Z silnikiem Wankla to inna sprawa. Tłok wykonuje ruch wirujący, a nie posuwisto - zwrotny. Po drugie, silnik Mazdy ma dwa tłoki osadzone w dwóch cylindrach, a w każdym cylindrze tłok otoczony jest 3 komorami, między nim a cylindrem. Zeby kreślić pojemność, podaje się pojemność 2 komór z każdego cylindra. Moc jes duża i osiągi też, ale wynika to z zupełnie innej pracy silnika, nie występuje tutaj coś takiego jak 4 cykle -ssanie, spalanie praca i wydech - podczas 2 obrotów wału orbowego. Nie ma też zaworów, jest nieco p[odobnie jak w silniku dwusuwowym, mamy kanał dolotowy i wylotowy.
Jednak najważniejsza jest trawałość, a z nią kiepsko - popatrzcie na allegro, jaki przebieg mają przeważnie sprzedawane RX-8ki

Żadko przekracza 20-30 tysięcy. Przeważnie tyle wynosi żywotność, do generalnego remontu.
Aczkolwiek nie jest to regułą, zdarzają się i dużo większe przebiegi, ale niezbyt często.
Kiedyś był motocykl z silnikiem wankla, a nawet kilka. m.in. Hercules Wankel2000. Szybko jednak wycofano go z produkcji, ze względu na wysoka cenę i awaryjność.
Jednak silnik wankala ma duży potencjał, może kiedyś ktoś go dopracuje.