Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Z racji, iż mój tylny amor ma przelot 80 kkm to już wiadome jest, że nie trzyma tak jak nowy. Podczas szybkich łuków i zakrętów motocykl nie zachowywał się stabilnie. Zapadła decyzja- zmieniamy amortyzator na sprawniejszy i bardziej sportowy.
Dobra zaczynamy :
1. Podnosimy bak paliwa i zabezpieczamy go aby nie opadał
Następnie odkręcamy górne mocowanie amora do ramy, znajdujące się pod gumą- jest to jedna nakrętka więc lajtowo idzie to odkręcić.
2. Kładziemy się pod motocykl i musimy zająć się dolnym mocowaniem amora.
odkręcamy 3 śruby
oraz aluminiowy łącznik (pamiętajcie aby zaznaczyć sobie przód i górę aby później wsadzić go tak jak był wcześniej)
3. Amor już możemy spokojnie wyjąć. Tak wyglądają amorki od 929 i 800fi
4. Teraz musimy odkręcić górne mocowania amora :
Te cieńsze jest od 800fi. Musimy pozbyć się tej śruby która jest zgrzana z uchwytem- trzeba zeszlifować kilka mm od wewnątrz i potem wybić śrubę. Trochę z tym zabawy jest żeby nie zniszczyć mocowania.
Musimy też zaopatrzyć się w twardą śrubę M10 i długości 110mm.
5. Teraz wybieramy się do tokarza aby dotoczył nam tuleję dystansową (amor od cbr 929 jest o 37-38 mm krótszy od 800 FI). I teraz zależy od was - jeśli chcecie mieć ori- to tuleja ma mieć 37mm, jak chcecie niżej siodło - możecie ze 2 mm zdjąć z wysokości tulejki. Ja wsadziłem tuleje o wysokości 40mm - jestem wysoki i nie będzie mi to przeszkadzało a dzięki takiemu zabiegowi tył motocykla idzie trochę do góry i motocykl teoretycznie lepiej w zakręty będzie szedł. Pamiętajcie też, że im wyższa tuleja tym mniejszy będzie prześwit między podłożem a tylnym kołem gdy motocykl będzie stał na centralnej podnóżce.
moja tuleja ma wymiary 30x40
Od razu musimy stoczyć też łeb śruby o jakieś 2mm, jeśli tego nie zrobimy po prostu nie będziemy w stanie założyć uchwytu na amortyzator.
Wkładamy tak stoczoną śrubę w uchwyt i stawiamy spawarką 2-3 mocne punkty na przetop
6. Pomyte i przesmarowane uchwyty (pod simmeringami sa łożyska igiełkowe, które smarujemy smarem molibdenowym, takim samym jak do przegubów) przygotowujemy do montażu.
7. Tak będzie wyglądał amor gotowy do montażu (tuleję warto pomalować aby nie rdzewiała)
8. Montujemy amor
Łapiemy od góry śrubę uchwytu i lekko skręcamy,
Pamiętać należy ze zbiornik gazu ma być skierowany w stronę prawą, a po lewej ma być regulacja odbicia i dobicia
Zbiornik gazowy opiera się o plastikową osłonę, ale nie trzeba jej ciąć- wszystko pasuje idealnie
Skręcamy dolne mocowanie amora (te trójkąty) pamiętając że obecna tam strzałka ma wskazywać przód motocykla.
Dokręcamy górne mocowanie amortyzatora pod bakiem i łączenie mocowania przy amorze .
Jak wszystko poskładane to ustawiamy wstępnie zawieche, bierzemy śrubokręt w łapę i lecimy na trasę regulować zawieszenie
Tu macie fotki:
https://plus.google.com/photos/10878595 ... banner=pwa
Pozdro
kiki
Dobra zaczynamy :
1. Podnosimy bak paliwa i zabezpieczamy go aby nie opadał
Następnie odkręcamy górne mocowanie amora do ramy, znajdujące się pod gumą- jest to jedna nakrętka więc lajtowo idzie to odkręcić.
2. Kładziemy się pod motocykl i musimy zająć się dolnym mocowaniem amora.
odkręcamy 3 śruby
oraz aluminiowy łącznik (pamiętajcie aby zaznaczyć sobie przód i górę aby później wsadzić go tak jak był wcześniej)
3. Amor już możemy spokojnie wyjąć. Tak wyglądają amorki od 929 i 800fi
4. Teraz musimy odkręcić górne mocowania amora :
Te cieńsze jest od 800fi. Musimy pozbyć się tej śruby która jest zgrzana z uchwytem- trzeba zeszlifować kilka mm od wewnątrz i potem wybić śrubę. Trochę z tym zabawy jest żeby nie zniszczyć mocowania.
Musimy też zaopatrzyć się w twardą śrubę M10 i długości 110mm.
5. Teraz wybieramy się do tokarza aby dotoczył nam tuleję dystansową (amor od cbr 929 jest o 37-38 mm krótszy od 800 FI). I teraz zależy od was - jeśli chcecie mieć ori- to tuleja ma mieć 37mm, jak chcecie niżej siodło - możecie ze 2 mm zdjąć z wysokości tulejki. Ja wsadziłem tuleje o wysokości 40mm - jestem wysoki i nie będzie mi to przeszkadzało a dzięki takiemu zabiegowi tył motocykla idzie trochę do góry i motocykl teoretycznie lepiej w zakręty będzie szedł. Pamiętajcie też, że im wyższa tuleja tym mniejszy będzie prześwit między podłożem a tylnym kołem gdy motocykl będzie stał na centralnej podnóżce.
moja tuleja ma wymiary 30x40
Od razu musimy stoczyć też łeb śruby o jakieś 2mm, jeśli tego nie zrobimy po prostu nie będziemy w stanie założyć uchwytu na amortyzator.
Wkładamy tak stoczoną śrubę w uchwyt i stawiamy spawarką 2-3 mocne punkty na przetop
6. Pomyte i przesmarowane uchwyty (pod simmeringami sa łożyska igiełkowe, które smarujemy smarem molibdenowym, takim samym jak do przegubów) przygotowujemy do montażu.
7. Tak będzie wyglądał amor gotowy do montażu (tuleję warto pomalować aby nie rdzewiała)
8. Montujemy amor
Łapiemy od góry śrubę uchwytu i lekko skręcamy,
Pamiętać należy ze zbiornik gazu ma być skierowany w stronę prawą, a po lewej ma być regulacja odbicia i dobicia
Zbiornik gazowy opiera się o plastikową osłonę, ale nie trzeba jej ciąć- wszystko pasuje idealnie
Skręcamy dolne mocowanie amora (te trójkąty) pamiętając że obecna tam strzałka ma wskazywać przód motocykla.
Dokręcamy górne mocowanie amortyzatora pod bakiem i łączenie mocowania przy amorze .
Jak wszystko poskładane to ustawiamy wstępnie zawieche, bierzemy śrubokręt w łapę i lecimy na trasę regulować zawieszenie
Tu macie fotki:
https://plus.google.com/photos/10878595 ... banner=pwa
Pozdro
kiki
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Fajnie, ktoś wie jaki amorek podpasuje do rc36a? tak aby był twardszy
mam regulacje ustawioną na maxymalne napięcie sprężyny, a mimo to jadąc solo z trzema kuferkami buja tyłem
mam regulacje ustawioną na maxymalne napięcie sprężyny, a mimo to jadąc solo z trzema kuferkami buja tyłem
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Czekałem na ten temat. Dzięki wielkie kiki.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Fakir poszukaj z mniejszym przebiegiem, moja się nie bujała solo, z pełnym obciążeniem trochę tak..
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
sam wiesz że to loteriaemil pisze:Fakir poszukaj z mniejszym przebiegiem, moja się nie bujała solo, z pełnym obciążeniem trochę tak..
tym bardziej do rc36a, gdzie większość egzemplarzy ma pod 50-80kkm nalotu o ile nie więcej
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Fakir od cbr 929 powinien podejść - tylko nie wiem czy nie będzie trzeba ciąć obudowy aku. Może być tez problem z cewkami (o ile dobrze pamiętam są koło akumulatora).
Co do szukania amora do naszych motocykli- pamiętajcie że VFR mają dużo najechanych km a i spora część tych km jest zrobiona pod obciążeniem (kufry, 2 osoby). W sportowych motkch jest dobre to, że przejechane km są najczęściej solo a i dużo maszyn rozwaliło się przed czasem więc podzespoły nie są bardzo zjeżdżone
Co do szukania amora do naszych motocykli- pamiętajcie że VFR mają dużo najechanych km a i spora część tych km jest zrobiona pod obciążeniem (kufry, 2 osoby). W sportowych motkch jest dobre to, że przejechane km są najczęściej solo a i dużo maszyn rozwaliło się przed czasem więc podzespoły nie są bardzo zjeżdżone
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Powiedz mi kiki z którego amora wziąłeś górne mocowanie? Mam na oku taki amor ale bez mocowania i zastanawiam się czy z FI będzie grał.
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Wsadziłem od 800Fi, te od cbr ma grubszą śrubę przez co ma też większy otwór.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Dankeschön.
-
- bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: czw 15 sty 2015, 19:33
- Imię: Szymon
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Też będę zmieniał tylny zawias i powiedz mi czy regulowałeś już dobicie ? jak zgrywa się teraz z przodem, jeździłeś już ?
mam do kupienia tylny zawias YSS w dobrej cenie 1000zł dedykowany do mojego modelu w pełni regulowany i serwisowany, zastanawiam się czy nie zaoszczędzić i zrobić tak jak Ty
mam do kupienia tylny zawias YSS w dobrej cenie 1000zł dedykowany do mojego modelu w pełni regulowany i serwisowany, zastanawiam się czy nie zaoszczędzić i zrobić tak jak Ty
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Prawdę powiedziawszy nie dokonywałem jeszcze większych regulacji tylko wstępne- z dokładnymi będę musiał poczekać do wiosny. Co do wymiany na dedykowany, musisz sobie przemyśleć ile chcesz jeszcze jeździć tym motocyklem, bo przy sprzedaży sam wiesz , że nikt nie dopłaci Ci tego tysiaka za amor . Osobiście jakbym miał kasę to zawaliłbym ten firmowy , ale jak się kasy nie ma to lepszy ten od cbr
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pt 29 lis 2013, 13:09
- Imię: Krzysztof
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Może ktoś zna odpowiedź na pytanie. Czym różni się amor z 929 z żółtą sprężyną od tego z białą ?
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Biały jest podobno od wersji erion. A jeśli chodzi o działanie to pewnie są takie same.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pt 29 lis 2013, 13:09
- Imię: Krzysztof
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Czyli kupujemy ten który jest tańszy kiki możesz podzielić się odczuciami z jazdy po zmianie amora
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI
Póki co mało na nim przejechałem. Ale jest zauważalna duża poprawa. Tylko trzeba pamiętać, że mój amor z vfr był już praktycznie skończony i słabo działał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości