Ja zawsze rozbieram na elementy pierwsze i płuczę benzyną poszczególne elementy, poziom oleju mierzysz na ściśniętej ladze bez sprężyny ale z tłumikiem.Krzyś00 pisze:Czyli,
-wyjmuje lagę
-odkrecam śrubę na dole i spuszczam olej
-wyjmuje sprezyne
-wymieniam uszczelniacz z osłoną przeciwpyłową
-wkręcam śrubę na dole
-ściskam lagę i zalewam odpowiednią ilość oleju
-następnie rozciągam lagę i wkładam sprężyne i zakrecam od góry
Montujemy wszystko, czy dobrze zrozumiałem, gdzieś czytałem o odpowietrzaniu, proszę o poprawienie mnie jeśli coś źle zrozumiałem, VFR800 VTEC, 2008r
Uszczelniacze zawieszenia RC46
- Fakir
 - klepacz

 - Posty: 1105
 - Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
 - Imię: Krzysztof
 - województwo: wielkopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Poznań
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
						Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Niron
 - klepacz

 - Posty: 681
 - Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
 - województwo: lubelskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Siemień
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
I ja zalewam olej w ten sam sposóbśliniak290 pisze:Ja zalewem jak już wszystko było złożone. Później korek i montaż w półkach.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
						CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
- Bodzio72
 - zadomowiony

 - Posty: 92
 - Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
 - Imię: Bogusław
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Lutynia
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
Cześć. Wymieniłem Uszczelniacze w lagach po przejechaniu 25tys bo się mocno pociły. Olej  był czarn i trzy razy gęściejszy niż nowy. U Was też taki jest?
			
									
									Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
						- emil
 - stary wyjadacz

 - Posty: 4215
 - Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
 - Imię: Łukasz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: SO/SZA
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
Dobrze, że miałeś olej, ja miałem grafitowe masło a smród jak huj..
			
									
									
						- diimon
 - klepacz

 - Posty: 799
 - Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
 - Imię: Adrian
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: SZA
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
Teraz nasuwa mi się pytanie bo lenistwo przeważa nad grzebaniem w serwisówce... Co ile zmieniać oleum skoro takie cuda się dzieją?
			
									
									
						- Niron
 - klepacz

 - Posty: 681
 - Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
 - województwo: lubelskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Siemień
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
Kurde moje ostatnie grzebanie przy lagach też miało miejsce jakieś 25k temu  
			
									
									„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
						CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
- diimon
 - klepacz

 - Posty: 799
 - Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
 - Imię: Adrian
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: SZA
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
Uszy do góry, sezon zleci będzie co w zimę robić 
			
									
									
						- Bodzio72
 - zadomowiony

 - Posty: 92
 - Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
 - Imię: Bogusław
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Lutynia
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
. Warto zrobić. Jest różnica w jeździe.
			
									
									Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
						- mictom
 - klepacz

 - Posty: 801
 - Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
 - Imię: Tomek
 - województwo: podkarpackie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: RKR ROGI
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
Proponuję też sprawdzić, co było wlane fabrycznie i szukać po parametrach a nie po etykiecie. 
Np.Do RC 36II zalany fabrycznie był:
Pro Honda Suspension Fluid SS-7
parametry 3,76 (100o^C) i 16,44 (40o^C)
Oleje o podobnych parametrach:
Motul Fork Oil Very Light 2.5W parametry 3,5 (100o^C) i 16 (40o^C)
Maxima Fork oil (5 wt) parametry 3,51 (100o^C) i 15,90 (40o^C)
Motule 15,10 a nawet 5W odbiegają sporo...
			
									
									
						Np.Do RC 36II zalany fabrycznie był:
Pro Honda Suspension Fluid SS-7
parametry 3,76 (100o^C) i 16,44 (40o^C)
Oleje o podobnych parametrach:
Motul Fork Oil Very Light 2.5W parametry 3,5 (100o^C) i 16 (40o^C)
Maxima Fork oil (5 wt) parametry 3,51 (100o^C) i 15,90 (40o^C)
Motule 15,10 a nawet 5W odbiegają sporo...
- 
				Modelarz
 - bywalec

 - Posty: 48
 - Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
 - Imię: Dawid
 - województwo: łódzkie
 - Płeć: Mężczyzna
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
Witam Panowie, zabieram się za wymianę uszczelniaczy w mojej vfr 800 fi z 1998 r wraz z olejem, powoli kompletuje wszystko, powiedzcie mi jaki rozmiar imbusa ma śruba ta od spodu goleni 6 czy 8 mm, chciałem sobie kupić od razu z końcówką do udaru na 1/2 czy czy
100 mm długości wystarczy czy jednak coś dłuższego by się przydało ?
			
									
									
						100 mm długości wystarczy czy jednak coś dłuższego by się przydało ?
- Arnold
 - ostry klepacz

 - Posty: 2432
 - Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
 - Imię: Arnold
 - województwo: opolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
6mm. 100 wystarczy.
			
									
									
						- 
				Modelarz
 - bywalec

 - Posty: 48
 - Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
 - Imię: Dawid
 - województwo: łódzkie
 - Płeć: Mężczyzna
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
Dzięki wielkie 
oby tylko elegancko się wykręciła,ale od razu pod pneumacik i bądźmy dobrej myśli
			
									
									
						oby tylko elegancko się wykręciła,ale od razu pod pneumacik i bądźmy dobrej myśli
- Arnold
 - ostry klepacz

 - Posty: 2432
 - Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
 - Imię: Arnold
 - województwo: opolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
Odkręcaj ją zanim odkręcisz górny korek. Sprężyna będzie trzymała tłumik żeby się nie obracał.
			
									
									
						- 
				Modelarz
 - bywalec

 - Posty: 48
 - Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
 - Imię: Dawid
 - województwo: łódzkie
 - Płeć: Mężczyzna
 
Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46
Tak jest, zanim będę rozkręcać  wszystko mam przestudiowane 3 razy serwisowka też przygotowana.
Wszystkie części zakupione olej motul 10 w, uszczelniacze razem z panewkami 2 komplety tourmax
Łożyska+uszczelniacze do koła
I łożysko (jedno albo dwa) igielkowe gdzie mocujemy lewy zacisku w goleni.
Ostatnio wymieniałem tłoczek CBS i zauważyłem że jest luz na łożysku a to chyba niezbyt dobrze.
			
									
									
						Wszystkie części zakupione olej motul 10 w, uszczelniacze razem z panewkami 2 komplety tourmax
Łożyska+uszczelniacze do koła
I łożysko (jedno albo dwa) igielkowe gdzie mocujemy lewy zacisku w goleni.
Ostatnio wymieniałem tłoczek CBS i zauważyłem że jest luz na łożysku a to chyba niezbyt dobrze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości