brak ładowania
-
- Posty: 17
- Rejestracja: sob 18 lip 2015, 00:36
- Imię: piotr
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: chrzanów
brak ładowania
witam wszystkich
Na wstepie napisze moje rozterki "Honde VFR kupuje się po to żeby się nie psuła " tak wyczytałem w testach i opiniach przed zakupem
nooo ale zawiodła mnie już 3 raz w trasie ... po początkowych problemach z pompa paliwa które jakimś cudem udało mi się samemu zlokalizować.
Teraz pojawił sie problem z ładowaniem aku ... Podjechałem pod market i przy ponownym odpaleniu rozrusznik już nie zakręcił przygasły tylko światła
Odpaliłem moto z kabli i jakoś dojechałem do domu (gasnące liczniki i ledwo palące sie lampy ) Po dojechaniu pod garaż światła przygasały na wolnych obrotach
gdy zmniejszyłem obroty do minimum moto zgasło bezpowrotnie. Po naładowaniu aku przejechałem kolo 20-30 km i stało się to samo.
Po podpięciu testera (taki z lidla ) pokazuje aku OK ,ładowanie ledwo się świeci
Sprawdziłem bezpieczniki i porozpinałem kostki i dupa diagnoza padł alternator ?
poradzi ktoś jak sprawdzić to dokładnie ?
Pozdrawiam jeszcze raz
a podam może jaki mam moto VFR rok 2006 niby wersja A a bez ABS
Na wstepie napisze moje rozterki "Honde VFR kupuje się po to żeby się nie psuła " tak wyczytałem w testach i opiniach przed zakupem
nooo ale zawiodła mnie już 3 raz w trasie ... po początkowych problemach z pompa paliwa które jakimś cudem udało mi się samemu zlokalizować.
Teraz pojawił sie problem z ładowaniem aku ... Podjechałem pod market i przy ponownym odpaleniu rozrusznik już nie zakręcił przygasły tylko światła
Odpaliłem moto z kabli i jakoś dojechałem do domu (gasnące liczniki i ledwo palące sie lampy ) Po dojechaniu pod garaż światła przygasały na wolnych obrotach
gdy zmniejszyłem obroty do minimum moto zgasło bezpowrotnie. Po naładowaniu aku przejechałem kolo 20-30 km i stało się to samo.
Po podpięciu testera (taki z lidla ) pokazuje aku OK ,ładowanie ledwo się świeci
Sprawdziłem bezpieczniki i porozpinałem kostki i dupa diagnoza padł alternator ?
poradzi ktoś jak sprawdzić to dokładnie ?
Pozdrawiam jeszcze raz
a podam może jaki mam moto VFR rok 2006 niby wersja A a bez ABS
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1855
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: brak ładowania
Ładowanie sprawdź miernikiem
Na wolnych obrotach
Na wyższych
Na światłach
Będziesz miał jasność wtedy.
Na wolnych obrotach
Na wyższych
Na światłach
Będziesz miał jasność wtedy.
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: brak ładowania
miernik w łapkę i sprawdzasz czy nie ma przejścia miedzy żółtymi kablami a masą moto ,potem odpal i sprawdź, jakie masz napięcie miedzy nimi na wolnych obrotach powinieneś mieć ok 20 v prąd przemienny mierzysz każdy z każdym żółtym,wszędzie powinno być tak samo
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- Posty: 17
- Rejestracja: sob 18 lip 2015, 00:36
- Imię: piotr
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: chrzanów
Re: brak ładowania
A to da sie jakoś wyłączyć te światła żeby nie świeciły cały czas ? jakoś nie doszedłem do tego jak to zrobić
Powiem tak z elektryki jestem cienki jak dup... węża nie wiem gdzie szukać tych żółtych kabli, chyba chodzi ci o regulator ?
Jutro biorę miernik i coś pogmeram, pogoda fajna a ta bestia uparta się psuje
Powiem tak z elektryki jestem cienki jak dup... węża nie wiem gdzie szukać tych żółtych kabli, chyba chodzi ci o regulator ?
Jutro biorę miernik i coś pogmeram, pogoda fajna a ta bestia uparta się psuje

- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: brak ładowania
i tu wychodzi brak opisu o jaki dokładnie model chodzi v-tek miał włącznik świateł ale były modele bez takiego włącznika światła zapalały sie po łączeniu zapłonu ,najprościej zdejmij wtyczki z żarówek albo wyciągnij bezpiecznik od świateł
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- Posty: 17
- Rejestracja: sob 18 lip 2015, 00:36
- Imię: piotr
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: chrzanów
Re: brak ładowania
dziś trochę dłubałem z samochodem ale w końcu pomierzyłem te napięcia , nie mogłem dostać się do regulatora to sprawdzałem na kostkach wychodzących z regulatora
pomiar bez świateł na wolnych obrotach na 5 tys napięcie takie same
aku 12,6 V
1 żółty
z czarnym 11.3
ż/zielony 1.3 V
ż/2 zielony 1.3 V
ż/czerwony 11.4 V
ż 2 czerwony 11.3 V
NA masę daje napięcie 1v
2 żółty
ż/czarny 8.8V
ż/ziel 3.7 V
ż/2ziel 3.9V
ż/czer 8.8V
ż/2czer 8.7
na mase dawało z żółtego 2.9 V
3 żółty
ż/czarny 8.7V
ż/ziel 3.6 V
ż/2 ziel 3.6V
ż/czer 8.8V
ż/czer 8.8V
na masę żółty dawał 3.5V
totalnie dziwnie to powychodziło chyba ze źle pomierzyłem dałem fotkę żeby było jaśniej
Dobra juz wiem co zrobiłem źle
Jutro miernik i będę mierzył napięcie miedzy żółtymi
temat w wątku zrób to sam "wymiana uzwojeń alternatora" 
mówiłem ze z elektryki cienki jestem
Pozdrawiam
pomiar bez świateł na wolnych obrotach na 5 tys napięcie takie same
aku 12,6 V
1 żółty
z czarnym 11.3
ż/zielony 1.3 V
ż/2 zielony 1.3 V
ż/czerwony 11.4 V
ż 2 czerwony 11.3 V
NA masę daje napięcie 1v
2 żółty
ż/czarny 8.8V
ż/ziel 3.7 V
ż/2ziel 3.9V
ż/czer 8.8V
ż/2czer 8.7
na mase dawało z żółtego 2.9 V
3 żółty
ż/czarny 8.7V
ż/ziel 3.6 V
ż/2 ziel 3.6V
ż/czer 8.8V
ż/czer 8.8V
na masę żółty dawał 3.5V
totalnie dziwnie to powychodziło chyba ze źle pomierzyłem dałem fotkę żeby było jaśniej
Dobra juz wiem co zrobiłem źle

Jutro miernik i będę mierzył napięcie miedzy żółtymi


mówiłem ze z elektryki cienki jestem
Pozdrawiam

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: brak ładowania
12,6 po odpaleniu to malo. powinno byc miedzy 13.8 do 14.2. Prawdopodobnie regulator masz padniety
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: brak ładowania
Alternator daje napięcie którego wartość zmienia się wraz z obrotami. Przy 5kobr/min wartości powinny być grubo ponad 50V
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: brak ładowania
aby były prawidłowe pomiary to moto musi pochodzić minimum z 1-2 minuty, ponieważ aku też się rozładowuje i czasem z 12,4V potrafi wzrosnąć do 13,8-14,2V i tak trzymać.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
-
- Posty: 17
- Rejestracja: sob 18 lip 2015, 00:36
- Imię: piotr
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: chrzanów
Re: brak ładowania
witam
Mierzyłem te napięcia na żółtych i daje najwięcej 10 V na wolnych, przy 5 tys obrotów kolo 11 V
najmniej miedzy żółtymi było 6.4 V
Mam gówniany miernik i pasowało by to jeszcze raz zmierzyć ale z tego co widzę nie daje takiego napięcia jak piszecie 30 V
pozdrowionka
Mierzyłem te napięcia na żółtych i daje najwięcej 10 V na wolnych, przy 5 tys obrotów kolo 11 V
najmniej miedzy żółtymi było 6.4 V
Mam gówniany miernik i pasowało by to jeszcze raz zmierzyć ale z tego co widzę nie daje takiego napięcia jak piszecie 30 V
pozdrowionka

- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: brak ładowania
Kolego 11V na obrotach to padocha
Spróbuj na innym mierniku.
Pomierz wszystkie fazy - czyli żółty każdy z każdym.
Ja jak mierzyłem to na wolnych miałem nie pamiętam 20-30V
A na obrotach przy 5000tys - 70V
Jak wkręcałem wyżej do 8000tys - 80/90V
Wygląda na to że zdechł Ci altek.

Spróbuj na innym mierniku.
Pomierz wszystkie fazy - czyli żółty każdy z każdym.
Ja jak mierzyłem to na wolnych miałem nie pamiętam 20-30V
A na obrotach przy 5000tys - 70V
Jak wkręcałem wyżej do 8000tys - 80/90V
Wygląda na to że zdechł Ci altek.
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
-
- Posty: 17
- Rejestracja: sob 18 lip 2015, 00:36
- Imię: piotr
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: chrzanów
Re: brak ładowania
zrobiłem kolejny pomiar na professional mierniku 
na początku zaskoczenie bo napięcia 25-30 V
jak moto się zagrzało i prze gazowałem go kilka razy wszystko padło na łeb
1z2 napiecie 6.1 ,5tys obr 13V
1z3 napiecie 7,5V, 5tys obr 11V
2z3 napiecie 5.2V ,5tys obr 7,7V
(bez swiatel pomiar)
tak ze wygląda na totalna padake
pozdrawiam

na początku zaskoczenie bo napięcia 25-30 V
jak moto się zagrzało i prze gazowałem go kilka razy wszystko padło na łeb
1z2 napiecie 6.1 ,5tys obr 13V
1z3 napiecie 7,5V, 5tys obr 11V
2z3 napiecie 5.2V ,5tys obr 7,7V
(bez swiatel pomiar)
tak ze wygląda na totalna padake

pozdrawiam
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: brak ładowania
No cóż nie ma wyjścia ale czeka Cie wymiana altka - a po wymianie się okaże czy regulator przeżył ...
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Re: brak ładowania
Harc, uśmiechnij się do Jagny z forum. Ma piękny nowy altek do vitka po lifcie na opchnięciu. Możesz powołać się na mnie, że wiesz, ale jaką cenę chce za niego to nie mam pojęcia 

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Re: brak ładowania
Oczywiście po wymianie altka sprawdź ładowanie, czy przypadkiem też regel ci nie padł 

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość