VFR 800 wersja amerykańska

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
waldiwy
Posty: 13
Rejestracja: czw 24 mar 2011, 14:40
Imię: Waldemar
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Podlaskie

VFR 800 wersja amerykańska

Post autor: waldiwy » pn 04 kwie 2011, 08:57

Witam. Jestem na etapie poszukiwań vfr-a. Wpadła mi taka jedna w ręce ściągnięta ze stanów. Totalny golas. Chodzi o CBS, nie posiada nawet rączek dla pasażera. Po przejażdzce zauważyłem że hamując tylko tyłem nie jestem w stanie zablokować koła nawet na lekkim piasku na kostce brukowej. Natomiast hamując klamką przednie koło łapie poślizg dosyć łatwo. Czy to normalne? Czytałem że hamulce w vfr od 1998r mają system równoważenia hamowania przód - tył, tzn że hamując przodem zaciskają się dwa tłoczki z przodu a jeden z tyłu, a hamując tyłem dwa z tyłu a jeden z przodu. Ale po moich próbach chyba tak nie było. Raczej układy hamulcowe działały odrębnie. Czy motocykle na stany zjednoczone robią inaczej? A może wiecie jakie są różnice i czy warto wchodzić w ten sprzęt. Dodam że motor z 2008 r. a przebieg to 16 tysi km. Widać ślady użytkowania, gleba parkingowa zaliczona , widać po sladach na plastikach. Ogólne wrażenie sprawia pozytywne. Motor stał przez całą zimę i moja jazda była pierwsza po dłuuuuugim postoju. ale czy to ma znaczenie?

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 04 kwie 2011, 10:28

jazda po dlugim postoju nie powinna miec znaczenia dla hamulcow (to nie są moje przypuszczenia a pewność). być może klocki sie pokończyły, być może zapowietrzone heble, a może tarcze wysmarowane jakimś śliskim mazidłem. Odnośnie hamulcow, da się to oczywiście sprawdzić. Proponuję zacząć od skorzystania z opcji szukaj (wpisz np dual).
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

waldiwy
Posty: 13
Rejestracja: czw 24 mar 2011, 14:40
Imię: Waldemar
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: waldiwy » śr 06 kwie 2011, 08:21

Witam. Klocki i cała reszta OK. Chodzi mi tylko czy to możliwe żeby na Stany Zjednoczone robili VFR-a bez systemu dual. Szukając na forum nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Zazwyczaj motocykle z systemem dual.. maja naklejkę na przednim błotniku informującą o tym, w tym przypadku na błotniku nic nie jest napisane. Jak to sprawdzić namacalnie?

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Lukaszny » śr 06 kwie 2011, 08:39

Prześledź przewody hamulcowe w okolicach przedniego koła (aż do okolic górnej półki i główki ramy).

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 06 kwie 2011, 08:56

waldiwy,
Naklejkę to może sobie każdy nakleić, lub po wypadku zdjąć

Dual łatwo poznać. Na przednim kole masz pływający zacisk po lewej stronie
http://allegro.pl/honda-vfr-800-zacisk- ... 06368.html

Jak masz taki zacisk to jest dual.

Jeżeli coś takiego:
http://allegro.pl/honda-vfr-800-v-tec-0 ... 32493.html
to nie masz ;-)
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 06 kwie 2011, 09:01

nie było opcji bez duala w 2008 r bez względu na rynki sprzedaży a co do sprawdzenia - na lewej goleni przedniego zawieszenia jest1. inne jarzmo mocujące zacisk hamulcowy 2.nad jarzmem jest dodatkowa pompa hamulcowa widać różnice między lewą i prawą stroną w układzie hamulcowym przodu 3. do tylnego zacisku hamulcowego dochodzą dwa przewody hamulcowe tyle powinien zobaczyć laik
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

waldiwy
Posty: 13
Rejestracja: czw 24 mar 2011, 14:40
Imię: Waldemar
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: waldiwy » śr 06 kwie 2011, 09:59

Dzięki za wyjaśnienia. Więc z obserwacji wynika że moto ma duala. Do tyłu prowadzą dwa przewody hydrauliczne. A moto wygląda tak http://allegro.pl/honda-vfr-800-vtec-20 ... 03772.html

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 06 kwie 2011, 15:20

waldiwy,
Motocykl nie ma żadnych naklejek. Najprawdopodobniej oberwał tak, że cały przód był malowany. ( brak na emblematów również na bokach)
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » śr 06 kwie 2011, 15:30

Opis aukcji:
Motocykl jest bezwypadkowy co możemy na życzenie sprawdzić i potwierdzić w jakikolwiek możliwy sposób w serwisie firmy Honda lub w jakimkolwiek innym - wiarygodnym, na życzenie kupującego. (motor nigdy nie był malowany, naprawiany itp., sprawia wrażenie nowego)

Dziwna sprawa,te rysy,brak naklejek ,cena też nie jest zbytnio atrakcyjna.Jeśli jeszcze dochodzą jakieś problemy z hamulcami?????

Nie wydaje mi się ,aby ktoś z pieknych i bezwypadkowych plastików zrywał nakleji dla własnego widzimisie...

Odpuść sobie motka i szukaj dalej

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » śr 06 kwie 2011, 17:48

Chooopy :!: :!: :!:
Gregory, poscig, nie bluznijcie ;)

Z tego co kojaze to V-Tecki na hameryke nie mialy loga VFR a wlasnie napis "Interceptor" na ogonie... ja sadze ze to oryginal. :!:

Dowod:
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2 ... R800FI.htm
i tu tez:
http://fortwayne.olx.com/2006-honda-vfr ... id-5002034

Zdjecie czerwonej jest ciemne, ale jak sie przyjzycie to na ogonie jest napis "Interceptor".
Amerykanskie takie byly :!:

Ponadto, jak widac, amerykanskie maja dodatkowe boczne odblaski na goleniach przednich i obok tylnej tablicy rejestracyjnej co jest wymagane ich uwarunkowaniami prawnymi.

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 06 kwie 2011, 21:55

kris2k, Nie kłócę się, bo niestety dla mnie to dziwne, że nie ma loga na bokach :roll:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 06 kwie 2011, 23:00

kris2k prawdę mówi na chameryke były bez loga vfr, może być ciekawy i dobry sprzęt, tak czy siak warto zawsze dobrze obejrzeć i najlepiej w towarzystwie innych czepliwych znających się , co do Duala naciśnij na centralce nożny i niech ktoś zakręci przednim kołem powinno być zahamowane, teraz w drugą stronę jedną ręką złap za prawą goleń a druga dociśnij zacisk hamulcowy kierując siłę do przodu i do góry, powinna zadziałać czyli wcisnąć się trochę ta pompka nad zaciskiem , i teraz niech ktoś zobaczy czy tylne koło jest przyhamowane jeśli próby wypadną pomyślnie to powinno być wszystko ok :roll: :roll: mysle że troche wyjaśniłem
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

waldiwy
Posty: 13
Rejestracja: czw 24 mar 2011, 14:40
Imię: Waldemar
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: waldiwy » czw 07 kwie 2011, 09:08

Dzięki panowie za wyjaśnienia. Wyszedłem na niemyślącego człowieka, przecież to takie proste porównać fotki z amerykańskiego e- baya, a postawić na centralnym i pokręcić kołami to każdy powinien się domyślić, ale czasami jakaś ślicznotka (Hondzia) tak przesłoni oczy że muzg nie pracuje. W każdym razie dzięki za podpowiedzi i przepraszam za upierdliwość.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 07 kwie 2011, 21:05

ponoć od tego jest forum żeby sobie pomagać ,a prawda jest taka ze jak się spodobała to i klapki na oczach :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » czw 07 kwie 2011, 21:27

waldiwy pisze:Jestem na etapie poszukiwań vfr-a.
waldiwy pisze:ale czasami jakaś ślicznotka (Hondzia) tak przesłoni oczy
Dlatego powinno się pisac ,ż szukam VFRy.
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości