Co to za silnik
-
- Posty: 8
- Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kielce
Co to za silnik
Witam wszystkich
Mam pytanie związku z tym że kupiłem do budowy buggy silnik z vfr 800 FI
Mam silnik który kupiłem od człowieka z allegro mówił mi że silnik jest z 1998 oto numery silnika
RC46E- 2102398
Brak do silnika było wiązki
Zakupiłem takową od modelu z 98 roku
I pojawił się problem bo układ wydechowy posiada 2 sondy lambda, a w wiązce którą kupiłem nie ma wejść na sondy
Pomijam fakt że mam manuala do vfr 1998 i tam nie ma sond
Moje pytanie co mam za silnik, albo jaką wiązkę mam kupić, czy mam immobiliser,
Numer sterownika który posiadam to 38770-MBG-611
a pod spodem drugi numer 9604-102719
Przepraszam że tak nieskładnie piszę ale trochę zgłupiałem z tym i nie wiem na czym stoję
Proszę o pomoc i z góry dziękuję
Mam pytanie związku z tym że kupiłem do budowy buggy silnik z vfr 800 FI
Mam silnik który kupiłem od człowieka z allegro mówił mi że silnik jest z 1998 oto numery silnika
RC46E- 2102398
Brak do silnika było wiązki
Zakupiłem takową od modelu z 98 roku
I pojawił się problem bo układ wydechowy posiada 2 sondy lambda, a w wiązce którą kupiłem nie ma wejść na sondy
Pomijam fakt że mam manuala do vfr 1998 i tam nie ma sond
Moje pytanie co mam za silnik, albo jaką wiązkę mam kupić, czy mam immobiliser,
Numer sterownika który posiadam to 38770-MBG-611
a pod spodem drugi numer 9604-102719
Przepraszam że tak nieskładnie piszę ale trochę zgłupiałem z tym i nie wiem na czym stoję
Proszę o pomoc i z góry dziękuję
-
- Posty: 8
- Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kielce
Stacyjki nie mam ponieważ sprzedający jej nie miał
Czyli wnioskuję że na wiązce którą posiadam odpalę silnik
Ale jeśli jest komp co obsługuje sondy to silnik nie będzie pracował np. w trybie awaryjnym?
Ogólnie byłbym spkojniejszy jakbym kupił wsio razem z pracującego motocykla, a tak to tylko pod górę
Pozdrawiam
Czyli wnioskuję że na wiązce którą posiadam odpalę silnik
Ale jeśli jest komp co obsługuje sondy to silnik nie będzie pracował np. w trybie awaryjnym?
Ogólnie byłbym spkojniejszy jakbym kupił wsio razem z pracującego motocykla, a tak to tylko pod górę
Pozdrawiam
-
- Posty: 8
- Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kielce
- Heno
- zadomowiony
- Posty: 85
- Rejestracja: sob 20 cze 2009, 22:20
- Imię: Henryk
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk/Łęgowo
Silnik może być z 1998 r. z motoru sprowadzonego z niemiec .A sondami zarządza komputer,jaki zastosujesz tak będzie.
Ostatnio zmieniony pn 02 maja 2011, 23:54 przez Heno, łącznie zmieniany 1 raz.
Uważaj na drodze, bo inni chcą ci zrobić krzywdę.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kielce
-
- Posty: 8
- Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kielce
-
- Posty: 8
- Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kielce
No i udało mi się odpalić silnik na stole bez sond. Pali czyli jest ok bo nie ma immo. To teraz pozostaje następne pytanie czy zrobić nowy kolektor wydechowy już bez sond. Czy muszę zastosować sondy bo silnik będzie chodził w trybie awaryjnym.
I jeszcze jedno jeśli w tym silniku jest złączę diagnostyczne to czy ktoś wie jakimi protokółami się ono komunikuję. Bo mam w warsztacie komputer do diagnozy aut , a może udało by mi się połączyć z tym silnikiem.
Pozdrawiam
I jeszcze jedno jeśli w tym silniku jest złączę diagnostyczne to czy ktoś wie jakimi protokółami się ono komunikuję. Bo mam w warsztacie komputer do diagnozy aut , a może udało by mi się połączyć z tym silnikiem.
Pozdrawiam
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Witam jak trochę w tym siedzisz to będziesz wiedział że dla silnika to obojętne czy są sondy czy ich nie ma to wszystko jest potrzebne dla optymalizacji składu mieszanki czyli czystości spalin przez ECU i teraz jeżeli masz wiązkę elektryczną do modelu bez sad i ECU do takiego modelu to można spokojnie zaślepić otwory po sądach i nic się nie stanie pozostają kombinacje wiązka z sadami +kom bez ,lub komp z sądami a wiązka bez , ale sam powinieneś rozkminic co masz silnik -po wydech jeśli kupiłeś z kolektorami ,wiązkę po kablach powinny być dwie wtyczki więcej po stronie alternatorze co do ECU to po nr org ,co do podłączenia kompa diagnostycznego raczej w warunkach warsztatowych nie możliwe odczyt błędów poprzez lampkę kody błyskowe w serwisach posiadali program i kompa włączanego szeregowo 

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- Posty: 8
- Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kielce
Z własnego doświadczenia wiem że sondy jeśli są w układzie to mają kluczowe znaczenie na pracę silnika. W samochodzie jeśli choć na chwilę odepnę sondę podczas pracy silnika to komp. przełączy się na tryb serwisowy i np. będzie podawał więcej paliwa.
Ja kupiłem silnik bez wiązki natomiast przy silniku był komputer, cewki, pompa paliwa, moduł zapłonowy i kolektor z 2 sondami. Myślę że jak podłączę sondy pod kompa to będzie OK.
Problem jest taki że jak ściągam schemat do vfr już chyba ze trzeci. To mam schemat bez sond. Więc od czego mam szukać schematu albo jaki to jest typ motoru lub silnika.Dzięki za pomoc.
Ja kupiłem silnik bez wiązki natomiast przy silniku był komputer, cewki, pompa paliwa, moduł zapłonowy i kolektor z 2 sondami. Myślę że jak podłączę sondy pod kompa to będzie OK.
Problem jest taki że jak ściągam schemat do vfr już chyba ze trzeci. To mam schemat bez sond. Więc od czego mam szukać schematu albo jaki to jest typ motoru lub silnika.Dzięki za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 226 gości