Projekt VFR800Fi
- december74
 - pisarz

 - Posty: 261
 - Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
 - Imię: Tomek
 - województwo: wielkopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
 
Re: Projekt VFR800Fi
Noo, i całkiem nie złe ogarnięcie. Jakoś te wentylatorki mnie nie przekonują... Napewno kable i odsadzenie od ramy idzie na plus.
Mając kiedyś 750 zrobiłem na tylnym nadkolu z radiatorem od spodu, też wyszło i sprawdzało się znakomicie...
			
									
									Mając kiedyś 750 zrobiłem na tylnym nadkolu z radiatorem od spodu, też wyszło i sprawdzało się znakomicie...
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza) 
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
 
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
 
 
  
  
						Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
- MarcinD
 - pisarz

 - Posty: 421
 - Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
 - Imię: Marcin
 - województwo: wielkopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: PTU
 
Re: Projekt VFR800Fi
Jakbym widział swoją robotę 
 ten sam model regulatora, te same wtyczki i odsadzenie od ramy.
Good job
			
									
									Good job
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f  
						- tokl
 - Posty: 10
 - Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
 - Imię: Tomasz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Śląskie
 
Re: Projekt VFR800Fi
Po tych elektrycznych modyfikacjach, z których jestem zresztą bardzo zadowolony, bo zapominam o temacie ładowania, przyszedł czas nadać nieco nowoczesnego akcentu ale i zwiększyć bezpieczeństwo.
Postanowiłem wymienić klosze migaczy na tzw klary czy białe albo bardziej srebrne. Te duże pomarańczowe łezki trochę odbierały uroku sprzętowi - ale to kwestia gustu.
 
Ze srebrnym lakierem ładnie się komponuje i jakoś tak odciążył się ten migacz. Jest też bardziej widoczny. - a to jest bezcenne na drodze.
Przyglądając się urokom motocykla z nowymi kierunkami, zauważyłem nieestetyczną pokrytą warstwą utlenionego plastiku osłonę łańcucha. Jakoś przeoczyłem to w moich dotychczasowych pracach.
A więc przyszedł czas i na nią.
Trochę pasty polerskiej, szmata i parę minut szlifowania tak by zdjąć jasną warstwę utlenionego plastiku.
Oto efekt: przed i po
 
Wygląda prawie jak nowa.
			
									
									
						Postanowiłem wymienić klosze migaczy na tzw klary czy białe albo bardziej srebrne. Te duże pomarańczowe łezki trochę odbierały uroku sprzętowi - ale to kwestia gustu.
 
Ze srebrnym lakierem ładnie się komponuje i jakoś tak odciążył się ten migacz. Jest też bardziej widoczny. - a to jest bezcenne na drodze.
Przyglądając się urokom motocykla z nowymi kierunkami, zauważyłem nieestetyczną pokrytą warstwą utlenionego plastiku osłonę łańcucha. Jakoś przeoczyłem to w moich dotychczasowych pracach.
A więc przyszedł czas i na nią.
Trochę pasty polerskiej, szmata i parę minut szlifowania tak by zdjąć jasną warstwę utlenionego plastiku.
Oto efekt: przed i po
 
Wygląda prawie jak nowa.
- 
				GrześT
 - klepacz

 - Posty: 513
 - Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
 - Imię: Grzegorz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Pomorskie
 
Re: Projekt VFR800Fi
Cześć.tokl pisze: ↑wt 27 sie 2019, 09:09Po tych elektrycznych modyfikacjach, z których jestem zresztą bardzo zadowolony, bo zapominam o temacie ładowania, przyszedł czas nadać nieco nowoczesnego akcentu ale i zwiększyć bezpieczeństwo.
Postanowiłem wymienić klosze migaczy na tzw klary czy białe albo bardziej srebrne. Te duże pomarańczowe łezki trochę odbierały uroku sprzętowi - ale to kwestia gustu.
![]()
Ze srebrnym lakierem ładnie się komponuje i jakoś tak odciążył się ten migacz. Jest też bardziej widoczny. - a to jest bezcenne na drodze.
Przyglądając się urokom motocykla z nowymi kierunkami, zauważyłem nieestetyczną pokrytą warstwą utlenionego plastiku osłonę łańcucha. Jakoś przeoczyłem to w moich dotychczasowych pracach.
A więc przyszedł czas i na nią.
Trochę pasty polerskiej, szmata i parę minut szlifowania tak by zdjąć jasną warstwę utlenionego plastiku.
Oto efekt: przed i po
![]()
Wygląda prawie jak nowa.
Skąd kupowałeś kierunkowskazy?
Możesz podać jakiś link?
VFR 800fi 
 
Motocykle okresu Prl
						Motocykle okresu Prl
- tokl
 - Posty: 10
 - Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
 - Imię: Tomasz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Śląskie
 
Re: Projekt VFR800Fi
Są na Allegro. Jednak jeśli ktoś woli za 1/2 ceny to są na Aliexpress, trzeba tylko trochę dłużej poczekać.
			
									
									
						- tokl
 - Posty: 10
 - Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
 - Imię: Tomasz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Śląskie
 
Re: Projekt VFR800Fi
Po jednej z ostatnich wypraw na Węgry zauważyłem, że klamka hamulca lekko lekko się przycina,  a właściwie głośno strzyka. Okazało się, że osłona przeciwpyłowa na pompie hamulca po 20 latach sparciała i się podwijała.  
Pompę rozebrałem.
 
Wewnętrzne uszczelki na tłoczku nadal były w pełni szczelne - hamulec działał idealnie. Cylinderek trzymał wymiary.
Można było wymienić samą uszczelkę zewnętrzną i wszystko by dobrze działało.
Ale warto wymienić przy tej okazji wszystkie elementy. W tym celu kupiłem japoński zestaw naprawczy Tourmaxa.

Od razu zamówiłem drugi zestaw na sprzęgło.
Zestaw na hamulec to Tourmax MSB-116, a sprzęgła to MSC-101.
Wymieniłem wszystkie gumki. Warto to zrobić mimo, że wszystko jest szczelne. Guma z czasem traci swoje właściwości.

Wszystko ładnie się spasowało, pięknie wysprzęgla i hamuje. Za kolejne 20 lat będzie można znowu tam zajrzeć
			
									
									
						Pompę rozebrałem.
 
Wewnętrzne uszczelki na tłoczku nadal były w pełni szczelne - hamulec działał idealnie. Cylinderek trzymał wymiary.
Można było wymienić samą uszczelkę zewnętrzną i wszystko by dobrze działało.
Ale warto wymienić przy tej okazji wszystkie elementy. W tym celu kupiłem japoński zestaw naprawczy Tourmaxa.

Od razu zamówiłem drugi zestaw na sprzęgło.
Zestaw na hamulec to Tourmax MSB-116, a sprzęgła to MSC-101.
Wymieniłem wszystkie gumki. Warto to zrobić mimo, że wszystko jest szczelne. Guma z czasem traci swoje właściwości.

Wszystko ładnie się spasowało, pięknie wysprzęgla i hamuje. Za kolejne 20 lat będzie można znowu tam zajrzeć
- 
				GrześT
 - klepacz

 - Posty: 513
 - Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
 - Imię: Grzegorz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Pomorskie
 
- 
				MarekKaa
 - bywalec

 - Posty: 44
 - Rejestracja: wt 13 sie 2019, 13:32
 - Imię: Marek
 - województwo: opolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 
Re: Projekt VFR800Fi
105,89 zł  8%OFF | Wskaźnik kierunkowskazu motocykla światło do hondy VFR800 VFR 800 1998-2001 dym pomarańczowy przezroczyste soczewki
https://s.click.aliexpress.com/e/tdNwvrZe
Ja kupiłem tutaj. Przyszły po ok 2,5 tygodnia jakość dobra.
			
									
									
						https://s.click.aliexpress.com/e/tdNwvrZe
Ja kupiłem tutaj. Przyszły po ok 2,5 tygodnia jakość dobra.
- 
				GrześT
 - klepacz

 - Posty: 513
 - Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
 - Imię: Grzegorz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Pomorskie
 
Re: Projekt VFR800Fi
Dzięki kolegoMarekKaa pisze: ↑pn 09 gru 2019, 07:15105,89 zł 8%OFF | Wskaźnik kierunkowskazu motocykla światło do hondy VFR800 VFR 800 1998-2001 dym pomarańczowy przezroczyste soczewki
https://s.click.aliexpress.com/e/tdNwvrZe
Ja kupiłem tutaj. Przyszły po ok 2,5 tygodnia jakość dobra.
Zamówienie poszko do Mikołaja
VFR 800fi 
 
Motocykle okresu Prl
						Motocykle okresu Prl
- tokl
 - Posty: 10
 - Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
 - Imię: Tomasz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Śląskie
 
Re: Projekt VFR800Fi
W przerwie zimowej przyszedł czas na wymianę napędu. Nie wiem ile miał najechane ale z łańcucha powypadało parę oringów i nierówno się porozciągał.
Zdecydowałem się na najmocniejszego DID-a.
Zakupiłem komplet w firmie NapedMotocyklowy.pl. Mają świetne podejście do klienta. Dostałem gratis szczotki do czyszczenia, dodatkową zakuwkę, zębatkę z gumą (choć zamawiałem bez) i ciastko do kawy. Rzadko piszę o firmach ale naprawdę się zdziwiłem takim podejsćiem
Oto co przyszło:
- łańcuch DID: DID50(530)ZVMX 108 OGNIW X-RING HIPER WZMOCNIONY ZŁOTY
- zębatka przód: JTF339-17
- zębatka tył: JTR1340-43 ZĘBY

Wymiana przedniej zębatki - widok przed i po czyszczeniu.
  
Wyczyszczony został cały wahacz. Przy okazji wymieniłem gumowy ślizg łańcucha.

Do zakucia łańcucha użyłem niedrogiego zestawu z Alliexpres. W pełni zdał egzamin, bardzo masywna konstrukcja.

Nity wyszły fabrycznie.

Razem z zakuwarką zamówiłem oliwiarkę - odpowiednik Nemo Cobrra czy jakoś tak oraz takie ustrojstwo na kierownicę by łatwiej trzymać manetkę na autostradzie. Olejarka działa tak że co tankowanie obracamy deklem o 90 stopni a olej sobie kapie przez kilka minut na łańcuszek. Uważam to za świetne, proste rozwiązanie na długie trasy.
  
 
Układ napędowy gotowy i uzbrojony czeka na lepsze czasy bo na razie dłuższe wypady trzeba odłożyć ...

			
									
									
						Zdecydowałem się na najmocniejszego DID-a.
Zakupiłem komplet w firmie NapedMotocyklowy.pl. Mają świetne podejście do klienta. Dostałem gratis szczotki do czyszczenia, dodatkową zakuwkę, zębatkę z gumą (choć zamawiałem bez) i ciastko do kawy. Rzadko piszę o firmach ale naprawdę się zdziwiłem takim podejsćiem
Oto co przyszło:
- łańcuch DID: DID50(530)ZVMX 108 OGNIW X-RING HIPER WZMOCNIONY ZŁOTY
- zębatka przód: JTF339-17
- zębatka tył: JTR1340-43 ZĘBY

Wymiana przedniej zębatki - widok przed i po czyszczeniu.
  
Wyczyszczony został cały wahacz. Przy okazji wymieniłem gumowy ślizg łańcucha.

Do zakucia łańcucha użyłem niedrogiego zestawu z Alliexpres. W pełni zdał egzamin, bardzo masywna konstrukcja.

Nity wyszły fabrycznie.

Razem z zakuwarką zamówiłem oliwiarkę - odpowiednik Nemo Cobrra czy jakoś tak oraz takie ustrojstwo na kierownicę by łatwiej trzymać manetkę na autostradzie. Olejarka działa tak że co tankowanie obracamy deklem o 90 stopni a olej sobie kapie przez kilka minut na łańcuszek. Uważam to za świetne, proste rozwiązanie na długie trasy.
  
 
Układ napędowy gotowy i uzbrojony czeka na lepsze czasy bo na razie dłuższe wypady trzeba odłożyć ...

- 
				GrześT
 - klepacz

 - Posty: 513
 - Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
 - Imię: Grzegorz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Pomorskie
 
Re: Projekt VFR800Fi
Widać że dużo czasu poświęcasz na dopieszczanie swojego motka 
 
Robi to wrażenie
 
Pozdrawiam i dozobaczenia na drodze
			
									
									Robi to wrażenie
Pozdrawiam i dozobaczenia na drodze
VFR 800fi 
 
Motocykle okresu Prl
						Motocykle okresu Prl
- tokl
 - Posty: 10
 - Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
 - Imię: Tomasz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Śląskie
 
Re: Projekt VFR800Fi
Dziękuję. Pozdrawiam
			
									
									
						- zip_77
 - teksciarz

 - Posty: 179
 - Rejestracja: czw 20 sie 2009, 15:00
 - Imię: Paweł
 - województwo: wielkopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Poznań
 
Re: Projekt VFR800Fi
Dopiero trafiłem na ten post ... ciekawy wątek nie powiem! Kawał dobrej roboty - naprawdę WOW! 
 
Temat "narzędziownika" mnie rozłożył na łopatki! Normalnie MacGyver!
 
Zastanawia mnie kim Ty jesteś z zawodu - wynalazca
  
 
Gratki widać że serce zostawiasz w tym motku!
			
									
									Temat "narzędziownika" mnie rozłożył na łopatki! Normalnie MacGyver!
Zastanawia mnie kim Ty jesteś z zawodu - wynalazca
Gratki widać że serce zostawiasz w tym motku!
OGAR 205 -> MZ-ETZ 150 -> GS 500E -> VX 800 -> VFR 750F (RC36II) -> YZF 1000R THUNDERACE -> CBR 1100XX BLACKBIRD -> GSX 1300R HAYABUSA 
						- tokl
 - Posty: 10
 - Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
 - Imię: Tomasz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Śląskie
 
Re: Projekt VFR800Fi
Pracownik IT ...  
 
Dzięki
			
									
									
						Dzięki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości

