Gdzie tankować na trasie do Anglii ?
- alone
 - bywalec

 - Posty: 24
 - Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 20:00
 - Imię: Jerzy
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Gdzie tankować na trasie do Anglii ?
Czeka mnie podróż do Anglii trasą  Wrocław -  Berlin - Hannover - Dortmund - Calais. 
Czy ktoś jechał tą trasą. Jak często są rozmieszczone stacje benzynowe i czy są na autostradzie, czy trzeba zjechać na drogi boczne ???
Jechałem A4 i A5 przez Niemcy i na niektórych odcinkach stacje przy autostradzie są od siebie bardzo oddalone. Czy warto zabrać 2-3 litry rezerwy ? Może ktoś ma rozpracowany rozkład tankowania co 300-340 km ?
			
									
									
						Czy ktoś jechał tą trasą. Jak często są rozmieszczone stacje benzynowe i czy są na autostradzie, czy trzeba zjechać na drogi boczne ???
Jechałem A4 i A5 przez Niemcy i na niektórych odcinkach stacje przy autostradzie są od siebie bardzo oddalone. Czy warto zabrać 2-3 litry rezerwy ? Może ktoś ma rozpracowany rozkład tankowania co 300-340 km ?
- 
				arek
 - teksciarz

 - Posty: 157
 - Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
 - Imię: Arek
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Pruszcz Gdański
 
Cześć
Trochę może ci pomogę, bo latałem dosyć sporo do Francji trasą z gdańska przez kołbaskowo, berlin, dortmund, koln, aachen i dalej przez belgię na paryż.
Generalnie ze stacjami nie jest tak źle w dawnym RFN (są co około 50-60 km max). Musisz tylko uważać na znaki, bo zawsze masz podaną odległość do następnej stacji (patrząc się na tablicę na autostradzie masz odległość do danej stacji, a poniżej odległość do następnej). Trochę gorzej jest w byłych DDR'ach ale to zawsze jest max 100 km, więc lepiej stawać trochę częściej niż jechać do rezerwy a potem się zastanawiać. Bo na zjazdach czasami będzie gorzej (kiedyś sam szukałem wieczorem i skończyło się na tym że czekałem 2 godziny na otwarcie stacji bo mieli przerwę nocną a ja już miałem opary)
A po drugie zawsze autohofy, które są w podobnej odległości, z tym że są koło autostrad i bardzo często wypada tak że masz co 25-30 km jakieś miejsce do zatankowania (tankstelle lub autohof).
W każdym bądź razie uważam że nie ma sensu raczej brać paliwa na zapas, tylko tankować co max 250 km i dojedziesz bez problemu.
Pozdrowienia i szerokiej drogi bez żadnych przygód
 
PS. w razie czego jakbyś jechał przez Belgię i Francję to z reguły po 20 lub 22 na stacjach najpierw trzeba dać kasę lub kartę w zastaw a potem tankujesz, więc się nie zdziw...
			
									
									
						Trochę może ci pomogę, bo latałem dosyć sporo do Francji trasą z gdańska przez kołbaskowo, berlin, dortmund, koln, aachen i dalej przez belgię na paryż.
Generalnie ze stacjami nie jest tak źle w dawnym RFN (są co około 50-60 km max). Musisz tylko uważać na znaki, bo zawsze masz podaną odległość do następnej stacji (patrząc się na tablicę na autostradzie masz odległość do danej stacji, a poniżej odległość do następnej). Trochę gorzej jest w byłych DDR'ach ale to zawsze jest max 100 km, więc lepiej stawać trochę częściej niż jechać do rezerwy a potem się zastanawiać. Bo na zjazdach czasami będzie gorzej (kiedyś sam szukałem wieczorem i skończyło się na tym że czekałem 2 godziny na otwarcie stacji bo mieli przerwę nocną a ja już miałem opary)
A po drugie zawsze autohofy, które są w podobnej odległości, z tym że są koło autostrad i bardzo często wypada tak że masz co 25-30 km jakieś miejsce do zatankowania (tankstelle lub autohof).
W każdym bądź razie uważam że nie ma sensu raczej brać paliwa na zapas, tylko tankować co max 250 km i dojedziesz bez problemu.
Pozdrowienia i szerokiej drogi bez żadnych przygód
PS. w razie czego jakbyś jechał przez Belgię i Francję to z reguły po 20 lub 22 na stacjach najpierw trzeba dać kasę lub kartę w zastaw a potem tankujesz, więc się nie zdziw...
- Piotras
 - klepacz

 - Posty: 859
 - Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
 - Imię: Piotrek
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Przez Niemcy nigdzie nie ma problemu z tankowaniem, rozmieszczenie jest dobre, w razie czego zawsze można zjechać do pobliskiego miasta i zatankować.
Napewno musisz uważać we Francji gdzie wszystkie stacje zamykane są z kurami i sporo z nich jest bezobsługowa, w nocy czynne są tylko stacje na płatnych autostradach.
			
									
									
						Napewno musisz uważać we Francji gdzie wszystkie stacje zamykane są z kurami i sporo z nich jest bezobsługowa, w nocy czynne są tylko stacje na płatnych autostradach.
W anglii benzyna jest po lewej stronie i tylko na talony od królowej.
			
									
									vitek na wiosne             >>>  viewtopic.php?t=8360
						- muchaok
 - klepacz

 - Posty: 984
 - Rejestracja: pt 08 lut 2008, 11:07
 - Imię: Jacek
 - województwo: mazowieckie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
janek widze błysnąłeś dowcipem. Pewnie jesteś sfrustrowanym posiadaczem auta z kierownicą po prawej stronie, bo Ci ktoś wmówił, że tak jest prawidłowo. Czyżbyś był kolejnym trolem, który postanowił u nas zamieszkać jakis czas ??
			
									
									Każdego dnia powiększa się lista ludzi, którzy mogą pocałować mnie w dupę.
						Owszem posiadam autko z kierownica po prawej stronie i całkiem mi z tym dobrze.muchaok pisze:janek widze błysnąłeś dowcipem. Pewnie jesteś sfrustrowanym posiadaczem auta z kierownicą po prawej stronie, bo Ci ktoś wmówił, że tak jest prawidłowo. Czyżbyś był kolejnym trolem, który postanowił u nas zamieszkać jakis czas ??
A z wachą w Anglii jest naprawdę krucho ostatnimi czasy, albo dostawcy, Shella co chwila strajkują albo pracownicy największej rafinerii w Szkocji. Po za tym w terenach turystycznych czytaj Lake District, Kornwalia, Swnowdonia + Szkocja stacje rozmieszczone sa w odległościach absurdalnych wiec lepiej tankowac dużo przed rezerwą.
Rzeczywiście możliwe, że jestem jednym z nich, bo nie chcieli mnie wypuścić z drogi Troli blokując wyjazd lawiną.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									vitek na wiosne             >>>  viewtopic.php?t=8360
						- alone
 - bywalec

 - Posty: 24
 - Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 20:00
 - Imię: Jerzy
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Dzięki za informację.
Odnośnie dyskusji z której strony kierownica, to ponieważ kierownica w motocyklu jest na środku a ruch a Anglii lewostronny naprawdę nie wiem kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu równorzędnym, na drodze wielopasmowej jednokierunkowej przy zmianie pasów ruchu (autostrada) i na rondach ?
			
									
									
						Odnośnie dyskusji z której strony kierownica, to ponieważ kierownica w motocyklu jest na środku a ruch a Anglii lewostronny naprawdę nie wiem kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu równorzędnym, na drodze wielopasmowej jednokierunkowej przy zmianie pasów ruchu (autostrada) i na rondach ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości
