Sprawdzenie dolnej półki
- skowron
 - bywalec

 - Posty: 23
 - Rejestracja: ndz 17 lis 2013, 15:09
 - Imię: Michał
 - województwo: lubelskie
 - Płeć: Mężczyzna
 
Sprawdzenie dolnej półki
Mam podejrzenie ze sztyca w dolnej półce jest krzywa.Moto przy zakupie miało bardziej zużytą prawą stronę opony, a po puszczeniu kierownicy skręcało w prawo.Rozbebeszyłem cały przód i po kolei sprawdzam - wymieniam elementy.Wymyśliłem ze wytoczę dwa wałki fi 41 imitujące lagi , przykręcę do stołu obrabiarki,zamocuje na nich dolną półkę  a potem czujnikiem sprawdzę czy sztyca nie jest krzywa,ewentualnie nie przechyla się w którąś stronę.
Czy metoda sprawdzenia którą wymyśliłem da jakieś wiarygodne pomiary itd?
			
									
									
						Czy metoda sprawdzenia którą wymyśliłem da jakieś wiarygodne pomiary itd?
- Chris-Zg
 - pisarz

 - Posty: 308
 - Rejestracja: czw 12 sie 2010, 23:34
 - Imię: Christian
 - województwo: lubuskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Zielona Góra
 - Kontakt:
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
Ja bym sie tak nie bawil, wez zamocuj sztyce od strony gwintu w zebach tokarki, pusc tokarke w ruch, jesli bedzie widac ze sztyca ma bicie to jest krzywa, ewentualnie uzyj czujnika zegarowego na statywie.
			
									
									Czerwone są najszybsze!
						- figaro
 - ostry klepacz

 - Posty: 2639
 - Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
 - Imię: Tomasz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
Nie tylko dolna półka /ze sztycą/ może być krzywa. Może to dotyczyć równierz górnej półki, która wykonana jest z aluminium.
Za ściaganie w którąkolwiek ze stron mogą także odpowiadać: łożyska główki ramy /np.: zbyt mocne ich ściągnięcie lub nierówne osadzenie bierzni/, łożyska koła, krzywa piasta, skrzywione lagi a nawet wadliwa opona...
			
									
									Za ściaganie w którąkolwiek ze stron mogą także odpowiadać: łożyska główki ramy /np.: zbyt mocne ich ściągnięcie lub nierówne osadzenie bierzni/, łożyska koła, krzywa piasta, skrzywione lagi a nawet wadliwa opona...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
						- Fankas
 - pisarz

 - Posty: 329
 - Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
 - Imię: Fankas
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
http://www.tecrol.bielsko.pl/
wyslij sobie do nich a nie mecz sie...
			
									
									wyslij sobie do nich a nie mecz sie...
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
						We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
- Vermilion
 - klepacz

 - Posty: 814
 - Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
 - Imię: Adam
 - województwo: wielkopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Wałcz/Piła
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
A jak moto było użytkowane? Bo ja tak bardzo na "skrzywienie" któregoś z elementów bym się nie nastawiał. Swego czasu kupując motocykl byłem pewien, że mam do wymiany łożysko główki ramy, bo motocykl prowadził się jak chciał i pływał po całej drodze, a okazało się, że winowajcą była właśnie nierówno zużyta opona, poząbkowana, mocniej zdarta z jednej niż z drugiej strony. Nie wiem czy to kwestia tego, że ktoś robił u ciebie więcej zakrętów w jedną niż w drugą stronę (ja po kartodromie też miałem tylko jedną stronę opony mocno zjechaną skutkiem czego było czuć, że motocykl łatwiej kładł się w jedną niż w drugą stronę), czy to jakaś inna historia, ale na początku na twoim miejscu zacząłbym od wymiany opon 
 Albo chociaż przełóż na chwilę z innego egzemplarza. Idąc tak twoim tropem można jeszcze stawiać na krzywe lagi, felgi i cholera wie co jeszcze. Zacznij od podstaw bo ja mówiąc szczerze o skrzywieniach sztycy zbyt często nie słyszałem. Moja VFR 800Fi po dzwonie czołowym nawet wyrwała bieżnię łożyska główki ramy, ale sztyca i półki zostały proste jak diabli.
			
									
									Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !! 
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
						SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- skowron
 - bywalec

 - Posty: 23
 - Rejestracja: ndz 17 lis 2013, 15:09
 - Imię: Michał
 - województwo: lubelskie
 - Płeć: Mężczyzna
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
Moje moto jeździło wcześniej na wyspach. Na 100% wykluczyć mogę oś przedniego koła.Lagi wchodzą w półki elegancko więc i je można by wyeliminować. Opona już została wymieniona ale to nie pomogło.Na dolnej bieżni łożyska główki ramy zauważyłem trzy ślady jakby odciśnięte wałki z łożyska więc może to i winowajca.
			
									
									
						- figaro
 - ostry klepacz

 - Posty: 2639
 - Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
 - Imię: Tomasz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
Jeśli tak, to raczej półki masz proste.skowron pisze:...Lagi wchodzą w półki elegancko więc i je można by wyeliminować...
Zerknij także od tyłu motocykla: łożyska wahacza, tylnego koła, zamocowanie stelaża
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
						- wydra
 - klepacz

 - Posty: 517
 - Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
 - Imię: Mateusz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Czeladź
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
figaro pisze: skowron napisał(a):...Lagi wchodzą w półki elegancko więc i je można by wyeliminować...
Jeśli tak, to raczej półki masz proste.![]()
to nie jest żaden wyznacznik. półka może być ścieta i lagi elegancko wchodzą.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
						Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- Chris-Zg
 - pisarz

 - Posty: 308
 - Rejestracja: czw 12 sie 2010, 23:34
 - Imię: Christian
 - województwo: lubuskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Zielona Góra
 - Kontakt:
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
Jesli bieznia lozyska ma jakies uszkodzenia to ja bym zaczal od tego, ostatnio za 1szt lozyska dolnego z bieznia w zestawie placilem 20zl, i to za japonskie lozysko a nie te gowna chinskie co na allegro sa po 100zl zestaw na glowke ramy. Kupywalem w hurtowni lozysk.
			
									
									Czerwone są najszybsze!
						- figaro
 - ostry klepacz

 - Posty: 2639
 - Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
 - Imię: Tomasz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
Daj przykład lub szkic, bo nie kąsam fabułki.wydra pisze:...to nie jest żaden wyznacznik. półka może być ścięta i lagi elegancko wchodzą...
A żeby daleko nie szukać:Chris-Zg pisze:Jesli bieznia lozyska ma jakies uszkodzenia to ja bym zaczal od tego, ostatnio za 1szt lozyska dolnego z bieznia w zestawie placilem 20zl, i to za japonskie lozysko a nie te gowna chinskie co na allegro sa po 100zl zestaw na glowke ramy. Kupywalem w hurtowni lozysk.
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104523
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104523
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
						- skowron
 - bywalec

 - Posty: 23
 - Rejestracja: ndz 17 lis 2013, 15:09
 - Imię: Michał
 - województwo: lubelskie
 - Płeć: Mężczyzna
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
Zaczynam od wymiany oleju w lagach, felgi po malowaniu dostaną nowe łożyska, łózyska główki ramy zakupione i na wiosnę się zobaczy jak to będzie jeździło
			
									
									
						- skowron
 - bywalec

 - Posty: 23
 - Rejestracja: ndz 17 lis 2013, 15:09
 - Imię: Michał
 - województwo: lubelskie
 - Płeć: Mężczyzna
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
Niestety po wymianie łożysk główki ramy oraz tych w przednim kole sytuacja sie nie poprawiła. Zostaje chyba już tylko wahacz albo pomiary moto w jakiejś firmie.
			
									
									
						- figaro
 - ostry klepacz

 - Posty: 2639
 - Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
 - Imię: Tomasz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
A same lagi masz proste, sprężyny w zawieszeniu równej długości i tego samego rodzaju?
			
									
									Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
						- skowron
 - bywalec

 - Posty: 23
 - Rejestracja: ndz 17 lis 2013, 15:09
 - Imię: Michał
 - województwo: lubelskie
 - Płeć: Mężczyzna
 
Re: Sprawdzenie dolnej półki
Samych rur nie sprawdzałem bo nie rozbierałem całego przodniego zawieszenia.Skrecałem półke na jednej ladze i sprawdzałem przy wkładaniu drugiej cz nie ma jakiegoś kłopotu z montażem no i nie było - z drugiej strony też ok.
			
									
									
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości