Pare problemów

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
Macias
Posty: 13
Rejestracja: ndz 16 gru 2007, 17:32
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Pare problemów

Post autor: Macias » ndz 16 gru 2007, 18:16

Witam,
Pierwszym trapiącym mnie problemem jest odpalanie zimnej vfrki, niezależnie od temperatury itp wyciągam ssanie max odpalam i za pierwszym, drugim razem zawsze odpala ale po wyłączeniu ssania gaśnie od razu, tak samo jak zostawie ssanie na chwile to moto chodzi aż nagle obroty spadają i gaśnie, co może być nie tak ?
Drugim problemem jest wydech a dokładniej miałem założony nieseryjny wydech bez przelotki między lewym tłumikiem a prawym, teraz mam seryjny, ale jak miałem ten poprzedni raz zauważyłem plucie olejem :razz2 teraz tego nie ma ale zastanawiam się skąd ten problem, czy to jednorazowy wybryk ? ubytku oleju nie zauważyłem.
Ostatnim problemem jest dzwonienie przy około 3tys obr nie wiem za bardzo czym może być spowodowane, myślę że mogą to być popychacze zaworowe albo coś w tym stylu bo z tych okolic dzwoni.
Przez zimę planuje wymienić olej i filtr, dać gaźniki do ustawienia, chciałbym coś zrobić z tym dzwonieniem oraz wymienić tarcze hamulcowe razem z klockami, jakie wybrać gdzie kupić ?
Pozdrawiam i czekam na rady.

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » ndz 16 gru 2007, 19:03

wlasciwie odpowiedziales sobie sam tsza zrobic regilacje wszelkie mozliwe wymien filtr powietrza...moja tez w zimne dni ciezko odpala...wlacz ssanie na max odpal i jednoczesnie dodaj i trzymaj gaz w pozycji 4 tys obrotow po 10-15 sek. odpusc manetke i stopniowo wylaczaj ssanie powinno byc ok co do teszty ci ni empomoge bo nie wiem..ale do starszych sprzetow tsza serca i cierpliwosci...bedzie dobrze

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » ndz 16 gru 2007, 22:06

Tłumikiem się nie przejmuj nie pluje olejem bo jest szczelny to znaczy on nie pluł olejem tylko tamten układ wydechowy nie był całkiem szczelny i jak odpalasz i rury są zimne a spaliny gorące to jak ma przedmuchy to wilgoć skrapla się wewnątrz i wypluwa ją zbiera się na ściankach wydechu i dlatego jest czarna jak olej ale to raczej nie olej na szczelnym układzie ten problem znika Pozdro :bye

[ Dodano: 2007-12-16, 22:07 ]
Aha co do reszty zacznij od porządnej regulacji to gaśnięcie to raczej gaźniki
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » ndz 16 gru 2007, 23:46

WiktorVFR pisze:lacz ssanie na max odpal i jednoczesnie dodaj i trzymaj gaz w pozycji 4 tys obrotow po 10-15 sek.
a kto po odpaleniu zimnego silnika trzyma go na obrotach?? :roll: wystarczy mu do tego ssanie!! Co do tłumika to Pepe wszystko wyjaśnił. Ja mam przelocik to sie woda zbiera normalnie a raczej para i z kolektora nawet kapało kiedys teraz mi wypluwa przez tłumola bo dziura tam ze ręka wchodzi he he :mrgreen: Co do filtra to sie zgadza ja tez miałęm zabrudzony strasznie i obroty cierpiały na tym. Warto sprawdzić świece i wymiankę strzelić ewentualnie. Dbaj o sprzęta a on sie odwdzieczy.
Pozdro.
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
Macias
Posty: 13
Rejestracja: ndz 16 gru 2007, 17:32
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Macias » pn 17 gru 2007, 00:06

Dzięki już sie troche uspokoiłem o ten "olej" z wydechu, w końcu motor już nie młody i około 116 tys kilometrów przejechane, a raczej nikt jej nie oszczędzał, ponoć też nie za wiele długich tras widziała, dużo też stała nie ruszana, dlatego się troche zaniepokoiłem, ale nigdy problemów z nią nie było, odpalała bez większych problemów i tylko troche nierówne obroty mnie martwiły, raz jak sie zatrzymywałem na światłach to było poniżej 1tys, za chwile ponad 1tys i te gaśnięcie zaraz po odpaleniu ale wysztarczyło przejechać pare metrów i już normalnie pracowała. Czyli reg gaźników, nowy filtr powietrza, nowy olej, filtr i świece i wszystko powinno się ustabilizować ?
Aha i jeszcze co to może być za dzwonienie przy 3tys obrotów ? Jak moto bedzie na serwisie to zrobić też profilaktycznie ustawianie zaworów ?
Ostatnio zmieniony pn 17 gru 2007, 00:10 przez Macias, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 17 gru 2007, 00:09

zobaczymy co dalej :-)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » pn 17 gru 2007, 07:16

zrob wszystko co mozliwe i nie patrz na kase...VFRka ci sie kiedys odwdzieczy:) a to stukanie az sie prosi powiedziec lańcuszek rozrzadu ale to nie u nas sasasasasasa :D

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pn 17 gru 2007, 09:50

moze poprostu jaks srubka np przy kolektorze sie poluzowala
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » pn 17 gru 2007, 10:03

Jeśli chodzi i to brzęczenie to u Janusza tak właśnie było opaska przy kolektorze była lużna po lekkim dodaniu gazu było słychać dzwonienie a potem jak wchodził na wyższe obroty to cisza :roll:
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » pn 17 gru 2007, 16:22

Macias pisze:ak moto bedzie na serwisie to zrobić też profilaktycznie ustawianie zaworów ?
to dobra sprawa nawet jak nie słychać cykania ot warto je sprawdzić i wyregulować ewentualnie, tym bardziej zę nie ma z tym większego problemu bo przecież śrubki u nas są SASASASA :mrgreen:
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pn 17 gru 2007, 16:29

stukania zaworow nigdy nie slychac tak jak w aucie np
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » pn 17 gru 2007, 21:58

Luke pisze:stukania zaworow nigdy nie slychac tak jak w aucie np
LUKE pierdoło :mrgreen: czytaj co napisałęm. Cykanie a stukanie to róznica. U mnie było słychaćzę cyka zaworek. Po regulacji jest git :hooray
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
Macias
Posty: 13
Rejestracja: ndz 16 gru 2007, 17:32
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Macias » pn 17 gru 2007, 22:15

Czyli wszelakie regulacje + niezbędne wymiany i mogę z czystym sercem ruszać na wiosne na trasy te bliższe i te dalsze ? bo już sie pare fajnych trasek szykuje.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mariano
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: sob 07 kwie 2007, 18:55
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Mariano » pn 21 sty 2008, 20:18

Zaworek bedzie cykał jak ma luz zbyt wielki. Ja kiedyś z Kawie ZX-10 miałem podparte dolotowe zawory i to objawiało sie głuchym rykiem wydobywającym sie z airbosku. Spadek mocy był również odczuwalny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości