Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
Hej,
postanowiłem założyć takie tematy do każdego modelu VFR
MÓWIMY O VFR VFR800 RC46 Vtec
PROSZĘ I WPISYWANIE CO SPRAWDZAĆ, NA CO SZCZEGÓLNIE ZWRACAĆ UWAGĘ W DANYM MODELU.
Typowe Problemy, usterki, Koszty eksploatacji
Potem pokasuję posty i stworzę jeden zamknięty, obszerny post.
LWG
KolczyK
postanowiłem założyć takie tematy do każdego modelu VFR
MÓWIMY O VFR VFR800 RC46 Vtec
PROSZĘ I WPISYWANIE CO SPRAWDZAĆ, NA CO SZCZEGÓLNIE ZWRACAĆ UWAGĘ W DANYM MODELU.
Typowe Problemy, usterki, Koszty eksploatacji
Potem pokasuję posty i stworzę jeden zamknięty, obszerny post.
LWG
KolczyK
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- adi610
- klepacz
- Posty: 783
- Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
Bardzo dobry pomysł
może jeszcze dodać dodać:
Typowe Problemy, usterki
Koszty eksploatacji
może jeszcze dodać dodać:
Typowe Problemy, usterki
Koszty eksploatacji
- gorallos100
- bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz 14 paź 2012, 09:22
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
No to rozpocznę...
1. Wiele Vfr 800 V-tec w wersji z Abs jest sprowadzanych z wysp brytyjskich - warto zwrócić uwagę na wszelkie elementy metalowe i aluminiowe. Często są zasniedziale, trzeba sie liczyć z dość dużym relatywnie nakładem pracy przy przywracaniu tego do pierwotnej pracy.
2. Jak wyżej modele z ABS najczęściej były kupowane przez wyspiarzy.
...
1. Wiele Vfr 800 V-tec w wersji z Abs jest sprowadzanych z wysp brytyjskich - warto zwrócić uwagę na wszelkie elementy metalowe i aluminiowe. Często są zasniedziale, trzeba sie liczyć z dość dużym relatywnie nakładem pracy przy przywracaniu tego do pierwotnej pracy.
2. Jak wyżej modele z ABS najczęściej były kupowane przez wyspiarzy.
...
- adi610
- klepacz
- Posty: 783
- Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
problem z elektryką, uciekająca masa http://www.youtube.com/watch?v=ODSG7ErsYEw
- Higga
- teksciarz
- Posty: 146
- Rejestracja: pt 11 maja 2012, 11:45
- Imię: Szczepan
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
Adi mowa o vtec, chyba, ze on ten sam problem posiada
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
Co do uciekającej masy nigdy nie miałem problemu. Jeżeli motocykl nie jest w wilgotnym miejscu i nie stoi pod chmurką plandeką nie będzie problemu .
Nastała moda na polerowanie , malowanie kolektorów przed sprzedażą , co świadczy o dużym przebiegu . Co do anglika i śniedziejących elementów owszem . Ale uwaga w pobliskim salonie Hondy czasem widać niemca , Z lawetą a na niej angielskie motocykle . Ważna jest praca na wolnych obrotach wskazówka nie może bardzo falować , załączanie się V-Tec ponad 6000obr. Gdy odda płynie moc jest dobrze , gdy szarpnie czas na regulację . Uwaga mało kto umie ją przeprowadzić
( Ja Potrafię jestem po jak co pisać ) . Oczywiście sprawdzanie wszelkiego rodzaju luzów nie będę pisał .
Sprawdzić należy tarcze czy nie są pokrzywione i czy koło przednie obraca się swobodnie . Przednie tarcze sprawdzamy jeszcze innym sposobem , pukamy w nie jak do drzwi gdy słyszymy jakby były poluzowane to dobrze ponieważ tarcza jest tak zwana pływająca ,gdy sam głuchy ( Pełny podźwięk ) jest źle tarcza jest zwichrowana ,Przegrzana .
Otwarcie termostatu przy 70- 80c powinny być obie chłodnice gorące .
Sprawdzić czy jest ładowanie na akumulatorze na wolnych obr.
Motocykl nie ma jakiś konkretnych wad , na które trzeba uważać.
I Jeszcze jedno Podnieta to kiepski doradca
Nastała moda na polerowanie , malowanie kolektorów przed sprzedażą , co świadczy o dużym przebiegu . Co do anglika i śniedziejących elementów owszem . Ale uwaga w pobliskim salonie Hondy czasem widać niemca , Z lawetą a na niej angielskie motocykle . Ważna jest praca na wolnych obrotach wskazówka nie może bardzo falować , załączanie się V-Tec ponad 6000obr. Gdy odda płynie moc jest dobrze , gdy szarpnie czas na regulację . Uwaga mało kto umie ją przeprowadzić
( Ja Potrafię jestem po jak co pisać ) . Oczywiście sprawdzanie wszelkiego rodzaju luzów nie będę pisał .
Sprawdzić należy tarcze czy nie są pokrzywione i czy koło przednie obraca się swobodnie . Przednie tarcze sprawdzamy jeszcze innym sposobem , pukamy w nie jak do drzwi gdy słyszymy jakby były poluzowane to dobrze ponieważ tarcza jest tak zwana pływająca ,gdy sam głuchy ( Pełny podźwięk ) jest źle tarcza jest zwichrowana ,Przegrzana .
Otwarcie termostatu przy 70- 80c powinny być obie chłodnice gorące .
Sprawdzić czy jest ładowanie na akumulatorze na wolnych obr.
Motocykl nie ma jakiś konkretnych wad , na które trzeba uważać.
I Jeszcze jedno Podnieta to kiepski doradca
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
Zaciekawiles mnie. Jak mozesz to rozwin temat. W moim vitku pomalowalem kolektory, gdyz kolanka we vitkach po prostu rdzewieja i kiepsko to wyglada. Zastanawiam sie dlaczego uwazasz, ze swiadczy to o duzym przebieguDamo 88 pisze:...
Nastała moda na polerowanie , malowanie kolektorów przed sprzedażą , co świadczy o dużym przebiegu...
A w temacie- zasniedziale kostki i zwiazany z tym brak masy lub jej slabe przejscie, jest czesto wystepujaca przypadloscia.
- adi610
- klepacz
- Posty: 783
- Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
chodzi o VTEC-a, w większości problem dotyczy egzemplarzy z Wysp.Higga pisze:Adi mowa o vtec, chyba, ze on ten sam problem posiada
Jest dosyć łatwy do usunięcia, należy wyczyścić kostki spinające masę.
(Miałem ten problem podczas kilkudniowego deszczowego wypadu)
objawy:
http://www.youtube.com/watch?v=J2FrWEqzCpI
- gorallos100
- bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz 14 paź 2012, 09:22
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
Adi610, a wrzuć jakieś zdjęcie, gdzie szukać tych kostek...
- adi610
- klepacz
- Posty: 783
- Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
Temat poruszony na:
vfrdiscussion.com
vfr-oc.pl temat II
vfr-oc.pl temat I
U mnie problem powstał po kilku dniach jazdy w deszczu, grubo ponad 1000km od domu. Usterka kłopotliwa aczkolwiek dosyć łatwa do usinięcia; jeżeli wiadomo gdzie szukać.
vfrdiscussion.com
vfr-oc.pl temat II
vfr-oc.pl temat I
U mnie problem powstał po kilku dniach jazdy w deszczu, grubo ponad 1000km od domu. Usterka kłopotliwa aczkolwiek dosyć łatwa do usinięcia; jeżeli wiadomo gdzie szukać.
Jakie powinno być prawidłowe ?Damo 88 pisze: Sprawdzić czy jest ładowanie na akumulatorze na wolnych obr.
- ivan
- klepacz
- Posty: 809
- Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
- Imię: Mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
A ja bym proponował napalonemu kupcowi o sprawdzenie rozrządu.
tzn. czy nie słychać charakterystycznego stukania (cykania) zwłaszcza przy schodzeniu z obrotów. Bo to właśnie wymiana rozrządu to jet to co boli najbardziej po zakupie Vitka.
tzn. czy nie słychać charakterystycznego stukania (cykania) zwłaszcza przy schodzeniu z obrotów. Bo to właśnie wymiana rozrządu to jet to co boli najbardziej po zakupie Vitka.
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
Po kolektorach przeważnie poznać przebieg orientacyjnie czy się zgadza . Przypatrz się w ogłoszeniach ...
Szerokości.
Szerokości.
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- patrycy77
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz 17 lut 2013, 00:21
- Imię: Patrycjusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
Przed kupnem proponuję mocno zagrzać v-teca - do włączenia chłodnic. Jeśli napinacze lub łańcuszki są słabe pojawi się charakterystyczne klekotanie, które pojawia się i znika. Zazwyczaj to wina samych napinaczy - można je "podciągnąć" jak w modelach cbr i problem znika - taka "domowa" naprawa
Zanim użyjesz słów: "ZAWSZE", "NIGDY" i "NA PEWNO" zastanów się czy jesteś w 100% pewny swojej wypowiedzi...
Mi się kiedyś wydawało....że jestem pewny:p
Mi się kiedyś wydawało....że jestem pewny:p
- Groszek
- klepacz
- Posty: 618
- Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
- Kontakt:
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
nie rozumiem, w sensie jeżeli przy załączeniu V-tec szarpie to źle? Nie zgodze się, że to kwestia regulacji, z resztą temat chyba był wałkowany. Przejście przez 6700 obr/min (czyli załaczenie V-teca) , zwłaszcza w motocyklach przed 2006r, odbywać się może z szarpnięciem bądź bez, zależy od różnych rzeczy, zazwyczaj od tego jak mocno odwinięta jest maneta, ale nie od regulacji.Damo 88 pisze:załączanie się V-Tec ponad 6000obr. Gdy odda płynie moc jest dobrze , gdy szarpnie czas na regulację .
VFR 800FI i V-tec mają bardzo delikatny lakier na tylnej feldze. Jeżeli ktoś mówi, że moto ma 15-20 tyś km przebiegu a tylne felga ma dużo odprysków, to jest to raczej mało wiarygodne. Sprawdzić w jakim stanie jest lakier tylnej felgi, i czy nie była malowana.
-
- teksciarz
- Posty: 163
- Rejestracja: pt 05 lip 2013, 15:38
- Imię: Marek
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec
jakos widze ze dawno nic nie bylo pisane. macie jeszcze jakies pomysly propozycje? dokaldnie mam zamiar kupic jeszcze w tym albo w nastepnym sezonie vfr 800 vtec z najlepiej 2003r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości