Problem z ładowaniem VFR 24RC
-
- klepacz
- Posty: 513
- Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
- Imię: Grzegorz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pomorskie
Problem z ładowaniem VFR 24RC
Witam wszystkich.
Mam problem z ładowaniem w mojej
hondzie.
Gdy uruchamiam motocykl to miernik wskazuje 13,1.
Po rozgrzaniu silnika i włączeniu świateł spada poniżej 12.
Proszę o jakieś wskazówki od czego mam zacząć poszukiwania usterki.
Z góry dzięki za pomoc.
Mam problem z ładowaniem w mojej
hondzie.
Gdy uruchamiam motocykl to miernik wskazuje 13,1.
Po rozgrzaniu silnika i włączeniu świateł spada poniżej 12.
Proszę o jakieś wskazówki od czego mam zacząć poszukiwania usterki.
Z góry dzięki za pomoc.
VFR 800fi
Motocykle okresu Prl

Motocykle okresu Prl

- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
regulator napięcia
sprawdź napięcie na trzech kablach wychodzących z alternatora, na wolnych obr. powinno być ok 17V AC, natomiast przy 5tys rpm - ok. 50-70V AC
ważne aby pomiędzy każdą parą kabli z trzech, było takie same napięcie przy danych obrotach.
ale na 80% masz uwalony regulator napięcia.

sprawdź napięcie na trzech kablach wychodzących z alternatora, na wolnych obr. powinno być ok 17V AC, natomiast przy 5tys rpm - ok. 50-70V AC
ważne aby pomiędzy każdą parą kabli z trzech, było takie same napięcie przy danych obrotach.
ale na 80% masz uwalony regulator napięcia.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
Jeżeli napięcie spada po rozgrzaniu silnika /kilka minut pracy/, najprawdopodobniej jest to wina regulatora.
Odkręć od ramy i zobacz jak wygląda żywica, którą zalany jest regler od spodu /może być spękana z powodu nadmiernej temperatury/.
Odkręć od ramy i zobacz jak wygląda żywica, którą zalany jest regler od spodu /może być spękana z powodu nadmiernej temperatury/.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- klepacz
- Posty: 513
- Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
- Imię: Grzegorz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
Mamiłem problemy z kostkami między regulatorem a alternatorem.
Były przegrzane, więc połączyłem je na krótko w zeszłym sezonie.
Dzisiaj sprawdziłem napięcie na połączonych przewodach alt-reg i wahało się w granicach 20-30V AC.
Mam mierzyć na odłączonych przewodach od regulatora?
Rozkręciłem pokrywę alternatora żeby sprawdzić czy niema przebicia na uzwojeniu i się okazało że jest ok.
Czy uzwojenie tych trzech przewodów ma być połączone ze sobą?
Podłączałem lampkę kontrolną do zera i poszczególnych trzech przewodów i się nie zapalała.
Ale podłączając ją między sobą zapalała się.Co oznacza że są połączone lub mam przebicie na instalacji?
Czy tak ma być?
Jeśli piszę niezrozumiale to przepraszam ale są to moje pierwsze kroki
Pozdrawiam
Były przegrzane, więc połączyłem je na krótko w zeszłym sezonie.
Dzisiaj sprawdziłem napięcie na połączonych przewodach alt-reg i wahało się w granicach 20-30V AC.
Mam mierzyć na odłączonych przewodach od regulatora?
Rozkręciłem pokrywę alternatora żeby sprawdzić czy niema przebicia na uzwojeniu i się okazało że jest ok.
Czy uzwojenie tych trzech przewodów ma być połączone ze sobą?
Podłączałem lampkę kontrolną do zera i poszczególnych trzech przewodów i się nie zapalała.
Ale podłączając ją między sobą zapalała się.Co oznacza że są połączone lub mam przebicie na instalacji?
Czy tak ma być?
Jeśli piszę niezrozumiale to przepraszam ale są to moje pierwsze kroki

Pozdrawiam

VFR 800fi
Motocykle okresu Prl

Motocykle okresu Prl

- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
zaden z nich nie może mieć połączenia z masą wszystkie miedzy sobą maja mieć jednakowy opór
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- klepacz
- Posty: 513
- Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
- Imię: Grzegorz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
Ok nie mają połączenia z masą.
Ale czy uzwojenie tych trzech przewodów ma być połączone ze sobą.
Bo wg. lampki kontrolnej są?
Ale czy uzwojenie tych trzech przewodów ma być połączone ze sobą.
Bo wg. lampki kontrolnej są?
VFR 800fi
Motocykle okresu Prl

Motocykle okresu Prl

- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2425
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
Muszą być połączone bo masz tam alternator trójfazowy z uzwojeniami połączonymi w trójkąt.
-
- klepacz
- Posty: 513
- Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
- Imię: Grzegorz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
Ok czyli tu jest wszystko ok.
Zostaje tylko regulator napięcia.
Pytanie tera jaki kupić.
Oryginał w serwisie to około 700-1000zł.
Na allegro 300-400zł zmienik.
Zostaje tylko regulator napięcia.
Pytanie tera jaki kupić.
Oryginał w serwisie to około 700-1000zł.
Na allegro 300-400zł zmienik.
VFR 800fi
Motocykle okresu Prl

Motocykle okresu Prl

- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
polecam regulator tourmax albo ducatienergia
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- klepacz
- Posty: 513
- Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
- Imię: Grzegorz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
Polecasz jakąś stronę gdzie można kupić tej firmy regulatory?
Czy regulatory z modeli rc36 i rc36II będą odpowiednie do mojego modelu rc24?
Czy regulatory z modeli rc36 i rc36II będą odpowiednie do mojego modelu rc24?
VFR 800fi
Motocykle okresu Prl

Motocykle okresu Prl

- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
olek motocykle lub gregory z forum ci pewnie ogarnie
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
Który masz rok vfr'ki? Masz regulator z gniazdem na wtyczkę, czy regulator w wychodzącymi kablami?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- firemanek1972
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: pn 15 sie 2011, 17:56
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
Miałem ten sam problem w CBR SC 33, kupiłem używany oryginał za 100zł, u mnie hulał dwa lata i z tego co wiem daje radę dalej. Jeżeli alternator i przede wszystkim aku masz dobre, pomyśl nad tym łagodniejszym dla portfela rozwiązaniem. Oczywiście jest ryzyko jak wiadomo - część używana bez gwarancji.GrześT pisze:Polecasz jakąś stronę gdzie można kupić tej firmy regulatory?
Czy regulatory z modeli rc36 i rc36II będą odpowiednie do mojego modelu rc24?
"To są pańskie prywatne koncepcje!"
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
te stare miały gniazdoFakir pisze:Który masz rok vfr'ki? Masz regulator z gniazdem na wtyczkę, czy regulator w wychodzącymi kablami?
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC
W RC24, przez cały okres produkcji stosowano ten sam model.
http://czescihonda.motorista.pl/produkty/31600ML7922
http://czescihonda.motorista.pl/produkty/31600ML7922
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości