Drgania poniżej 3000obr/min

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
monter
Posty: 13
Rejestracja: czw 30 sie 2007, 16:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz. (okolice)
Kontakt:

Drgania poniżej 3000obr/min

Post autor: monter » śr 05 wrz 2007, 10:36

Witam, w mojej VFR poniżej 3000 obr/min np. zawsze przy ruszaniu występują charakterystyczne drgania, jakby szarpanie napędem. Dzieje się to na 1 biegu i przy ruszaniu, ponieważ na wyższych biegach poniżej 3000 nie schodzę. Wyżej jest już gładko. Chciałbym spytać czy to jest normalne dla VFR, czy Wasze VFRki też trochę szarpią łańcuchem poniżej 3000?
Przy okazji - słyszałem że VFR jest bardzo wymagająca jeśli chodzi o zestaw napędowy i wyciąga łańcuch znacznie szybciej, niż rzędówki o podobnej mocy. Mam nierówno wyciągnięty łańcuch i chciałbym wymienić napęd na DID50VM X-ring. Czy taki łańcuch to dobry wybór do tego sprzęta? Czy powinienem odłożyć wymianę do przyszłego sezonu i odkładać kasę na DID 50 ZVM2 -jak dla mnie jest to naprawdę poważny wydatek.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » śr 05 wrz 2007, 10:48

x-ring starczy + zebaty JT lub PBR
szarpie jak jest wyciagniety lancuch
zmien i dobrze naciagnij tylko nie za bardzo bo tez nie dobrze i bedzie git
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » śr 05 wrz 2007, 11:45

Wymiana napędu powinna pomóc :bye
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
treska
klepacz
klepacz
Posty: 1187
Rejestracja: czw 10 maja 2007, 16:49
Imię: Treska
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: treska » śr 05 wrz 2007, 12:17

no to u mnie to samo dzieje
o jeeeeeeeeeezu fantastycznie

treska@vfr.com.pl

monter
Posty: 13
Rejestracja: czw 30 sie 2007, 16:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz. (okolice)
Kontakt:

Post autor: monter » śr 05 wrz 2007, 15:59

Treska, znakiem tego musisz mieć łańcuch nierówno wyciągnięty od jeżdżenia na gumie ;-)

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » czw 06 wrz 2007, 08:47

Ja też będę zmieniał napęd w zimie i zdecydowałem się na DID-a ZVM. Oczywiście zębatki wzmocnione (PBR)...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » sob 15 wrz 2007, 15:06

witam,to i ja sie przyłacze do grona tych co zmienja łancuchy :grin: ,tez bede zmieniał na DID plus zebatki PBR,a drgania sa własnie od nierówno wyciagnietego łanucha.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » ndz 23 wrz 2007, 13:10

sorki za OT, ale podłączę się do tematu ;-)
na zębatkach PBR i DiD'zie 50VM zrobiłem ok 23000km i woła już auuuuua i była to raczej spokojna jazda, jeżeli ktoś jeździł na podobnym zetawie, niech zapoda dystans
pzdr
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

monter
Posty: 13
Rejestracja: czw 30 sie 2007, 16:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz. (okolice)
Kontakt:

Post autor: monter » sob 20 paź 2007, 17:12

Zmieniłem napęd na zębatki sunstar i łańcuch DID 50 ZVM2, czyli opcja na wypasie ;)
Po drganiach ani śladu :))

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » ndz 21 paź 2007, 13:23

nierowno wyciagniety lancuch nie musi byc oznaką gumowania. sprawdz czy aby napewno masz centrycznie założoną zębatkę. Wystarczy na podczas zakładania na luzie na śrubach przesunąć i już będzie nie równo. a jak będzie nie równo to będzie wyciągała łańcuch nierównomiernie.

[ Dodano: 2007-10-21, 16:01 ]
ee i może jeszcze warto sprawdzić stan gum za zebatką
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości