały czas :) a po zgaszeniu moto normalnie się wyłącza a że tu był podpięty inaczej to albo mogłem go zostawić żeby chodzi jeszcze np 2 minuty i po zbiciu temperatury się wyłączał albo wyłączałem go przełącznikiem. To zostawienie wiatraka żeby chodził przy wyłączonym silniku się czasem przydawało w cro na krótkich postojach np jak jechaliśmy cały czas do góry przez 40 min używając tylko 1 i 2 bieg. Tak czy inaczej pasuje to naprawić, tyle że pewnie wiąże się to z wymianą stacyjki.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości