Iskra ginie gdy silnik się zagrzeje

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » wt 13 kwie 2010, 22:15


Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » wt 13 kwie 2010, 22:25

Zwróć uwagę na schemat elektryczny na str. 19. Zastanawia mnie połączenie termostatu z systemem zapłonowym. Czy w przypadku uszkodzenia termostatu i pozostawienia tylko małego /sam silnik/ obiegu chłodzenia czujnik nie wysyła sygnału do układu zapłonowego, aby ten odciął iskrę i zapobiegł przegrzaniu się silnika /w efekcie czego nastąpiłoby zatarcie/. :cry
Pytanie:
1. kiedy /czy kiedykolwiek/ wymieniałeś płyn chłodniczy?;
2. czy kiedykolwiek sprawdzałeś stan termostatu?
3. czy po nagrzaniu się silnika i zaniku iskry chłodnica, przewody wodne i silnik mają zbliżona temperaturę?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » wt 13 kwie 2010, 22:42

figaro pisze:Zwróć uwagę na schemat elektryczny na str. 19. Zastanawia mnie połączenie termostatu z systemem zapłonowym. Czy w przypadku uszkodzenia termostatu i pozostawienia tylko małego /sam silnik/ obiegu chłodzenia czujnik nie wysyła sygnału do układu zapłonowego, aby ten odciął iskrę i zapobiegł przegrzaniu się silnika /w efekcie czego nastąpiłoby zatarcie/. :cry
Pytanie:
1. kiedy /czy kiedykolwiek/ wymieniałeś płyn chłodniczy?;
2. czy kiedykolwiek sprawdzałeś stan termostatu?
3. czy po nagrzaniu się silnika i zaniku iskry chłodnica, przewody wodne i silnik mają zbliżona temperaturę?
1.Płyn był zmieniany na początku tamtego sezonu,w tym roku tylko dolałem troche.
2. termostatu nie sprawdzałem ponieważ nigdy nie miałem problemów z temperaturą.
3.nie sprawdzałem temepratury.

A jaki powinien być ten opór impulsatora.

A z innej beczki,jaki program jest potrzebny do otworzenia serwisówki bo ściągnołem i nie mogę otworzyć jej,normalnie mam pecha ostatni do wszystkiego :???:
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » wt 13 kwie 2010, 22:54

Ignition Pulse Generator resistance (w 20 stopniach C) - 200 - 400 Omów

Czyli wychodzi na to że impulsator jest ok :grin: ,czyli kierujemy się w stronę termostatu i Twojej sugesti co by miało sens poniewarz moto dochodzi do pewnej temperatury i gasnie.Jutro sprawdzam termostat.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » śr 14 kwie 2010, 16:13

Cytat Buła"A z innej beczki,jaki program jest potrzebny do otworzenia serwisówki bo ściągnołem i nie mogę otworzyć jej,normalnie mam pecha ostatni do wszystkiego :???:"

Wszystko do plików pdf choćby foxit reader

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » śr 14 kwie 2010, 17:37

Dzieki,program ściągnięty i i serwisówka już jest.Pozostał problem ginącej iskry :sad: .

A w serwisówce na stronie 259 o ile sie nie myle jest sposób na sprawdzenie modułu zapłonowego,znaczy jak pomierzyc jego opór,trzeba to sprawdzić.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » śr 14 kwie 2010, 20:58

Oczywiście możesz /powinieneś/ sprawdzic i moduł. Obstawiam, że wszystkie parametry będą w normie.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » ndz 18 kwie 2010, 10:21

Nie mogę dojść co jest mojej niuni :sad: muszę ją zawieżć do znajomego,może on coś poradzi.

[ Dodano: 2010-05-01, 18:50 ]
Prawdopodobnie na 99,99% popsuty mam moduł :sad:

[ Dodano: 2010-05-09, 11:39 ]
Niunia już działa :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: ,przyczyna był moduł zapłonowy,prawdopodobnie padł po zimie gdyż motocykl stał w nieogrzewanym garażu ale teraz juz jest wsio ok i niech tak zostanie,odpukac w niemalowane.

[ Dodano: 2010-05-10, 18:05 ]
Niunia już działa :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: ,przyczyna był moduł zapłonowy,prawdopodobnie padł po zimie gdyż motocykl stał w nieogrzewanym garażu ale teraz juz jest wsio ok i niech tak zostanie,odpukac w niemalowane.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości