Chłodzenie Regulatora napięcia

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
tomekv4
pisarz
pisarz
Posty: 244
Rejestracja: pn 04 maja 2009, 21:00
Imię: tomek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: prawie sztolyca

Post autor: tomekv4 » ndz 27 gru 2009, 22:05

Może już ktoś to opisywał, ale widziałem w rc36I takie rozwiązanie, że przedlużono wiązkę od reglera i zamontowano go w błotniku nad tylnym kołem. Wiązka z gniazdem została nad błotnikiem czyli pod siedzeniem, a radiator był po drugiej stronie chłodzony dodatkowo krecącym sie tylnym kołem. Działało długo bez żadnych problemów.

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » ndz 27 gru 2009, 22:56

A nie prościej zamontować na radiator wentylator z kompa?? :)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » pn 28 gru 2009, 10:13

Zmień regler na DUCATI i nie potrzeba wiatraczków zakładac ;-) ma solidny radiator i może byc w tym samym miejscu
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pn 28 gru 2009, 16:29

robsonic pisze:Zmień regler na DUCATI i nie potrzeba wiatraczków zakładac ma solidny radiator i może byc w tym samym miejscu
Do CBR taki mi wrzucili :)
Ale póki nie zdechł nie ma sensu wymieniać, a wentylator kosztuje grosze.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 28 gru 2009, 18:27

pisalem juz w 1 temacie ze zalozylem taki wiatrak, bagatelizowalem problem grzejacego sie reglera az padl w najmniej odpowiednim momencie:]
najlepszy efekt widzialem przez pierwsze dni, regler doslownie mial temperature otoczenia, bylem zachwycony....
az pewnego dnia moto zaczelo parskac i stanelo-padl akumulator....
a co sie okazalo.................
podczas grzebania przy montowaniu wiatraczka rozpiela sie wiazka od alternatora i jezdzilem przez 3 dni bez ladowania:]
wiec sie nie grzal,

prawde mowiac nadal jest goracy i ciezko mi ocenic czy mniej-jesli to prawda, ze ma prawo grzac sie do 110 stopni to efekt jest bo co prawda ledow ale reka da sie go dotknac,

temat wiatraka byl juz opisywany, 1 gosc zjebywal ten patent i to co pisalem stawiajac na lepszy radiator-mozna wszystko, patenty z przenoszeniem reglera w inne miejsce tez sa znane, to o tyle dobry patent, ze sprawdzony w innych motocyklach,
minus z mojego rozwiazania jest taki, ze wiatrak troche ogranicza dostep do mini schowka

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » wt 29 gru 2009, 00:05

przy okazji proponuję sprawdzić i zabezpieczyć wszelkie złacza przed wilgocią i innymi czynnikami niszczącymi. Ja od ponad 1,5 roku mam wentylator i odpukać nic się nie dzieje...
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » wt 29 gru 2009, 00:28

brii pisze:
robsonic pisze:Zmień regler na DUCATI i nie potrzeba wiatraczków zakładac ma solidny radiator i może byc w tym samym miejscu
Do CBR taki mi wrzucili :)
Ale póki nie zdechł nie ma sensu wymieniać, a wentylator kosztuje grosze.
I nie zdechnie,to zamiennik seryjnej wpadki hondy
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » wt 29 gru 2009, 11:14

tak, juz nie raz o nim slyszalem ze jest dobry, podobnie z reglem od wtryskowca-sa wytrzymalsze chociaz drozsze,

co do wiatraka to zaluje ze nie mam mozliwosci zmierzenia temaperatury, liczby lepiej przemawiaja nic ocena na oko.
gdyby znowu mi sie spalil kupilbym samorobke-niewazne czy od szatana czy z allegro-maja duze radiatory wiec mniejsza szansa spalenia a co istotne nie sa niczym zalewane wiec mozna je naprawic bardzo malym kosztem.

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » wt 29 gru 2009, 14:17

Regulator to ten co się grzeje i będzie to robił, zamiast wiatraczków zadbaj o poprawne naładowanie aku i to odciąży regulator dostatecznie. Słaby akumulator= mordowanie reglera! złota zasada ;-)
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » wt 29 gru 2009, 16:22

to pol zlotej zasady kolego:]
regler sklada sie z regulatora napiecia i prostownika a wiec:
nienaladowane aku-odciazasz czesc regulujaca napiecie, obciazasz prostownik,
naladowane aku-prostownik ma luz, regulator ma ciezko,
wniosek-nigdy nie zrobisz tak zeby bylo idealnie
ale to co sie pali to czesc odpowiadajaca za ograniczenie napiecia-tyrystory wiec skoro nie mozemy zapewnic stalego obciazenia alternatora na takim pozoiomie aby ograniczyc ich grzanie sie (co by obciazylo diody prostownicze), musimy myslec o tym co mozemy a wiec chlodzenie.

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » śr 30 gru 2009, 01:39

Mój regler jest na radiatorze od procka z dodatkową solidną masą ;-) Przerabiałem solidnie ten temat w dziale " regulator raz jeszcze" w mojej padł orginalny po 100 przejechanych km od zakupu...
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 30 gru 2009, 10:56

no i moim zdaniem to zalatwia sprawe-dobra masa jest wazna a dodatkowy radiator to dobre rozwiazanie,
100 km to naprawde przegiecie, nie wiem ile jezdzisz na obecnym ale to chyba potwierdzenie skutecznosci rozwiazania, co prawda na zywotnosc reglera nie ma zasady bo wielu osobom od nowosci wytrzymuje pare lat(troche winy mozna zrzucic na styl jazdy-duzo wysokich obrotow) ale napewno odprowadzenie ciepla jest lepsze niz w oryginale.

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » śr 30 gru 2009, 11:59

A co myślicie o wrzuceniu pasty termoprzewodzącej pod regulator?
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 30 gru 2009, 12:25

A co to da ? chcesz pakowac paste miedzy regulator a blache ? went wystarczy spokojnie. Oczywiscie możesz wrzucić paste ale jeśli zastosujesz drugi radiator typu kawałek blachy aluminiowej lub miedzianej.
Prawda jest taka ze modele 98-99 miały bublowate regulatory i nie pomoze im nawet chłodzenie wodne :mrgreen: predzej czy pozniej zdechną.
Pozatym wydaje mie sie ze w Vtecu nie ma problemu z padajacymi reglerami.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » śr 30 gru 2009, 13:50

szatan pisze:Prawda jest taka ze modele 98-99 miały bublowate regulatory i nie pomoze im nawet chłodzenie wodne predzej czy pozniej zdechną.
ja to rozwiązałem tak: wywierciłem wiele otworów w reglerze. Do tego zainstalowałem wiatrak podłączony do świateł . Sezon 2009 przejeżdzony bez jakichkolwiek problemów :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Beyond the Grabówek sky

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości