Przedstawiam opis przeróbki podświetlenia i wymiany tarcz w RC 46
Potrzebne będzie nam kilka instrumentów i narzędzi:
Obszerna walizeczka z kluczami i śrubokrętami
Lutownica
Klej (kropelka)
Małe nożyczki lub widelec
Dwie gotowe giętkie listwy LED
Dwa moduły taśmy LED ( jeden moduł to 3 LEDY)
Jeden metr przewodu dwużyłowego
Nowe tarcze
*opcjonalnie (wskazówki od forda )
Dobrze oświetlone miejsce pracy oraz trochę cierpliwości i opanowania
Na początek wyjmujemy licznik ( jest on przykręcony trzema śrubkami ) , dwie od dołu i jedna z góry ( jest trochę kłopotu z dostępem)
Gdy już odkręcimy śruby , delikatnie odpinamy kostki , licznik jest jeszcze połączony jednym przewodem by go odpiąć należy odkręcić wkręty od spodu licznika , rozłożyć go i odpiąć mała kostkę tuż przy wyświetlaczu LCD .
Teraz gdy jesteśmy uwolnieni , siadamy przy biureczku i demontujemy tarcze zegarów wraz z mechanizmami ( wszystko trzyma się na kolejnych wkrętach od spodu )
Nadszedł czas na wskazówki , jeśli przekręcimy je ponad połowę , opadną same ponad skale , lekko postukujemy palcem by wskazówka zatrzymała się w neutralnym miejscu ( u mnie wskazywała na cyferkę nr produkcyjnego zamieszczoną na obrzeżu tarczy .
Wskazówki demontowałem małymi nożyczkami zagiętymi ,ale i widelcem się da .
Idą dość ciężko i wychodzą z ośką .
Następnie odkręcamy tarcze , zdejmujemy i zakładamy zamienniki .
Usuwamy wszystkie żarówki z oprawek
W obudowie montujemy dwie giętkie listwy LED ( w moim przypadku czerwone ) gdyż żarówki nie oddają tak efektywnie światła na zamiennikowych tarczach.
Co do koloru podświetlenia wskazówek możemy poszaleć , jeśli chcemy biały , niebieski czy inne oprócz czerwonego , zakupujemy wskazówki bądź licznik z forda modeno (nie są barwione) .
Wstawiamy diodę już wybranego koloru w światłowód do którego jest przykręcona tarcza i gotowe. ( ja zostawiłem oryginalne , ale koledze wstawiłem BLUE i tez fajnie wygląda)
Co do wyświetlacza stosujemy taśmę LED płaska , (jeden moduł składa się z trzech diod )
Montujemy dwa takie u góry i u dołu.
Teraz zostaje poprowadzić okablowanie i podłączamy pod oprawkę z której wcześniej wyciągnęliśmy żarówkę.
GOTOWE !
Efekt jest bardzo zadowalający : ) życzę miłej i udanej przeróbki
Czas trwania przeróbki wynosi max 2,5 godziny
Koszt całkowity około 75 zł ( + opcjonalnie wskazówki od forda około 20 /30 zł)
PS uważajcie na firme z Wałbrzycha produkującą tarcze ( bardzo słaba jakość, masakra )