Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
-
adjar
- klepacz

- Posty: 802
- Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
- Imię: Adam
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: adjar » ndz 07 lut 2010, 00:32
Oglądałem właśnie VFRkę rocznik 98 i na jałowym, jak się rozgrzała, miała około 1500 obrotów, które lekko falowały. Drgania obrotomierza nie były duże, ale wyraźne. Ma to prawo tak być, czy wskazówka obrotomierza powinna stać całkiem bez ruchu?
-
Gacol
- klepacz

- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Post
autor: Gacol » ndz 07 lut 2010, 01:17
Może byc np uszkodzona sonda lambda i wtedy falują obroty
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
-
adjar
- klepacz

- Posty: 802
- Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
- Imię: Adam
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: adjar » ndz 07 lut 2010, 11:40
To jest 98 - wtedy chyba nie było sond lambda?
-
Gacol
- klepacz

- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Post
autor: Gacol » ndz 07 lut 2010, 11:54
Ja nie wiem od którego były.Pierwsze oczym pomyślałem.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
-
elco
- klepacz

- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: elco » ndz 07 lut 2010, 12:25
Sonda jest konieczna w przypadku PGM Fi. We wczesniejszych rocznikach takze wystepuje, bynajmniej w roczniku 99 takie widzialem.
U mnie obroty takze delikatnie faluja na biegu jalowym. W poprzedniej CBR (na gaznikach) takze wystepowalo to zjawisko. W V-tecu kolegi wskazowka stoi prawie w miejscu. Mi ciezko jest okreslic przyczyne tego, aczkolwiek mi to w zaden sposob nie przeszkadza ani nie stwarza problemow.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
-
MC_Hammer
- ostry klepacz

- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Post
autor: MC_Hammer » ndz 07 lut 2010, 12:26
Według mnie to delikatnie zawsze obroty falują
Gorzej jak z 1500obr/min prawie gaśnie i znów na 1500 wtedy trzeba się zastanowić co jest nie tak, ale odchył około 10% od zadanej wartości to norma.
-
Twardy161
- klepacz

- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Twardy161 » ndz 07 lut 2010, 12:26
napewno tak nie powinno byc
a jak sondy lambda nie ma to moze jedna z tradycyjnych przyczyn-lapie gdzies lewe powietrze ewentualnie na ktoryms garze gorzej pali, chyba ze jestes pewny, ze chodzila caly czas na wszystkich.
-
MC_Hammer
- ostry klepacz

- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Post
autor: MC_Hammer » ndz 07 lut 2010, 12:29
Twardy161 pisze:napewno tak nie powinno byc
a jak sondy lambda nie ma to moze jedna z tradycyjnych przyczyn-lapie gdzies lewe powietrze ewentualnie na ktoryms garze gorzej pali, chyba ze jestes pewny, ze chodzila caly czas na wszystkich.
Idealnie równo to chodzą silniki elektryczne

-
Gacol
- klepacz

- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Post
autor: Gacol » ndz 07 lut 2010, 12:53
Właśnie tu nie da się konkretnie odpowiedzieć.Każdy silnik lekko faluje.To jest pojęcie względne o ile co i jak.Jesli falowanie jest spore może być to powodem jakichś niedociągnieć .Tak jakMC_Hammer, mówił delikatne falwanie wystepuje w każdym silniku
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
-
MC_Hammer
- ostry klepacz

- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Post
autor: MC_Hammer » ndz 07 lut 2010, 13:05
SOWA pisze:Moja się buja nieznacznie na wolnych i mnie to nie dręczy.
A rozmawiałeś z Nią dlaczego
Gacol pisze:delikatne falwanie wystepuje w każdym silniku
A delikatne "falowanie" silnika spalinowego wynika z jego zasady działania.
-
Twardy161
- klepacz

- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Twardy161 » ndz 07 lut 2010, 14:29
ja wychodze z zalozenia, ze kolega nie ma na mysli drgania wskazowki o milimetr na strone od wlasciwego wskazania tylko falowanie, ktore mozna nazwac falowaniem,
bo przypuszczam, ze widzial wczesniej inny motocykl i jego obrotomierz i skoro zadal to pytanie to mialo prawdziwe podstawy:]
-
Dann
- pisarz

- Posty: 342
- Rejestracja: pn 02 mar 2009, 01:31
- Imię: Daniel
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: koluszki
-
Kontakt:
Post
autor: Dann » ndz 07 lut 2010, 17:04
moim skromnym zdaniem może pomóc regulacja przepustnic...
-
kris2k
- klepacz

- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
-
Kontakt:
Post
autor: kris2k » ndz 07 lut 2010, 18:30
moim zdaniem moze pomoc regulacja cisnienia w gardzielach ssacych, czasem tez nazywana synchronizacja wtryskiwaczy
-
SADO
- teksciarz

- Posty: 197
- Rejestracja: pn 18 sty 2010, 23:27
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: W-WA
-
Kontakt:
Post
autor: SADO » ndz 07 lut 2010, 18:40
Byliśmy dziś z kolegą adjar oglądać drugą i podobnie jak pisał wcześniej w tej też obroty falowały. Moto z 2001 roku, a tak na oko obroty falowały w zakresie 1200-1400 wg wskazań obrotomierza. Miała ona mniejsze obroty niż ta z 1998 r którą wczoraj oglądał.
WSK 125 > CZ 350 > Yamaha XJ 600 > VFR 800, Junak i WFM

-
RafałVFR
- zadomowiony

- Posty: 73
- Rejestracja: pn 05 paź 2009, 22:45
- Imię: Rafał
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: GTC
-
Kontakt:
Post
autor: RafałVFR » ndz 07 lut 2010, 19:58
Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że może to być także kwestia jakości paliwa...Trzymam się znanych stacji ale wiadomo że gdzieś w Polsce bywa różnie i zaobserwowałem takie zjawisko gdy po zatankowaniu na nie znanej stacji obroty które trzymały równy poziom zaczęły falować a po kolejnym tankowaniu wszystko wracało do normy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości