Falujace obroty na jałowym

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Falujace obroty na jałowym

Post autor: adjar » ndz 07 lut 2010, 00:32

Oglądałem właśnie VFRkę rocznik 98 i na jałowym, jak się rozgrzała, miała około 1500 obrotów, które lekko falowały. Drgania obrotomierza nie były duże, ale wyraźne. Ma to prawo tak być, czy wskazówka obrotomierza powinna stać całkiem bez ruchu?

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » ndz 07 lut 2010, 01:17

Może byc np uszkodzona sonda lambda i wtedy falują obroty
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » ndz 07 lut 2010, 11:40

To jest 98 - wtedy chyba nie było sond lambda?

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » ndz 07 lut 2010, 11:54

Ja nie wiem od którego były.Pierwsze oczym pomyślałem.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » ndz 07 lut 2010, 12:25

Sonda jest konieczna w przypadku PGM Fi. We wczesniejszych rocznikach takze wystepuje, bynajmniej w roczniku 99 takie widzialem.
U mnie obroty takze delikatnie faluja na biegu jalowym. W poprzedniej CBR (na gaznikach) takze wystepowalo to zjawisko. W V-tecu kolegi wskazowka stoi prawie w miejscu. Mi ciezko jest okreslic przyczyne tego, aczkolwiek mi to w zaden sposob nie przeszkadza ani nie stwarza problemow.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 07 lut 2010, 12:26

Według mnie to delikatnie zawsze obroty falują 8)

Gorzej jak z 1500obr/min prawie gaśnie i znów na 1500 wtedy trzeba się zastanowić co jest nie tak, ale odchył około 10% od zadanej wartości to norma.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 07 lut 2010, 12:26

napewno tak nie powinno byc

a jak sondy lambda nie ma to moze jedna z tradycyjnych przyczyn-lapie gdzies lewe powietrze ewentualnie na ktoryms garze gorzej pali, chyba ze jestes pewny, ze chodzila caly czas na wszystkich.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 07 lut 2010, 12:29

Twardy161 pisze:napewno tak nie powinno byc

a jak sondy lambda nie ma to moze jedna z tradycyjnych przyczyn-lapie gdzies lewe powietrze ewentualnie na ktoryms garze gorzej pali, chyba ze jestes pewny, ze chodzila caly czas na wszystkich.
Idealnie równo to chodzą silniki elektryczne ;)

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » ndz 07 lut 2010, 12:53

Właśnie tu nie da się konkretnie odpowiedzieć.Każdy silnik lekko faluje.To jest pojęcie względne o ile co i jak.Jesli falowanie jest spore może być to powodem jakichś niedociągnieć .Tak jakMC_Hammer, mówił delikatne falwanie wystepuje w każdym silniku
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 07 lut 2010, 13:05

SOWA pisze:Moja się buja nieznacznie na wolnych i mnie to nie dręczy.
A rozmawiałeś z Nią dlaczego :?: ;-)
Gacol pisze:delikatne falwanie wystepuje w każdym silniku
A delikatne "falowanie" silnika spalinowego wynika z jego zasady działania.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 07 lut 2010, 14:29

ja wychodze z zalozenia, ze kolega nie ma na mysli drgania wskazowki o milimetr na strone od wlasciwego wskazania tylko falowanie, ktore mozna nazwac falowaniem,
bo przypuszczam, ze widzial wczesniej inny motocykl i jego obrotomierz i skoro zadal to pytanie to mialo prawdziwe podstawy:]

Awatar użytkownika
Dann
pisarz
pisarz
Posty: 342
Rejestracja: pn 02 mar 2009, 01:31
Imię: Daniel
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: koluszki
Kontakt:

Post autor: Dann » ndz 07 lut 2010, 17:04

moim skromnym zdaniem może pomóc regulacja przepustnic...

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 07 lut 2010, 18:30

moim zdaniem moze pomoc regulacja cisnienia w gardzielach ssacych, czasem tez nazywana synchronizacja wtryskiwaczy

Awatar użytkownika
SADO
teksciarz
teksciarz
Posty: 197
Rejestracja: pn 18 sty 2010, 23:27
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-WA
Kontakt:

Post autor: SADO » ndz 07 lut 2010, 18:40

Byliśmy dziś z kolegą adjar oglądać drugą i podobnie jak pisał wcześniej w tej też obroty falowały. Moto z 2001 roku, a tak na oko obroty falowały w zakresie 1200-1400 wg wskazań obrotomierza. Miała ona mniejsze obroty niż ta z 1998 r którą wczoraj oglądał.
WSK 125 > CZ 350 > Yamaha XJ 600 > VFR 800, Junak i WFM :)

Awatar użytkownika
RafałVFR
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: pn 05 paź 2009, 22:45
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GTC
Kontakt:

Post autor: RafałVFR » ndz 07 lut 2010, 19:58

Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że może to być także kwestia jakości paliwa...Trzymam się znanych stacji ale wiadomo że gdzieś w Polsce bywa różnie i zaobserwowałem takie zjawisko gdy po zatankowaniu na nie znanej stacji obroty które trzymały równy poziom zaczęły falować a po kolejnym tankowaniu wszystko wracało do normy

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości