paliwo dostaje sie do silnika
-
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: paliwo dostaje sie do silnika
Panowie, żeby nie pisać nowego wątku opisze tutaj mój przypadek.
Motocykl RC 36 II gaźnikowy jak powszechnie wiadomo.
Wczoraj przy okazji sprawdzania poziomu oleju wyraźnie wyczułem zapach benzyny w oleju i nie mówimy tutaj o lekkiej nucie zapachowej najlepszych perfum motocyklisty, tylko perfidnie waliło benzyną do tego stopnia że poziom oleju na bagnecie wzrósł ponad górny dopuszczalny poziom więc przypuszczam że przybyło co najmniej 100-150 ml benzyny
Motor używany najczęściej na średniej długości odcinkach więc raczej osiąga swoja temperaturę roboczą.
Miałem tak już w poprzednim sezonie, ale teraz efekt bardzo się nasilił pomimo że olej wymieniałem jakieś 800km temu.
Dodam że poza tym objawem motocykl normalnie odpala, nie traci mocy i nic złego się narazie nie dzieje, ale nie chcę by przez rozrzedzony paliwem olej szlag mi trafił silnik
Moje pytanie, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? zaworki pływaków w gaźnikach? Ewentualnie czy coś jeszcze pozostaje do sprawdzenia? Wspólnie z mechanikiem wpadłem na pomysł spuszczenia paliwa z gaźników powiedzmy na tydzień pozostawieniu otwartych korków spustowych z komór i podstawienie kartonu pod gaźnikami celem sprawdzenia czy rzeczywiście zaworki są nieszczelne i czy coś ścieknie na karton..
Jeśli ktoś będzie miał jakiś sensowny pomysł co jeszcze mogłoby powodować rozrzedzenie oleju paliwem niech pisze bo co parę głów do myślenia to nie jedna
Motocykl RC 36 II gaźnikowy jak powszechnie wiadomo.
Wczoraj przy okazji sprawdzania poziomu oleju wyraźnie wyczułem zapach benzyny w oleju i nie mówimy tutaj o lekkiej nucie zapachowej najlepszych perfum motocyklisty, tylko perfidnie waliło benzyną do tego stopnia że poziom oleju na bagnecie wzrósł ponad górny dopuszczalny poziom więc przypuszczam że przybyło co najmniej 100-150 ml benzyny

Motor używany najczęściej na średniej długości odcinkach więc raczej osiąga swoja temperaturę roboczą.
Miałem tak już w poprzednim sezonie, ale teraz efekt bardzo się nasilił pomimo że olej wymieniałem jakieś 800km temu.
Dodam że poza tym objawem motocykl normalnie odpala, nie traci mocy i nic złego się narazie nie dzieje, ale nie chcę by przez rozrzedzony paliwem olej szlag mi trafił silnik
Moje pytanie, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? zaworki pływaków w gaźnikach? Ewentualnie czy coś jeszcze pozostaje do sprawdzenia? Wspólnie z mechanikiem wpadłem na pomysł spuszczenia paliwa z gaźników powiedzmy na tydzień pozostawieniu otwartych korków spustowych z komór i podstawienie kartonu pod gaźnikami celem sprawdzenia czy rzeczywiście zaworki są nieszczelne i czy coś ścieknie na karton..
Jeśli ktoś będzie miał jakiś sensowny pomysł co jeszcze mogłoby powodować rozrzedzenie oleju paliwem niech pisze bo co parę głów do myślenia to nie jedna

- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: paliwo dostaje sie do silnika
Zaworki pływaków w gażnikach ale jeszcze nieszczelny zawór-kranik paliwa pod zbiornikiem. Ale ty masz chyba pompę.
Tak czy inaczej taki wyciek w trakcie jazd nie jest możłiwy (zassane paiwo do kolektora ssącego) ale w czasie postoju jak najbardziej.
Więc do sprawdzenia jest czy nie kapie z rurki pomiędzy pompą a gażnikiem po wyłączeniu zapłonu.
To kapanie może być bardzo małe ale wystaczające by w nocy wciekło nawet 30-50 ccm.
Tak czy inaczej taki wyciek w trakcie jazd nie jest możłiwy (zassane paiwo do kolektora ssącego) ale w czasie postoju jak najbardziej.
Więc do sprawdzenia jest czy nie kapie z rurki pomiędzy pompą a gażnikiem po wyłączeniu zapłonu.
To kapanie może być bardzo małe ale wystaczające by w nocy wciekło nawet 30-50 ccm.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: paliwo dostaje sie do silnika
może któraś świeca nie dopala? wykręć i zobacz w jakim są stanie.
na ssaniu nie jeździsz czasem? a nie gasisz silnika na ssaniu? ile Ci ona pali? piszi

na ssaniu nie jeździsz czasem? a nie gasisz silnika na ssaniu? ile Ci ona pali? piszi


- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: paliwo dostaje sie do silnika
to i tak mieszanka by się nie skropliła a tylko by strzelał z wydechu.emil pisze:może któraś świeca nie dopala? wykręć i zobacz w jakim są stanie.
tak samo jak wyżej, ale daleko by nie dojechał.emil pisze:na ssaniu nie jeździsz czasem?
-
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: paliwo dostaje sie do silnika
ppamula - będę musiał sprawdzić co rzeczywiście z tymi zaworkami i jak mówisz przy pompie paliwa czy tez jest jakiś zawór.
emil- świece mam Denso irydowe wymienione co prawda jakieś 5kkm temu ale przed sezonem sprawdzone i raczej wszystko było ok ,choć nie podobało mi się że były lekko mokre po bardzo długim staniu co mogłoby wskazywać na to że nie przepalają i tu mogłoby się coś potwierdzić z tej hipotezy...
Co do ssania to wiem jak je używać
i jak jest tak jak teraz w miarę ciepło, to nie nadużywam go nawet przy rozruchu wystarczy dać do połowy dźwignię i dosłownie chwile odczekać opuścić do zera i można jechać.
Jak dotychczas trop pada na świece które sprawdzę, bo to chwila roboty, potem będę dłubał przy układzie paliwowym i zobaczymy co to da.
Piszcie, piszcie jakby jeszcze coś Wam do głowy wpadło chętnie przeczytam może coś z tego jeszcze sensownego się uzbiera do mojej listy i rozwiążę mój problem
emil- świece mam Denso irydowe wymienione co prawda jakieś 5kkm temu ale przed sezonem sprawdzone i raczej wszystko było ok ,choć nie podobało mi się że były lekko mokre po bardzo długim staniu co mogłoby wskazywać na to że nie przepalają i tu mogłoby się coś potwierdzić z tej hipotezy...
Co do ssania to wiem jak je używać

Jak dotychczas trop pada na świece które sprawdzę, bo to chwila roboty, potem będę dłubał przy układzie paliwowym i zobaczymy co to da.
Piszcie, piszcie jakby jeszcze coś Wam do głowy wpadło chętnie przeczytam może coś z tego jeszcze sensownego się uzbiera do mojej listy i rozwiążę mój problem

-
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: paliwo dostaje sie do silnika
Świece sprawdziłem przedwczoraj i tu ciekawostka 2 świece przednich cylindrów "rozszczelniły" się na izolatorze
Przejechane miały prawie 9000kkm jak dokładnie sprawdziłem.
Wiem że jak na świece motocyklowe to ten przebieg prawie kwalifikuje je do wymiany ale to były świece irydowe..
Izolator nie był mechanicznie uszkodzony czy pęknięty a świece dokręcałem zgodnie ze sztuką palcami przez klucz do oporu a potem połowa obrotu żeby uszczelka blaszana dobrze "siadła"
Dodam że świece tylnych cylindrów są dobrym stanie i nie wyglądają na uszkodzone.
Kolor izolatora wszystkich świec jest jednakowy i wskazuje na prawidłowe spalanie i skład mieszanki paliwowo- powietrznej.
Obecnie wkręciłem nowe ale zwykłe NGK i zobaczę jak te będą się sprawdzać.
Nie wiem czy te świece miały wpływ na to rozrzedzanie oleju paliwem ale przy wymienianiu świec zostawiłem moto na jeden dzień ze ściągniętym bakiem a przewód paliwowy zatkałem żeby paliwo sie nie ulotniło z przewodów i pompy, jednak jak już składałem wszystko do kupy i odkręciłem kranik przy zbiorniku paliwa słyszałem wyraźnie że cały układ znowu się napełnia i to dość dużą ilością paliwa..
Stąd moje przypuszczenie że jednak zaworki komór pływakowych przepuszczają i zalewają później cylindry.
W związku z tym czy ktoś wie gdzie poza serwisem dostać te zaworki, wiem że kiedyś były na allegro i gdzieś też widziałem w sklepach internetowych ale to było jakiś czas temu a może ktoś ma jakis sprawdzony namiar?
Druga sprawa czy wymiana tych zaworków spowoduje że będę musiał regulować/ robić synchro gaźników?
Poniżej dla ciekawostki zdjęcia świecy i elektrody

Przejechane miały prawie 9000kkm jak dokładnie sprawdziłem.
Wiem że jak na świece motocyklowe to ten przebieg prawie kwalifikuje je do wymiany ale to były świece irydowe..
Izolator nie był mechanicznie uszkodzony czy pęknięty a świece dokręcałem zgodnie ze sztuką palcami przez klucz do oporu a potem połowa obrotu żeby uszczelka blaszana dobrze "siadła"
Dodam że świece tylnych cylindrów są dobrym stanie i nie wyglądają na uszkodzone.
Kolor izolatora wszystkich świec jest jednakowy i wskazuje na prawidłowe spalanie i skład mieszanki paliwowo- powietrznej.
Obecnie wkręciłem nowe ale zwykłe NGK i zobaczę jak te będą się sprawdzać.
Nie wiem czy te świece miały wpływ na to rozrzedzanie oleju paliwem ale przy wymienianiu świec zostawiłem moto na jeden dzień ze ściągniętym bakiem a przewód paliwowy zatkałem żeby paliwo sie nie ulotniło z przewodów i pompy, jednak jak już składałem wszystko do kupy i odkręciłem kranik przy zbiorniku paliwa słyszałem wyraźnie że cały układ znowu się napełnia i to dość dużą ilością paliwa..
Stąd moje przypuszczenie że jednak zaworki komór pływakowych przepuszczają i zalewają później cylindry.
W związku z tym czy ktoś wie gdzie poza serwisem dostać te zaworki, wiem że kiedyś były na allegro i gdzieś też widziałem w sklepach internetowych ale to było jakiś czas temu a może ktoś ma jakis sprawdzony namiar?
Druga sprawa czy wymiana tych zaworków spowoduje że będę musiał regulować/ robić synchro gaźników?
Poniżej dla ciekawostki zdjęcia świecy i elektrody

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: paliwo dostaje sie do silnika
Po świecy poznać że masz za bogatą mieszankę albo rozrzedzony olej spala się w cylindrze i powstaje taki osad wewnątrz świecy.
A ten osad na zewnętrznym izolatorze, czy to oznacza nieszczelnośc świecy? Nie jestem pewien
A ten osad na zewnętrznym izolatorze, czy to oznacza nieszczelnośc świecy? Nie jestem pewien

-
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: paliwo dostaje sie do silnika
Ten osad na zewnątrz izolatora świecy to nieszczelność, tak potwierdziło mi 2 mechaników z zaprzyjaźnionych warsztatów kiedy dałem im zestaw świec do ręki
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: paliwo dostaje sie do silnika
Tak jak Pamul gada, masz za bogatą mieszankę. Świece są czarne a powinny być koloru ceglanego jak to mówią.
-
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: paliwo dostaje sie do silnika
Piszę dopiero po takim czasie bo chciałem zobaczyć co będzie się działo po wymianie świec..
A więc jak już wspomniałem wcześniej, wymieniłem świece i objawy rozrzedzania oleju paliwem ustały, motor trochę lepiej wkręca się na obroty i nie strzela z wydechu nawet przy ostrej redukcji o kilka biegów.
Wszystko wskazuje na to że winne były świece na przednich cylindrach, które nie dopalały paliwa bo obecnie poziom oleju utrzymuje się na stałym poziomie.
Ewentualnie pod koniec sezonu pomyślę przy okazji i tak przeglądania gaźników czy wymienić wcześniej wspomniane zaworki iglicowe, ale teraz nie czas na to tylko na śmiganie i wymianę opon w niedługim czasie:)
A więc jak już wspomniałem wcześniej, wymieniłem świece i objawy rozrzedzania oleju paliwem ustały, motor trochę lepiej wkręca się na obroty i nie strzela z wydechu nawet przy ostrej redukcji o kilka biegów.
Wszystko wskazuje na to że winne były świece na przednich cylindrach, które nie dopalały paliwa bo obecnie poziom oleju utrzymuje się na stałym poziomie.
Ewentualnie pod koniec sezonu pomyślę przy okazji i tak przeglądania gaźników czy wymienić wcześniej wspomniane zaworki iglicowe, ale teraz nie czas na to tylko na śmiganie i wymianę opon w niedługim czasie:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości