Chłodzenie Regulatora napięcia
maciek 800, "Obcinalność" regulatora już zmierzyłeś i wyszło ci, że tnie przy 13,6. Rzecz w tym, że coś powinno dygać. Nie wiem czy pomiaru dokonałeś pod obciążeniem czy bez. Na ten temat Paweł pisał niedawno w innym miejscu. Przytoczę ci jego wypowiedź bo jest książkowa.
Sorry Paweł, że tak tu Tobą wymachuję ale to przecież Twój dżob i uchodzisz za experta.
Maciek. Ponoć nie pracujesz teraz. Zdzwoń się ze mną i podżegluj do mnie na sprzęcie, to się przymierzymy. Można by podmienić aku, bo jeśli upadł to też wpływa na pomiar. W razie czego sprawdzimy cewki, albo przynajmniej stworzymy pozory pomiaru. Jak nic nie stwierdzimy to do Pawła będziesz miał blisko.Pawel pisze:To nie pozostaje nic innego jak sprawdzic miernikiem napiecie w czasie pracy silnika, reakcje na właczenie swiateł, czy dodanie gazu. Po właczeniu swiateł powinienes miec krótki spadek napiecia, ale juz po chwili jego wzrost, czyli regulator napiecia działa. To samo po dodaniu gazu z biegu jałowego w wyzszy zakres.
Pawel
Sorry Paweł, że tak tu Tobą wymachuję ale to przecież Twój dżob i uchodzisz za experta.
- maciek 800
- klepacz
- Posty: 579
- Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Raszyn
- rommi
- ostry klepacz
- Posty: 2358
- Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
- Kontakt:
Czytam, czytam - były chyba jakieś problemy z 4um.SOWA pisze:Czy Ty nie czytasz pw.? Przyjeżdżaj do mnie to ci wszystko pomierzę.
Zapraszam, dam Ci znać na pw. Tylko chyba na weekend musimy się umówić, no i aku musze podładować - bo nie odpalimy sprzętamaciek 800 pisze:Rommi daj adres to ja przyjadę do ciebie i ci wszystko pomierzę.

Maciek, niedawno na allegro koleś sprzedawał srebrną VFR RC46 na części, z ciekawości napisałem do niego maila co ma i wiem, że miał tylną lampę i chciał za nią 150 zł. Musiałbyś poszukać w zakończonych aukcjach, bo jego maila skasowałem chyba ... jak uda mi się znaleźć to dam Ci znać.maciek 800 pisze:Sprzęt jest niezarejestrowany, nie ubezpieczony co więcej nie mam tylnej lampy i zawzięcie jej szukam.
[ Dodano: 2007-01-23, 10:19 ]

Maciek - znalazłem - napisz do gościa - może jeszcze ma lampe
http://www.allegro.pl/item157607625_hon ... _2001.html
[ Dodano: 2007-01-23, 19:25 ]
właśnie jestem po pomiarach (odpaliłem Vke na kable):
1. obroty silnika 1,5 tyś
1. wartość bez obciążenia 13,8 V
1. z obciążeniem (+światła) 12,8 V
2. obroty silnika 4 tyś
2. wartość bez obciążenia 13,5 V
2. z obciążeniem (+światła) 11,7 V
Dziwne, że jak silnik załapał temp około 75 st. C to wartości zaczęły maleć. Przy włączonych światłach na wolnych obrotach miałem nawet poniżej 11,5 V.
Ktoś chce może regiel oddać - bo ma za dużo

- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Panowie nie panikować, ja w swojej miałem po kupnie 12.4 V co jest zdecydowanie za mało a u Rommiego 11.7 to juz całkiem tragedia, I co ? I to naprawiłem
i wcale to nie była wina regulatora i rzadko jest to wina regulatora.
A zrobilem to panowie tak:
1. Wymiana kabli idących z alternatora do regulatora na grubsze, kupione w castoramie
Oryginalne sie grzeją i z czasem pogarsza sie ich stan i stawiają opór, a u Ciebie Rommi ( i w kazdym alternatorze) dlatego sie zmienia ladowanie bo nagrzewają sie uzwojenia , a miedź zmniejsza rezystancje po podgrzaniu
2. wyczyszczenie i poprawienie styków na wszystkich możliwych kostkach w moto
3. dodatkowe kable bezposrednio z regulatora do akumulatora
Z 12,4 V zrobiło sie 14,2 V dziwne nie ? a regulator ten sam
PS wykonałem własny regulator i działa tylko na nim nie smigam bo swoj doprowadziłem do porzadku po czynnosciach wymienionych w punktach 123

A zrobilem to panowie tak:
1. Wymiana kabli idących z alternatora do regulatora na grubsze, kupione w castoramie

Oryginalne sie grzeją i z czasem pogarsza sie ich stan i stawiają opór, a u Ciebie Rommi ( i w kazdym alternatorze) dlatego sie zmienia ladowanie bo nagrzewają sie uzwojenia , a miedź zmniejsza rezystancje po podgrzaniu
2. wyczyszczenie i poprawienie styków na wszystkich możliwych kostkach w moto
3. dodatkowe kable bezposrednio z regulatora do akumulatora
Z 12,4 V zrobiło sie 14,2 V dziwne nie ? a regulator ten sam
PS wykonałem własny regulator i działa tylko na nim nie smigam bo swoj doprowadziłem do porzadku po czynnosciach wymienionych w punktach 123

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- rommi
- ostry klepacz
- Posty: 2358
- Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
- Kontakt:
Wszystko to dla mnie jest jasne, choć wolałbym tego sam nie robić - żeby czegoś nie ... zepsuć. Z drugiej strony jak trzeba, to trzebaszatan pisze:1. Wymiana kabli idących z alternatora do regulatora na grubsze
...
3. dodatkowe kable bezposrednio z regulatora do akumulatora

Czy przez to mam rozumieć, że po około 9 latach instalacja jest juz do bani?
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Nie instalacja tylko jej połączenia , tzn kabli ze złączkami i złączek damskim z meskimi w kostkach,rommi pisze:Czy przez to mam rozumieć, że po około 9 latach instalacja jest juz do bani?
A kable od alternatora (i nie tylko) są po prostu od razu jednak seryjnie montowane troche za cienkie ze wzgeldów ekonomicznych, np. kable do żarówek H4 w lampie przedniej, no coż ciekawe nie są. i zauwazcie w serwisówce ze w przedniej lampie mają być H4 45/45 W a nie jak nasze 60/55W i własnie do tych 45 W są wyliczone kable
Rezystancja miedzy fazami alternatora powinna być 0.1 do max 1.0 Ω, jesli jest wieksza to pojawia sie problem i jeb..e sie regulator bo odczytuje sobie nieprawidłowe dane
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- pito
- pisarz
- Posty: 215
- Rejestracja: wt 24 paź 2006, 19:14
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
1. Wymiana kabli idących z alternatora do regulatora na grubsze, kupione w castoramie
3. dodatkowe kable bezposrednio z regulatora do akumulatora
A mozna by bylo prosic o jakies szczegolowsze fotki zmian dokonanych w pkt 1 i 3??Pewnie zeby tego dokonac trzeba fachowego elektryka??
Calkiem niedawno kupilem uzywany regulator, ktory odeslalme bo jak go podlaczylem to okazalo sie ze ladowanie jest gowniane, a jak zalozylem swoj bylo ok.Czy to tez moze byc wina kabli??
...bo nie stoi prawdziwie ten kto nigdy nie upadł...
pito
Puławy
pito
Puławy
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
Rommi kup spray do czyszczenia styków-pomaga.spróbuj wyczyścic też klemy od akumulatora. moja VFa ma 19lat a instalacja jak nowa ,wystarczy tylko od czasu do czasu przejzeć styki i odpowiednio zabezpieczyć.rommi pisze: Czy przez to mam rozumieć, że po około 9 latach instalacja jest juz do bani?
pozdro
- rommi
- ostry klepacz
- Posty: 2358
- Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
- Kontakt:
No właśnie nie chciałbym sam przy tym grzebać.pito pisze:A mozna by bylo prosic o jakies szczegolowsze fotki zmian dokonanych w pkt 1 i 3??Pewnie zeby tego dokonac trzeba fachowego elektryka??
Na pewno od tego zacznę, a jak się nie poprawi to będę myślał co dalej.seba_VF750FR pisze:Rommi kup spray do czyszczenia styków-pomaga.spróbuj wyczyścic też klemy od akumulatora. moja VFa ma 19lat a instalacja jak nowa ,wystarczy tylko od czasu do czasu przejzeć styki i odpowiednio zabezpieczyć.
- DIDI
- klepacz
- Posty: 1575
- Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
chłopaki skoro o ładowaniu i reglerku. Pomiary wykaząly, ze w moim sprżetu napięcie waha siew granicach 15- 17 V czy to nie jest oby za dużo???? Wypowiedzcie sie
Pewnie mozę t ospowodować wygotowanie akumulatora, a nawet slyszalem, że moze spalić moduł?? Prawda to???

Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać 
DIDI

DIDI
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Miganie swiateł jak u Luke-a to objaw smierci diod prostowniczych w regulatorze.w samochodzie da sie to zrobić bo sie wymienia same diody , w motocyklu nie bo regler to jedna nierozbieralna całośc
Daniel . Jesli daje za duzo czyli 17V to pewnie juz zdechniety jest, ale zawsze jest szansa
moze napierd...a w aku 17 V bo gdzieś tam na brudnych stykach regler myśli sobie ze w instalacji jest np,12V i usilnie probuje podwyzszyć napiecie do tych 14 ale nie wie ze na aku juz jest 17.
Z foty ktorą dam nie bedziecie nic wiedziec dlatego dodaje napaćkany w paincie rysunek przedtawiający jak to ma być zrobione, U mnie kostka jest wyjeb.. bo robiłem to na połe na szybko , teraz mam czas zeby to zrobić po ludzku , wy nie usuwajcie kostki , trzeba tylko dorobić 2 odczepy z reglera i podłączyć je bezpośrednio do + i - akumulatora, to sie tyczy RC46 98-01. jak jest w reglerze w starszych modelach nie wiem bo nie miałem


Daniel . Jesli daje za duzo czyli 17V to pewnie juz zdechniety jest, ale zawsze jest szansa

Z foty ktorą dam nie bedziecie nic wiedziec dlatego dodaje napaćkany w paincie rysunek przedtawiający jak to ma być zrobione, U mnie kostka jest wyjeb.. bo robiłem to na połe na szybko , teraz mam czas zeby to zrobić po ludzku , wy nie usuwajcie kostki , trzeba tylko dorobić 2 odczepy z reglera i podłączyć je bezpośrednio do + i - akumulatora, to sie tyczy RC46 98-01. jak jest w reglerze w starszych modelach nie wiem bo nie miałem

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości