
VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
co to jest TPS ? 

Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
poruszył ziom ciekawy temat bo juz nie raz widziałem w vfr rc 46 taki objaw nawet moja miała kiedys taka dziure w obrotach jak jej strzeliłes z gazu nawet nie dochodząc do czerwonego pola ale jak dostała w pizdeczke na poczatku sezonu to juz jej sie odechciało żarcików zadyszek.ale dziwne to formalnie jak by linka gazy nie nadążała przekazywać siły do dalszego układu zasilania.myśle ze wielu z was tak ma a nawet tego nie zauważyła
-
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
- Imię: Dawid
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
Napisze moze jak to bylo u mnie...
Po kupnie VFR bylem zbyt podjarany nowym, powaznym sprzetem zeby cokolwiek odczuc ze jest nie tak. Jednak po kilku rundkach sprzetem w krotkie traski i po miescie VFRa moim zdaniem spalala stanowczo za duzo paliwa i jest za slaba (nie moglem poradzic sobie z SV650 Szwagra na prostej). Po jakims czasie pojawila sie kontrolka FI i rozmyslanie.
Zczytany blad dotyczyl czegos tam z powietrzem (dokladnie juz nie pamietam). Zdjelismy ze Szwagrem zbiornik i zaczelismy szukac dziury w calym... Az w koncu po prawej stronie moto znalezlismy wystajacy malenki krociec plastikowy. Okazalo sie ze zsunal sie jakis malenki wezyk (znalezlismy i podpielismy go).
No niby kontrolka zniknela i wszystko ok ,ale nadal nie szla jak powinna.
Oddalem VFR w rece rozpier....tora Szwagra, a ten niewiele myslac przegonil ja na kazdym biegu do odcinki. Cytuje jego slowa:
"Qr.a na piatce przy 10000obr cos strzelilo, myslalem ze tlumik zgubilem i zaczela zapier.... Jak glupia (255km/h poszla), wsiadaj, jedz bo nie wiem czy znowu mula nie zlapie".
Rzeczywiscie po tej sytuacji SV nie dawala juz rady mojej VFR i spalanie sie unormowalo, pierdniecia nabrala takiego ze respekt poczulem;)
Moja rada jest taka zebys znalazl dlugi prosty odcinek, wybral sie o takiej porze gdzie ruch jest mniejszy i przeoral VFRe wlasnie na kazdym biegu do odcinki. Sprawdzisz jak sie garnie i bedziesz widzial jak sie zachowuje.
Pozdrawiam
Po kupnie VFR bylem zbyt podjarany nowym, powaznym sprzetem zeby cokolwiek odczuc ze jest nie tak. Jednak po kilku rundkach sprzetem w krotkie traski i po miescie VFRa moim zdaniem spalala stanowczo za duzo paliwa i jest za slaba (nie moglem poradzic sobie z SV650 Szwagra na prostej). Po jakims czasie pojawila sie kontrolka FI i rozmyslanie.
Zczytany blad dotyczyl czegos tam z powietrzem (dokladnie juz nie pamietam). Zdjelismy ze Szwagrem zbiornik i zaczelismy szukac dziury w calym... Az w koncu po prawej stronie moto znalezlismy wystajacy malenki krociec plastikowy. Okazalo sie ze zsunal sie jakis malenki wezyk (znalezlismy i podpielismy go).
No niby kontrolka zniknela i wszystko ok ,ale nadal nie szla jak powinna.
Oddalem VFR w rece rozpier....tora Szwagra, a ten niewiele myslac przegonil ja na kazdym biegu do odcinki. Cytuje jego slowa:
"Qr.a na piatce przy 10000obr cos strzelilo, myslalem ze tlumik zgubilem i zaczela zapier.... Jak glupia (255km/h poszla), wsiadaj, jedz bo nie wiem czy znowu mula nie zlapie".
Rzeczywiscie po tej sytuacji SV nie dawala juz rady mojej VFR i spalanie sie unormowalo, pierdniecia nabrala takiego ze respekt poczulem;)
Moja rada jest taka zebys znalazl dlugi prosty odcinek, wybral sie o takiej porze gdzie ruch jest mniejszy i przeoral VFRe wlasnie na kazdym biegu do odcinki. Sprawdzisz jak sie garnie i bedziesz widzial jak sie zachowuje.
Pozdrawiam
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
david117 pisze:Napisze moze jak to bylo u mnie...
Po kupnie VFR bylem zbyt podjarany nowym, powaznym sprzetem zeby cokolwiek odczuc ze jest nie tak. Jednak po kilku rundkach sprzetem w krotkie traski i po miescie VFRa moim zdaniem spalala stanowczo za duzo paliwa i jest za slaba (nie moglem poradzic sobie z SV650 Szwagra na prostej). Po jakims czasie pojawila sie kontrolka FI i rozmyslanie.
Zczytany blad dotyczyl czegos tam z powietrzem (dokladnie juz nie pamietam). Zdjelismy ze Szwagrem zbiornik i zaczelismy szukac dziury w calym... Az w koncu po prawej stronie moto znalezlismy wystajacy malenki krociec plastikowy. Okazalo sie ze zsunal sie jakis malenki wezyk (znalezlismy i podpielismy go).
No niby kontrolka zniknela i wszystko ok ,ale nadal nie szla jak powinna.
Oddalem VFR w rece rozpier....tora Szwagra, a ten niewiele myslac przegonil ja na kazdym biegu do odcinki. Cytuje jego slowa:
"Qr.a na piatce przy 10000obr cos strzelilo, myslalem ze tlumik zgubilem i zaczela zapier.... Jak glupia (255km/h poszla), wsiadaj, jedz bo nie wiem czy znowu mula nie zlapie".
Rzeczywiscie po tej sytuacji SV nie dawala juz rady mojej VFR i spalanie sie unormowalo, pierdniecia nabrala takiego ze respekt poczulem;)
Moja rada jest taka zebys znalazl dlugi prosty odcinek, wybral sie o takiej porze gdzie ruch jest mniejszy i przeoral VFRe wlasnie na kazdym biegu do odcinki. Sprawdzisz jak sie garnie i bedziesz widzial jak sie zachowuje.
Pozdrawiam
HAHA



Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: czw 10 maja 2012, 21:34
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
TPS jest to czujnik położenia przepustnicy. Taki zwykły potencjometr o określonej oporności tak jak regulacja głośności w radiu. Znalazłem instrukcję serwisową od VFR i przeprowadziłem diagnostykę silnika. Wyszło że TPS. I to miałoby sens ponieważ do obliczenia obciążenia silnika potrzebne są 3 parametry. Podejrzewam iż w tym przypadku chodzi o obroty, podciśnienie i TPS. To ostatnie sprawdziłem w mojej Hodzie i wyszło mi że nie pracuje prawidłowo. Krótko mówiąc za każdym razem pokazuje inną wartość napięcia.
Jeżeli chodzi o ostrą jazdę do odcięcia to to już sprawdzałem i jest ok. Jak napisałem wcześniej problemu nie ma przy płynnym dodawaniu gazu tylko przy gwałtownym odkręceniu do oporu.
Jeżeli chodzi o ostrą jazdę do odcięcia to to już sprawdzałem i jest ok. Jak napisałem wcześniej problemu nie ma przy płynnym dodawaniu gazu tylko przy gwałtownym odkręceniu do oporu.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
Zapewne czujnik jest bardzo drogi pewnie tylko ori bo w zamienniku nie ma. Pozostanie Ci szukanie używanego albo olanie tematu.
pozdrawiam
pozdrawiam
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: czw 10 maja 2012, 21:34
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
Niestety czujnik występuje tylko w komplecie z przepustnicami (przynajmniej tylko tak znalazłem) 1000$. Zamówiłem używany na Allegro dużo taniej. Po wymianie napiszę czy coś się zmieniło.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
Dlatego ja doceniam prostotę konstrukcji no ale wską to by mi sie nie chciało jeździć w sumie ;]
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: czw 10 maja 2012, 21:34
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
Niestety wymiana TPSu nie pomogła.
Jakieś pomysły?
Jakieś pomysły?
- Lukaszny
- pisarz
- Posty: 365
- Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
- Imię: Łukasz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mrągowo
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
A komputer mruga jakimiś błędami?
W wolnych chwilach spamuje sobie na Blogu prawniczym - http://forumprawnicze.info/blog/2-blog- ... -nysztala/
-
- Posty: 12
- Rejestracja: czw 10 maja 2012, 21:34
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
Brak błędów.
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty
no i co dalej z tematem umarł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości