Podniesienie mocy VFR - praca inżynierska

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
firemanek1972
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: pn 15 sie 2011, 17:56
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Podniesienie mocy VFR - praca inżynierska

Post autor: firemanek1972 » ndz 09 lut 2014, 08:04

Arnold pisze:
firemanek1972 pisze:Kolega próbował coś modzić z rozwiercaniem w VTR i z tego co słyszałem ceramiki nie można rozwiercać, sprowadzał ze stanów gotowe zestawy.
W VFR cylindry można rozwiercać klasycznymi metodami przy zachowaniu odpowiednich temperatur przy obróbce. Dowód: viewtopic.php?f=19&t=13406&start=15
Przepraszam za off top...Arnold! w temacie który podrzuciłeś jako "dowód" polemizujesz bez żadnych konkretów, stwierdzenie "można to zrobić " :wink: mnie osobiście nie przekonało. Poprzyj to argumentami, rozmawiałem z kolegą, ma VTR którego tak jak pisałem próbował rozwiercać. Też jestem ciekawy czy można to zrobić przy ceramicznej gładzi cylindrów VFR, i co dalej po rozwierceniu kiedy usuniesz powłokę ceramiczną? :)
"To są pańskie prywatne koncepcje!"

rafal223
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
Imię: Rafał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Podniesienie mocy VFR - praca inżynierska

Post autor: rafal223 » ndz 09 lut 2014, 09:55

Trzeba pewnie naniesc ponownie, co jest kosztowne i ryzykowne, bo jest mało firm które robią to dobrze. Bywa, ze nawet po kilkunastu motogodzinach powłoką odnowiona Sie luszczy i schodzi niestety...

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Podniesienie mocy VFR - praca inżynierska

Post autor: armen1pl » ndz 09 lut 2014, 10:06

A skąd ta pewność, że na tuleje jest tylko naniesiona powłoka ceramiczna ? A może tuleje wykonane są ze spieków ceramicznych tak jak np. tarcze hamulcowe w porsche ?
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy VFR - praca inżynierska

Post autor: Arnold » ndz 09 lut 2014, 11:14

A przeczytaliście to co jest napisane na zdjęciu które wrzuciłem z serwisówki?
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Roadrunner
pisarz
pisarz
Posty: 463
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
Imię: Pawelec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą

Re: Podniesienie mocy VFR - praca inżynierska

Post autor: Roadrunner » ndz 09 lut 2014, 12:28

magik pisze:...to właśnie wyważanie otwartych drzwi mówiące o tym, ze facet który ja robi umie wykorzystać wiedzę, która ktoś wcześniej zdobył...
Takie rzeczy to najpóźniej w technikum kolego :D Widzę że mamy różne pojęcie o tym co się robi na studiach. Pominąłeś jeszcze magistra w swoim toku rozumowania.
Sorry za offtop



Arnold, orientujesz się czy w vfr 750 jest ten sam patent z tulejami co w 800Fi? Mam rozcięty karter 750 i mogę się podzielić taką tuleją do badań jakby była potrzeba...

Awatar użytkownika
firemanek1972
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: pn 15 sie 2011, 17:56
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Podniesienie mocy VFR - praca inżynierska

Post autor: firemanek1972 » pn 10 lut 2014, 12:27

Arnold pisze:A przeczytaliście to co jest napisane na zdjęciu które wrzuciłem z serwisówki?
W temacie rozwiercania silnika 800Fi z racji zżerającej mnie ciekawości wziąłem i zapytałem gościa który robi silniki do sportu właśnie.
Otóż Arnold! można rozwiercić silnik z powłoką ceramiczną do ponadwymiarowych tłoków, masz racje :) . Tyle że oczywiście trzeba położyć nową warstwę ceramiczną (nicasil) no i tutaj robi się ciekawie. Na moje pytanie czy jest w Polsce firma która to dobrze zrobi w silniku VFR, gość najpierw się uśmiał, potem zaczął tłumaczyć a po chwili machnął ręką. Najbliższa firma która się tym zajmuje to Czechy (robią przeważnie dwusuwy ), natomiast ten gość wysyła do Anglii, firma z tego co zdążyłem zapamiętać Lancord ? jest to firma z USA. Cena za 4 cylindry to około 6 tyś złotych + wysyłka. Doliczając koszta tłoków, kutych korb + całej reszty zaczyna się to robić chore i przeciętny śmiertelnik (jego słowa :wink: ) nie bawi się w takie modyfikacje, po prostu kupuje mocniejszy motocykl.Tak więc można ale koszta....niemałe.
"To są pańskie prywatne koncepcje!"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości