Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja
Oto skrócona instrukcja synchronizacji gażników.
Waku podpinasz pod króćce ssania (fot1).Są albo rureczki albo musisz wkręcić adaptery
Ustawiasz ciśnienia wg pierwszego cylindra.Najpierw dwa boczne póżniej srodki(w wypadku naszych VFR przód tył).
-Uważaj i strasznie przestrzegam by spowrotem po ustawieniu dobrze uszczelnić te rurki/dziury gdzie podłaczałeś waku.Póżniej może objawiać się to tym że moto będzie wolno schodzić z obrotów lub trzymać je w okolicach 4 tyś.
-Przepustnice regulujesz śrubami które są na osi przepustnic(fot2)Ważne jest to iż po każdym przekręceniu srubki przegazowac lekko moto.
-zegary waku mają regulacje.Staraj się tak je skręcić by jak najmniej drgała wskazówka a pokazywało co i jak.
-Ważne by nie kręcić np o pół obrotu tylko jak najmniej.Minimum.Tu liczy sie ogromna precyzja i nie raz nie jest to takie proste..Musisz sobie skombinować butelkę(polecam kubuś play to najtańszy sposób)do której podłaczysz węzyk z paliwem.Wieszasz gdzieś np w okolicy lusterek i podejrzewam że ok 0,5 litra powinno wystarczyć.
Tego byłoby na tyle. NIE BIORRĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TO CO ZROBICIE.
Waku podpinasz pod króćce ssania (fot1).Są albo rureczki albo musisz wkręcić adaptery
Ustawiasz ciśnienia wg pierwszego cylindra.Najpierw dwa boczne póżniej srodki(w wypadku naszych VFR przód tył).
-Uważaj i strasznie przestrzegam by spowrotem po ustawieniu dobrze uszczelnić te rurki/dziury gdzie podłaczałeś waku.Póżniej może objawiać się to tym że moto będzie wolno schodzić z obrotów lub trzymać je w okolicach 4 tyś.
-Przepustnice regulujesz śrubami które są na osi przepustnic(fot2)Ważne jest to iż po każdym przekręceniu srubki przegazowac lekko moto.
-zegary waku mają regulacje.Staraj się tak je skręcić by jak najmniej drgała wskazówka a pokazywało co i jak.
-Ważne by nie kręcić np o pół obrotu tylko jak najmniej.Minimum.Tu liczy sie ogromna precyzja i nie raz nie jest to takie proste..Musisz sobie skombinować butelkę(polecam kubuś play to najtańszy sposób)do której podłaczysz węzyk z paliwem.Wieszasz gdzieś np w okolicy lusterek i podejrzewam że ok 0,5 litra powinno wystarczyć.
Tego byłoby na tyle. NIE BIORRĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TO CO ZROBICIE.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz 28 mar 2010, 11:54 przez Gacol, łącznie zmieniany 3 razy.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- Charlie88
- zadomowiony
- Posty: 56
- Rejestracja: ndz 14 lis 2010, 12:53
- Imię: Karol
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Witajcie,
Jutro przymierzam się do synchronizacji gaźników w mojej VFRce.
Mam już wszystko przygotowane: wkręcone króćce, podłączone wakuometry do 1 i 2 gaźnika (mam tylko 2 waku). Kluczyk do pokręcenia śrubami do synchronizacji też już mam.
Tylko teraz mam do was pytanie:
Która śruba na załączonym obrazku odpowiada za regulację między którymi gaźnikami?
W serwisówce nie znalazłem tej informacji.
Mam nadzieję, że pomożecie
Uploaded with ImageShack.us
Jutro przymierzam się do synchronizacji gaźników w mojej VFRce.
Mam już wszystko przygotowane: wkręcone króćce, podłączone wakuometry do 1 i 2 gaźnika (mam tylko 2 waku). Kluczyk do pokręcenia śrubami do synchronizacji też już mam.
Tylko teraz mam do was pytanie:
Która śruba na załączonym obrazku odpowiada za regulację między którymi gaźnikami?
W serwisówce nie znalazłem tej informacji.
Mam nadzieję, że pomożecie
Uploaded with ImageShack.us
Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja
hej Charlie88
oczywiscie ze sie da, potrzeba tylko troche wiecej roboty czterema zygarami latwiej ale mozna i dwoma.
Normalnie robisz tak ( czterema zegarami )
podlanczasz wszytkie cztery i ustawiasz
a)1 cyl. do 2 cyl. zazwyczaj 1cyl. to wzorcowy
b)3cyl. do 4 cyl
c) nastepnie cyl 1+2 do cyl 3+4= bank 1 do bank2
i gotowe
w przypadku tylko dwuch licznikow
a) podlanczas pod cyl. 1 i cyl. 2
b) ustawiasz 1cyl. do 2 cyl. ( u ciebie pewnie sruba 3, na tym rysunku nie wiele widaca)
c) podlanczasz sie pod cyl. 3 i cyl. 4 ( cyl.1+2 zaslepiasz )
d) ustawiasz 3cyl. do 4 cyl. ( sruba 2 , musisz wyprobowac)
e) odlanczasz jeden zegar cyl. 3 lub 4 i podlanczas pod cyl. 1 lub 2
f ) w zaleznosci jak podlaczyles ustawiasz Bank 1 ( cyl. 1+2 ) do Bank 2 ( cyl 3+4) srubka 1
i gotowe.
tak robi sie zawsze z tym ze jak masz 4 zegary to nie ma odlanczania i podlanczania tyle
pozdr.
voss
oczywiscie ze sie da, potrzeba tylko troche wiecej roboty czterema zygarami latwiej ale mozna i dwoma.
Normalnie robisz tak ( czterema zegarami )
podlanczasz wszytkie cztery i ustawiasz
a)1 cyl. do 2 cyl. zazwyczaj 1cyl. to wzorcowy
b)3cyl. do 4 cyl
c) nastepnie cyl 1+2 do cyl 3+4= bank 1 do bank2
i gotowe
w przypadku tylko dwuch licznikow
a) podlanczas pod cyl. 1 i cyl. 2
b) ustawiasz 1cyl. do 2 cyl. ( u ciebie pewnie sruba 3, na tym rysunku nie wiele widaca)
c) podlanczasz sie pod cyl. 3 i cyl. 4 ( cyl.1+2 zaslepiasz )
d) ustawiasz 3cyl. do 4 cyl. ( sruba 2 , musisz wyprobowac)
e) odlanczasz jeden zegar cyl. 3 lub 4 i podlanczas pod cyl. 1 lub 2
f ) w zaleznosci jak podlaczyles ustawiasz Bank 1 ( cyl. 1+2 ) do Bank 2 ( cyl 3+4) srubka 1
i gotowe.
tak robi sie zawsze z tym ze jak masz 4 zegary to nie ma odlanczania i podlanczania tyle
pozdr.
voss
- skoch84
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 26 gru 2009, 23:05
- Imię: Staszek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja
A spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem:
Pacjent: RC 36I
1) Nie mogę odkręcić obudowy filtra powietrza od gaźników. Mimo dobrze dobranego wkrętaka krzyżakowego ni jak nie można żadnej śruby ruszyć. Śruby są dość miękkie i nie chcę ich uszkodzić.
2) Taki sam problem tyczy się śrubek, po odkręceniu których można wkręcić króćce od waku.
Może jakiś mechanik wkręcił to wszystko na klej.
Moto chodzi dobrze, ale skoro dorobiłem się już wakuometrów, to chętnie bym sobie taką regulację zrobił.
Macie na to jakieś patenty?
Pacjent: RC 36I
1) Nie mogę odkręcić obudowy filtra powietrza od gaźników. Mimo dobrze dobranego wkrętaka krzyżakowego ni jak nie można żadnej śruby ruszyć. Śruby są dość miękkie i nie chcę ich uszkodzić.
2) Taki sam problem tyczy się śrubek, po odkręceniu których można wkręcić króćce od waku.
Może jakiś mechanik wkręcił to wszystko na klej.
Moto chodzi dobrze, ale skoro dorobiłem się już wakuometrów, to chętnie bym sobie taką regulację zrobił.
Macie na to jakieś patenty?
Almera N15 GA14DE '98
Honda VFR 750 RC36I '91
Honda VFR 750 RC36I '91
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja
najpierw dobrze spryskaj jakimś siuwaksem , możesz popukać młotkiem przez śrubokręt i jednocześnie próbować odkręcać , w ostateczności rozwiercenie łbów od śrobek
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- skoch84
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 26 gru 2009, 23:05
- Imię: Staszek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja
Gdyby ktoś kiedyś spotkał się z problemem wykręcenia czegokolwiek do czego potrzebny jest wkrętak polecam taki o to pierdalnik:
http://www.bimex.pl/product-pol-806-WKR ... 10138.html
Jedno uderzenie i problem rozwiązany, wszystkie śruby puściły, żadna nie uszkodzona.
Synchro zrobione
http://www.bimex.pl/product-pol-806-WKR ... 10138.html
Jedno uderzenie i problem rozwiązany, wszystkie śruby puściły, żadna nie uszkodzona.
Synchro zrobione
Almera N15 GA14DE '98
Honda VFR 750 RC36I '91
Honda VFR 750 RC36I '91
- ZioLek-82-
- klepacz
- Posty: 574
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja
racja tego typu "sprzęt" ratuje niekiedy sprawę , też takowy posiadam i polecam
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości