Gaśnie przy skręcie w prawo

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
pawels
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: pt 25 lis 2011, 19:10
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brodnica

Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: pawels » pn 16 lip 2012, 16:51

Od dwóch dni dokucza mi problem gaśnięcia silnika na postoju. Na początku sądziłem, że to może zabrudzony czujnik przy bocznej stopce. Problem zaczął mnie dzisiaj coraz bardziej wkurzać i doszedłem do tego, że motocykl gaśnie jak szybko skręcę kierownicę z lewej strony na prawą. Odwrotnie tak się nie dzieje.

Podejrzewam, że gdzieś przetarła się izolacja, ale na pierwszy rzut oka nic nie widać. Zaraz zabieram się za lekturę manuala i nie pozostaje nic innego jak zdjąć czachę i szukać dokładniej.

Może ktoś miał kiedyś podobny przypadek?

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: klosiewi » pn 16 lip 2012, 17:29

pawels pisze:motocykl gaśnie jak szybko skręcę kierownicę z lewej strony na prawą. Odwrotnie tak się nie dzieje.
między główką ramy a rurą zawieszenia przedniego przechodzą przewody elektryczne sprawdź czy podczas skręcania nie napinają się kable bo może się gdzieś kostka się rozpina jak skręcasz i dlatego gaśnie.

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: kamil grudziadz » pn 16 lip 2012, 18:04

moj kumpel mial identyczny problem w cbr f4,mial przetarty przewod w okolicy stacyjki.u Ciebie na bank bedzie to samo.powodzenia w szukaniu :bye
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
pawels
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: pt 25 lis 2011, 19:10
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brodnica

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: pawels » pn 16 lip 2012, 22:10

Pomiętoszyłem wszystkie przewody i przestało. Chciałem sprawdzić, który nawala. Mój kolega w F4 miał taki sam przypadek jak opisujesz Kamil. O ile dobrze się orientuję to dostęp do tych wiązek jest po zdjęciu zbiornika?

Vfr-ki jeszcze nie rozbebeszałem poza ściąganiem bocznych owiewek jak montowałem crashpady

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: kamil grudziadz » pn 16 lip 2012, 22:27

u mojego zioma obylo sie bez sciagania zbiornika.a Ty lepiej co innego pomiętol,a za vfrke wez sie fachowo :mrgreen:
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
gapa44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: ndz 09 paź 2011, 09:15
Imię: Sławek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Milanówek

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: gapa44 » pn 23 lip 2012, 07:31

Zaobserwuj czy przy gaśnięciu zapala się kontrolka HISS. Możesz też poruszać przewodzikami HISS wychodzącymi ze stacyjki (lekko je naprężasz i jeśli jest przewód złamany to uzyskasz przerwę powodując wyłączenie motocykla). Jeśli przewód nie jest uszkodzony zbyt blisko czujnika to można zlutować. Uważaj bo czujnik to ok. 700zł.

Awatar użytkownika
Marecki_
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 82
Rejestracja: sob 15 sty 2011, 21:32
Płeć: Mężczyzna

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: Marecki_ » wt 24 lip 2012, 01:28

Obstawiam na zaśniedziałe kostki w instalacji. Ściągnij owiewki i każdą kostkę którą będziesz widział siknij sprejem "kontakt" lub przynajmniej WD40.

Awatar użytkownika
pawels
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: pt 25 lis 2011, 19:10
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brodnica

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: pawels » wt 24 lip 2012, 13:22

Jak na razie problem się nie pojawia. Już parę kilometrów nawinąłem. Jak do zimy nic się nie będzie działo to nie będę szukał dziury w całym.

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: dixon » wt 24 lip 2012, 17:44

Pawels, stało mi się dokładnie to samo co tobie, kilka dni temu. Wkurza mnie to na maxa, bo momentami staje się niebezpieczne, np. podczas ruszania i skręcania kiery w prawo moto po prostu łup i gaśnie. Dziś będę z tym walczył i dam znać jeśli coś uda mi się ogarnąć.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
gapa44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: ndz 09 paź 2011, 09:15
Imię: Sławek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Milanówek

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: gapa44 » wt 24 lip 2012, 17:48

Ja tam w Viadrze się przejąłem. Zlutowałem jeden bo niepewnie wyprzedzało się kiedy ktoś z przeciwka...
Drugi przewód dołamał się następnego dnia po powrocie z Grunwaldu (przed burzą zdążyłem ) . Wtedy przelutowałem wszystkie trzy. Może u ciebie jest inna przyczyna?

Awatar użytkownika
pawels
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: pt 25 lis 2011, 19:10
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brodnica

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: pawels » wt 24 lip 2012, 18:11

Hm, żeby to było takie proste..... Oglądałem dokładnie wszystkie przewody i nic. Sciągnięcie owiewek to jeszcze nie problem. Mam oryginalne izolacje na wszystkich przewodach i nie chciałbym używać metod (typu rozcinanie nożykiem, a potem łatanie izolacją). Jak na razie problem ustąpił więc poczekam do zimy na full serwis.

Na pewno jak dixon coś zdiagnozuje to jeszcze raz obejrzę moje moto

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: dixon » śr 25 lip 2012, 13:46

Powalczyłem i wywalczyłem - zlokalizowałem i naprawiłem!
Okazało się że przewody wychodzące w ilości trzech ze stacyjki były uszkodzone. Polegało to na tym że jeden kabel był totalnie złamany na pół i wisiał już na ostatnich kilku drucikach, drugi nie był lepszy.
Nie trzeba ściągać żadnych owiewek, pryskać sprayami itp. Bo usterka, bynajmniej u mnie polegałą na tym iż moto gaśnie przy skręcie kierą - przewody się złamały na zgięciu - wyjściu ze stacyjki w miejscu zaciśnięcia ich opaską - spowodowane skręcaniem kierą.
Tego uszkodzenia nie da się zlokalizować bez zdejmowania izolacji na tych 3 kablach.Osobiście nie mogłem zdemontować samej stacyjki, więc odkręciłem kierownicę z dwóch stron (4 śruby) i górną półkę (1 nakrętka). Rozciąłem opaskę i tą izolację, zlutowałem kable, zaizolowałem i złożyłem i wszystko jest git! Czas całej operacji ok. 1 godziny.
Pawels, rozumiem wszystko, ale dla mnie bezpieczeństwo jest najważniejsze i rozciąłem nożykiem tą koszulkę na te kable, zaizolowałem ją po naprawie i tyle. Też mi czasem nie gasła, ale miałem przez te kilka dni akcje że zgasła podczas skrętu w prawo, i albo glebę mogłem zaliczyć, albo miałem na dupie nadjeżdżający z tyłu samochód. Więc osobiście proponuję sobie darować nie rozcinanie izolacji, zrobić z tym porządek i mieć problem z głowy i przede wszystkim bezpiecznie jeździć!;) Tym bardziej, że cała operacja jest prosta i nie jest czasochłonna.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
pawels
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: pt 25 lis 2011, 19:10
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brodnica

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: pawels » śr 25 lip 2012, 15:56

Pawels, rozumiem wszystko, ale dla mnie bezpieczeństwo jest najważniejsze i rozciąłem nożykiem tą koszulkę na te kable, zaizolowałem ją po naprawie i tyle. Też mi czasem nie gasła, ale miałem przez te kilka dni akcje że zgasła podczas skrętu w prawo, i albo glebę mogłem zaliczyć, albo miałem na dupie nadjeżdżający z tyłu samochód. Więc osobiście proponuję sobie darować nie rozcinanie izolacji, zrobić z tym porządek i mieć problem z głowy i przede wszystkim bezpiecznie jeździć!;) Tym bardziej, że cała operacja jest prosta i nie jest czasochłonna.
No to chyba na piątek po pracy muszę zakupić browar i do garażu. Mi na szczęście w czasie jazdy nie zgasłą, ale fakt - strach tak jeździć.

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: dixon » sob 28 lip 2012, 11:44

Daj znaka czy ogarnąłeś. Takie fazki podnosiły mi ciśnienie, bo przy skręcie, gdy mocniej skręcało się kierą, było klik, i moto w sekundę odcinało wszystko.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
Panasonix82
pisarz
pisarz
Posty: 499
Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Gaśnie przy skręcie w prawo

Post autor: Panasonix82 » pt 07 wrz 2012, 07:10

Dopadł mnie ten sam problem

Wczoraj zdjąłem ze swojej VFR-y owiewki z zamiarem zmiany oleju, filtra oleju.
Wszystko poszło zgodnie z oczekiwanym efektem, lecz jak zawsze musiało sie coś poje....ac, bo...wlałem nowy olej, zaczekałem az odparuje z kolektorów. Wszystko cacy, postanowiłem sie przejechać po garazu. Nagle przy skręcie w lewo, reset zegarów i dziwny dźwięk spod zegarów, tak jakby zwarcia, i moto zgasło. Ponownie odpaliłem, szybko skręciłem fajere w lewo i znowu zgasła, dziwny dzwięk zwarcia też sie pojawił. Wydaje mi sie, że mogłem coś poruszyc przy zdejmowaniu owiewek, lecz posprawdzałem wszystkie kostki w okolicach zegarów i jest ok. Czy ktoś miał już taką przypadłość ?

P.S. Założyłem też nowy wydech Dominator High Level :)

Tak gada ...
http://www.youtube.com/watch?v=7X7WEltK-Vg&feature=plcp

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości