Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
-
Vlaad
- klepacz

- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
-
Kontakt:
Post
autor: Vlaad » śr 01 lut 2006, 15:12
AGENTII pisze:Ale jestem cwany co hehehehehe (po d?u?szym procesie tentegowania w g?owie, wymy?li?em).
Tentegowanie mnie si? podoba, tylko znowu mam dylemata

. Czy sterowanie wentylatorka jest pr?dowe czy napi?ciowe? Podejrzewam jednak, ?e pr?dowe (w zale?no?ci od obci??enia procka). W altku zmienia si? napi?cie zale?nie od obrot?w, a pr?d zale?y od ilo?ci w??czonych urz?dze?. Co? mi si? te? komplikator w??czy? i nie wiem czy dobrze tenteguj?

.
-
Yaco
- klepacz

- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Yaco » śr 01 lut 2006, 18:49
Wi?c tak, Vlaad - niepotrzebnie kupi?e? radiator od procka (obawiam si?, ?e b?dzie za wysoki). Dodatkowo wentylatory na procki maj? regulacj? i czujnik obrot?w, co jest zb?dne. Wystarczy?by zwyk?y wiatrak z dwoma przewodami. Z tego co wiem, z??ty przew?d to jest w?a?nie czujnik obrot?w i nie powiniene? go nigdzie pod??cza?.
Mo?emy spotka? si? np. na bajzlu i dam Ci troch? pasty silikonowej na radiatory - mam ca?e pude?ko (pozatym bez problemu dostaniesz to na gie?dzie pod GUS'em lub w niedziel? na Volumenie).
Ja mam tylko ma?y radiatorek bez wiatraka i nic si? nie dzieje. Moim zdaniem w naszych warunkach klimatycznych wiatraki s? zb?dne.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
-
AGENTII
- pisarz

- Posty: 250
- Rejestracja: wt 15 lis 2005, 22:43
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
-
Kontakt:
Post
autor: AGENTII » śr 08 lut 2006, 22:22
Vlaad, ty to si? czepiasz

je?li jest pr?dowe to nie wiem , to by?a rersja teoretyczna hehehe nie poparta dowodami

. Z tego wszystkiego to
Yaco, ma chyba racj? wystawczy tylko radiator i dobrze "wiewny"vpunkt i b?dzie ok

-
UxY
- Administrator

- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
-
Kontakt:
Post
autor: UxY » śr 08 lut 2006, 22:37
no macie ju? na stronie artyku? Vlaada o tym radiatorze ;]

-
kris
- pisarz

- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
-
Kontakt:
Post
autor: kris » czw 09 lut 2006, 10:46
Je?li chodzi o radiator do reglera to w sklepach z elektronik? sa specjalne pasty smaruje si? ni? regler w miejscu styku z radiatorem pomaga ona w odprowadzaniu ciep?a ,jest tania du?o tego nie trzeba.Koszt ma?y par? z?otych.U siebie te? tak zrobi?em ,ale niestety by?o ju? po ptokach bo regler juz siedzial.Wi?c kupi?em ju? taki z reglerem.
-
Yaco
- klepacz

- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Yaco » czw 09 lut 2006, 18:11
kris pisze:Je?li chodzi o radiator do reglera to w sklepach z elektronik? sa specjalne pasty smaruje si? ni? regler w miejscu styku z radiatorem pomaga ona w odprowadzaniu ciep?a ,jest tania du?o tego nie trzeba.Koszt ma?y par? z?otych.U siebie te? tak zrobi?em ,ale niestety by?o ju? po ptokach bo regler juz siedzial.Wi?c kupi?em ju? taki z reglerem.
IMHO warto te? t? past? przesmarowa? styk reglera z ram? (stela?em) - te? powinno sporo pom?c.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
-
kris
- pisarz

- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
-
Kontakt:
Post
autor: kris » czw 09 lut 2006, 19:18
I tu masz racj? jak zak?ada?em regler z radiatorem to w?asnie posmarowa?em go ta past?

-
Yaco
- klepacz

- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Yaco » wt 04 kwie 2006, 12:47
Przeczyta?em artyku? Vlaad'a i mam jedno pytanie. Posmarowa?e? powierzchni? reglera pod radiatorem past?? Na zdj?ciach wygl?da na to, ?e regulator jest do?? znacznie "wkl?s?y" co poci?ga za sob? konieczno?c dowalenia du?ej ilo?ci pasty. Zastanawiam si? nad skuteczno?ci? takiego rozwi?zania. Moim zdaniem powierzchnie regulatora nale?a?oby z wyczuciem splanowa?, tak aby przylega?a mo?liwie najwi?ksz? cz??ci? do kaloryfera. Pasty s? termoprzewodz?ce, ale nie w niesko?czono?c i powy?ej pewnej grubo?ci (zazwyczaj do 1mm) skuteczno?? stosowania radiatora mo?e by? mizerna.
PS. Chyba rozbior? sw?j regler i zobacze co tam Occult nawywija?...

Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
-
zachtomasso
- teksciarz

- Posty: 127
- Rejestracja: wt 21 mar 2006, 16:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wołomin
Post
autor: zachtomasso » wt 04 kwie 2006, 13:50
ok. A gdzie w RC24 znale?? Regulator ? Wg zdj?? z artyku?u Vlaad'a nie mog? znale??, wi?c to u mnie musi by? gdzie? indziej
CB650F
był: VFR 750 F RC 24 '88 Hand Made Police Version

-
UxY
- Administrator

- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
-
Kontakt:
Post
autor: UxY » wt 04 kwie 2006, 22:32
je?eli masz ogrginalnie to jak zdejmiesz kanape i bak (bak chyba) to powiniens miec na wysoko?ci tylnich cylindr?w

a jesli mia?em jakis tuning to szukaj po kablach

-
zachtomasso
- teksciarz

- Posty: 127
- Rejestracja: wt 21 mar 2006, 16:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wołomin
Post
autor: zachtomasso » wt 04 kwie 2006, 22:42
no jest co? pod kanap? ale wygl?da troche inaczej ni? na zdj?ciach Vlaada. U mnie jest aluminowy i z mini-radiatorem. To chyba to.
CB650F
był: VFR 750 F RC 24 '88 Hand Made Police Version

-
UxY
- Administrator

- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
-
Kontakt:
Post
autor: UxY » wt 04 kwie 2006, 23:38
mo??sz mie? inny

To na pewno to

je??li jest tam to jak sie lubisz bawi? to zmien jego miejsce to Ci sie "sfajczy", nie do?? ?e tam gor?co bo i nie ma cyrkulaci powitrza i silnik daje do pieca to jeszcze on sam w sobie sie grzeje.
[ Dodano: 2006-04-04, 23:38 ]
jak chcesz to sie moezmy zgra? poka?e Ci jak ja to zrobi?em ;]
-
Yaco
- klepacz

- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Yaco » wt 11 kwie 2006, 09:17
Mam coraz gorsze przeczucia odno?nie najpopularniejszej metody tiuningowania naszych regulator?w. Znalaz?em na necie kilka zdj?? wypatroszonego regulatora i nie mam dobrych informacji. Najwyra?niej wszystkie elementy du?ej mocy (odprowadzaj?ce du?o ciep?a i wymagaj?ce ch?odzenia) znajduj? sie przy tylnej ?ciance regulatora. Wszystko wskazuje na to, ?e umieszczanie radiator?w na zewn?trznej stronie reglera (tak jak ma to zrobione Vlaad, ja i prawdopodobnie wiele innych os?b) daje niewiele lub praktycznie nic. Lepsze ch?odzenie nale?a?oby zapewni? zak?adaj?c radiator "od spodu"...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
-
Młody
- zadomowiony

- Posty: 72
- Rejestracja: pt 10 mar 2006, 14:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontakt:
Post
autor: Młody » wt 11 kwie 2006, 13:50
Yaco pisze:Najwyra?niej wszystkie elementy du?ej mocy (odprowadzaj?ce du?o ciep?a i wymagaj?ce ch?odzenia) znajduj? sie przy tylnej ?ciance regulatora. Wszystko wskazuje na to, ?e umieszczanie radiator?w na zewn?trznej stronie reglera (tak jak ma to zrobione Vlaad, ja i prawdopodobnie wiele innych os?b) daje niewiele lub praktycznie nic. Lepsze ch?odzenie nale?a?oby zapewni? zak?adaj?c radiator "od spodu"...
troche inaczej: lepsze chlodzenie to dac miedzy regulator i rame gruba plytke aluminiowa (okolo 10mm grubosci) co spowoduje wieksza pojemnosc cieplna ukladu i wolniejesze nagrzewanie sie. z drugiej strony ramy dac natomiast radiator, nawet o krotkich zebrach (przeszkadza blotnik), ale zeby jednak bylo cos.
-
Yaco
- klepacz

- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Yaco » wt 11 kwie 2006, 14:20
M?ody pisze:Yaco pisze:Najwyra?niej wszystkie elementy du?ej mocy (odprowadzaj?ce du?o ciep?a i wymagaj?ce ch?odzenia) znajduj? sie przy tylnej ?ciance regulatora. Wszystko wskazuje na to, ?e umieszczanie radiator?w na zewn?trznej stronie reglera (tak jak ma to zrobione Vlaad, ja i prawdopodobnie wiele innych os?b) daje niewiele lub praktycznie nic. Lepsze ch?odzenie nale?a?oby zapewni? zak?adaj?c radiator "od spodu"...
troche inaczej: lepsze chlodzenie to dac miedzy regulator i rame gruba plytke aluminiowa (okolo 10mm grubosci) co spowoduje wieksza pojemnosc cieplna ukladu i wolniejesze nagrzewanie sie. z drugiej strony ramy dac natomiast radiator, nawet o krotkich zebrach (przeszkadza blotnik), ale zeby jednak bylo cos.
Dok?adnie co? takiego mam na my?li

Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość