K&N podaje, że pierwsze czyszczenie następuje dopiero po przejechaniu 80 000 km (50 000 mil) … Jest to totalną bzdurą niestety- pewnie po połowie tego dystansu zaczęłyby się problemy z pracą silnika a spalanie by znacznie przekroczyło normę.
Wg mnie mycie filtra powinno się odbywać przy przebiegu ok 12-15kkm (tak jak wymiana standardowego filtra)
1.Zaczynamy od tego aby wyjąć filtr.
2.Gdy mamy go w rękach spryskujemy jego brudną stronę (tą od której następuje filtracja powietrza) preparatem K&N.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-c0kIJDvnth0/S65oETaLXaI/AAAAAAAAA1A/9xGcWtmW3yo/s640/serwis%2520001.jpg)
3.Następnie robimy sobie jakieś 15-20 minut przerwy (aby płyn dobrze rozmiękczył/ rozpuścił brud).
4.Kolejny krok to przepłukanie filtra- robimy to z tej „czystej” strony (od silnika) lekkim strumieniem wody.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-7AZyiagfwRM/S65olrGJn6I/AAAAAAAAA1A/x1jsd6mSZbk/s640/serwis%2520003.jpg)
5.Jeśli filtr jest bardzo brudny możemy powtórzyć pkt 2-4.
6. Jeśli filtr już jest w miarę czysty to po prostu kilka razy musimy nim stuknąć o kolano, stół aby wytrząsnąć z niego wodę (wtedy szybciej schnie)
7. Teraz nasz filtr musi wyschnąć – odkładamy go na kilka godzin (albo i na całą noc) w jakieś ustronne miejsce i niech się suszy.
Ważne!!!- Nie suszymy suszarką ani sprężonym powietrzem.
8. Jeśli filtr mamy już suschy musimy go nasączyć olejem. Robimy to z tej „brudnej” strony- tej samej którą psikaliśmy preparatem K&N. Ile oleju użyć ? To proste- wchodzimy na stronę : http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx i wybieramy nasz filtr powietrza- wchodzimy w zakładkę inf i tam mamy podane : Filter Re-Oiling Amount: 1.26 oz (37 ml) )oczywiście jest to podane dla filtra do VFR 800 . Butelka posiada miarkę więc łatwo sobie odmierzyć (proponuje nie zalać wszystkiego od razu na filtr tylko np. na dwie tury)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-TTpkAxCN3w8/S65t6lWWHUI/AAAAAAAAA1A/wWhKpCW-4y8/s640/serwis%2520038.jpg)
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-_fJRX3ZOiMQ/S65uVu4DmYI/AAAAAAAAA1A/AZFv17womXo/s640/serwis%2520041.jpg)
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-rnNRYje2p-k/S65ujjIc3oI/AAAAAAAAA1A/fsqd0c2PQSQ/s640/serwis%2520042.jpg)
9. Po pierwszej turze olejenia odkładamy filtr na 20 minut aby dobrze nasiąkł. Po tym czasie sprawdzamy odwrotną stronę naszego K&N czy jest równo czerwony- jeśli nie to powtarzamy krok 8.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-x4zCMf6PdMQ/S65u36RwL_I/AAAAAAAAA1A/yVVqt8iPYCk/s640/serwis%2520044.jpg)
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-3iBhvM9gqQA/S65vE2oYkkI/AAAAAAAAA1A/FvfugT28d08/s640/serwis%2520045.jpg)
Na tych zdjęciach widać, że nasączanie trzeba powtórzyć.
10. Jeśli po kolejnej turze, nasączeniu filtra odpowiednią dawką oleju i prawidłowym jego wchłonięciu cały materiał jest jednolitego koloru to znaczy, że zrobiliśmy dobry kawał roboty i możemy powoli skadać nasz motocykl.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-xcDJzjLIk0k/S65wCSDvcMI/AAAAAAAAA1A/28DdozOjyYQ/s640/serwis%2520049.jpg)
Tak wygląda od wewnątrz poprawnie nasączony filtr K&N.
Na koniec ostrzegam jeszcze raz aby nie przelać ilości oleju jaką należy nasączyć nasz filtr- inaczej czeka nas ponowne jego czyszczenie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dla wyjasnień – filtr ze zdjęć jest z r6 a nie z VFR- ale zasada jest taka sama
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)