Chłodzenie Regulatora napięcia

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pn 22 sty 2007, 22:50

czasem stan aku może wprowdzić przekłamanie
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pn 22 sty 2007, 23:19

maciek 800, "Obcinalność" regulatora już zmierzyłeś i wyszło ci, że tnie przy 13,6. Rzecz w tym, że coś powinno dygać. Nie wiem czy pomiaru dokonałeś pod obciążeniem czy bez. Na ten temat Paweł pisał niedawno w innym miejscu. Przytoczę ci jego wypowiedź bo jest książkowa.
Pawel pisze:To nie pozostaje nic innego jak sprawdzic miernikiem napiecie w czasie pracy silnika, reakcje na właczenie swiateł, czy dodanie gazu. Po właczeniu swiateł powinienes miec krótki spadek napiecia, ale juz po chwili jego wzrost, czyli regulator napiecia działa. To samo po dodaniu gazu z biegu jałowego w wyzszy zakres.

Pawel
Maciek. Ponoć nie pracujesz teraz. Zdzwoń się ze mną i podżegluj do mnie na sprzęcie, to się przymierzymy. Można by podmienić aku, bo jeśli upadł to też wpływa na pomiar. W razie czego sprawdzimy cewki, albo przynajmniej stworzymy pozory pomiaru. Jak nic nie stwierdzimy to do Pawła będziesz miał blisko.
Sorry Paweł, że tak tu Tobą wymachuję ale to przecież Twój dżob i uchodzisz za experta.

Awatar użytkownika
maciek 800
klepacz
klepacz
Posty: 579
Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Raszyn

Post autor: maciek 800 » pn 22 sty 2007, 23:32

Wszystko jest fajnie tylko jest poważny problem. Sprzęt jest niezarejestrowany, nie ubezpieczony co więcej nie mam tylnej lampy i zawzięcie jej szukam.

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » wt 23 sty 2007, 10:15

SOWA pisze:Czy Ty nie czytasz pw.? Przyjeżdżaj do mnie to ci wszystko pomierzę.
Czytam, czytam - były chyba jakieś problemy z 4um.
maciek 800 pisze:Rommi daj adres to ja przyjadę do ciebie i ci wszystko pomierzę.
Zapraszam, dam Ci znać na pw. Tylko chyba na weekend musimy się umówić, no i aku musze podładować - bo nie odpalimy sprzęta :D.
maciek 800 pisze:Sprzęt jest niezarejestrowany, nie ubezpieczony co więcej nie mam tylnej lampy i zawzięcie jej szukam.
Maciek, niedawno na allegro koleś sprzedawał srebrną VFR RC46 na części, z ciekawości napisałem do niego maila co ma i wiem, że miał tylną lampę i chciał za nią 150 zł. Musiałbyś poszukać w zakończonych aukcjach, bo jego maila skasowałem chyba ... jak uda mi się znaleźć to dam Ci znać.

[ Dodano: 2007-01-23, 10:19 ]
:mrgreen:
Maciek - znalazłem - napisz do gościa - może jeszcze ma lampe
http://www.allegro.pl/item157607625_hon ... _2001.html

[ Dodano: 2007-01-23, 19:25 ]
właśnie jestem po pomiarach (odpaliłem Vke na kable):

1. obroty silnika 1,5 tyś
1. wartość bez obciążenia 13,8 V
1. z obciążeniem (+światła) 12,8 V

2. obroty silnika 4 tyś
2. wartość bez obciążenia 13,5 V
2. z obciążeniem (+światła) 11,7 V

Dziwne, że jak silnik załapał temp około 75 st. C to wartości zaczęły maleć. Przy włączonych światłach na wolnych obrotach miałem nawet poniżej 11,5 V.
Ktoś chce może regiel oddać - bo ma za dużo :disagree

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 23 sty 2007, 23:07

Panowie nie panikować, ja w swojej miałem po kupnie 12.4 V co jest zdecydowanie za mało a u Rommiego 11.7 to juz całkiem tragedia, I co ? I to naprawiłem :mrgreen: i wcale to nie była wina regulatora i rzadko jest to wina regulatora.
A zrobilem to panowie tak:
1. Wymiana kabli idących z alternatora do regulatora na grubsze, kupione w castoramie ;-)
Oryginalne sie grzeją i z czasem pogarsza sie ich stan i stawiają opór, a u Ciebie Rommi ( i w kazdym alternatorze) dlatego sie zmienia ladowanie bo nagrzewają sie uzwojenia , a miedź zmniejsza rezystancje po podgrzaniu
2. wyczyszczenie i poprawienie styków na wszystkich możliwych kostkach w moto
3. dodatkowe kable bezposrednio z regulatora do akumulatora

Z 12,4 V zrobiło sie 14,2 V dziwne nie ? a regulator ten sam
PS wykonałem własny regulator i działa tylko na nim nie smigam bo swoj doprowadziłem do porzadku po czynnosciach wymienionych w punktach 123 :razz:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » śr 24 sty 2007, 16:09

szatan pisze:1. Wymiana kabli idących z alternatora do regulatora na grubsze
...
3. dodatkowe kable bezposrednio z regulatora do akumulatora
Wszystko to dla mnie jest jasne, choć wolałbym tego sam nie robić - żeby czegoś nie ... zepsuć. Z drugiej strony jak trzeba, to trzeba :???:
Czy przez to mam rozumieć, że po około 9 latach instalacja jest juz do bani?

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 24 sty 2007, 18:59

rommi pisze:Czy przez to mam rozumieć, że po około 9 latach instalacja jest juz do bani?
Nie instalacja tylko jej połączenia , tzn kabli ze złączkami i złączek damskim z meskimi w kostkach,
A kable od alternatora (i nie tylko) są po prostu od razu jednak seryjnie montowane troche za cienkie ze wzgeldów ekonomicznych, np. kable do żarówek H4 w lampie przedniej, no coż ciekawe nie są. i zauwazcie w serwisówce ze w przedniej lampie mają być H4 45/45 W a nie jak nasze 60/55W i własnie do tych 45 W są wyliczone kable
Rezystancja miedzy fazami alternatora powinna być 0.1 do max 1.0 Ω, jesli jest wieksza to pojawia sie problem i jeb..e sie regulator bo odczytuje sobie nieprawidłowe dane
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
pito
pisarz
pisarz
Posty: 215
Rejestracja: wt 24 paź 2006, 19:14
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: pito » śr 24 sty 2007, 19:24

1. Wymiana kabli idących z alternatora do regulatora na grubsze, kupione w castoramie
3. dodatkowe kable bezposrednio z regulatora do akumulatora

A mozna by bylo prosic o jakies szczegolowsze fotki zmian dokonanych w pkt 1 i 3??Pewnie zeby tego dokonac trzeba fachowego elektryka??
Calkiem niedawno kupilem uzywany regulator, ktory odeslalme bo jak go podlaczylem to okazalo sie ze ladowanie jest gowniane, a jak zalozylem swoj bylo ok.Czy to tez moze byc wina kabli??
...bo nie stoi prawdziwie ten kto nigdy nie upadł...
pito
Puławy

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » śr 24 sty 2007, 19:27

rommi pisze: Czy przez to mam rozumieć, że po około 9 latach instalacja jest juz do bani?
Rommi kup spray do czyszczenia styków-pomaga.spróbuj wyczyścic też klemy od akumulatora. moja VFa ma 19lat a instalacja jak nowa ,wystarczy tylko od czasu do czasu przejzeć styki i odpowiednio zabezpieczyć.


pozdro

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » czw 25 sty 2007, 09:42

pito pisze:A mozna by bylo prosic o jakies szczegolowsze fotki zmian dokonanych w pkt 1 i 3??Pewnie zeby tego dokonac trzeba fachowego elektryka??
No właśnie nie chciałbym sam przy tym grzebać.
seba_VF750FR pisze:Rommi kup spray do czyszczenia styków-pomaga.spróbuj wyczyścic też klemy od akumulatora. moja VFa ma 19lat a instalacja jak nowa ,wystarczy tylko od czasu do czasu przejzeć styki i odpowiednio zabezpieczyć.
Na pewno od tego zacznę, a jak się nie poprawi to będę myślał co dalej.

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » czw 25 sty 2007, 19:39

chłopaki skoro o ładowaniu i reglerku. Pomiary wykaząly, ze w moim sprżetu napięcie waha siew granicach 15- 17 V czy to nie jest oby za dużo???? Wypowiedzcie sie 8) Pewnie mozę t ospowodować wygotowanie akumulatora, a nawet slyszalem, że moze spalić moduł?? Prawda to???
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 25 sty 2007, 20:34

ja tek mialem i to byl regler,w odroznieniu od innych puszczal za duzo napiecia zamiast za malo dawac....
popalil mi zarownki na desce....
a objawy jeszcze byly takie z mi deska pulsowala.raz jasniej raz ciemniej no wogole wszystkie swiatla.wymienilem i jest ok
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » czw 25 sty 2007, 21:38

No widziasz Luk u mnie tez były żarówki spalone na blacie, ale tylko 2, poza tym nie ma innych objawów, ale zapewne regler jest do wypier..... :evil:
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 25 sty 2007, 22:19

Miganie swiateł jak u Luke-a to objaw smierci diod prostowniczych w regulatorze.w samochodzie da sie to zrobić bo sie wymienia same diody , w motocyklu nie bo regler to jedna nierozbieralna całośc :confused
Daniel . Jesli daje za duzo czyli 17V to pewnie juz zdechniety jest, ale zawsze jest szansa ;-) moze napierd...a w aku 17 V bo gdzieś tam na brudnych stykach regler myśli sobie ze w instalacji jest np,12V i usilnie probuje podwyzszyć napiecie do tych 14 ale nie wie ze na aku juz jest 17.
Z foty ktorą dam nie bedziecie nic wiedziec dlatego dodaje napaćkany w paincie rysunek przedtawiający jak to ma być zrobione, U mnie kostka jest wyjeb.. bo robiłem to na połe na szybko , teraz mam czas zeby to zrobić po ludzku , wy nie usuwajcie kostki , trzeba tylko dorobić 2 odczepy z reglera i podłączyć je bezpośrednio do + i - akumulatora, to sie tyczy RC46 98-01. jak jest w reglerze w starszych modelach nie wiem bo nie miałem

Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pt 26 sty 2007, 00:05

Daniel VTS pisze:Pomiary wykaząly, ze w moim sprżetu napięcie waha siew granicach 15- 17 V
Daj swój reglerek Rommiemu, podłączy sobie oba i średnią będzie miał akuratnią. :wink

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości