-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » sob 05 lut 2011, 13:38
znaczy że za długo trzymasz sprzęgło, lub za wolno podnosisz stopą dzwignię

mi sie tak czasem zdarza z 5 na 6 jak zaśpie

-
KolczyK
- stary wyjadacz

- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
-
Kontakt:
Post
autor: KolczyK » sob 05 lut 2011, 16:49
no niestety, VFR tak ma jak i chyba każda Honda, konkretnie trzeba zmieniać biegi

VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA <<
www.kolczynscy.pl >>>
-
Jarecki2102
- pisarz

- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Jarecki2102 » sob 05 lut 2011, 17:53
adam.ada pisze:podczepię się pod temat chociaż wiele na temat oleju już na forum było ...
zauważyłem u siebie taką przypadłość : po dobrym rozgrzaniu wrzucając biegi do góry jest większy skok dźwigni a powyżej 3 przy zbyt delikatnym potraktowaniu zdarzyło się kilka razy złapać jakby luz pomiędzy biegami
licznik pokazuje 75 tysi jaki był wcześniej olej nie wiem ja zalałem półsyntetykiem AGIPA
moje pytanie czy ktoś miał konkretnie taki przypadek i czy zmiana oleju na jakiś super/hiper coś może poprawić ?
Ten większy skok to raczej zdecydowanie nie sprawa oleju, jaki by nie był.
-
adam.ada
- pisarz

- Posty: 494
- Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
- Imię: Adam
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: W-wa Ursynów
Post
autor: adam.ada » sob 05 lut 2011, 18:01
KolczyK pisze:no niestety, VFR tak ma jak i chyba każda Honda, konkretnie trzeba zmieniać biegi

Kolczyk to znaczy , że TAK MA BYĆ i po prostu mocniej zmieniać biegi i zapomnieć ?
Adam
-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » czw 10 lut 2011, 14:07
Witajcie panowie, pewnie na forum już było to pytanie milion razy.
Ale zapytam jeszcze raz,

wkońcu kto pyta nie błądzi
co ile wymieniamy olej w rc36a ?
standard jak w motocyklach czyli co 6 tyś km?

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
KolczyK
- stary wyjadacz

- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
-
Kontakt:
Post
autor: KolczyK » czw 10 lut 2011, 14:10
vfr co 12tys, ale ja do 10tys zmieniam lub co roku.
adam.gda. spróbuj sprawniej wbijać biegi, u mnie faktycznie było to moją winą. za słabo wbijałem.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA <<
www.kolczynscy.pl >>>
-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » czw 10 lut 2011, 14:12
KolczyK pisze:vfr co 12tys, ale ja do 10tys zmieniam lub co roku.
no właśnie, od czego jest to uwarunkowane?
w poprzednim moto miałem wymianę co 6tyś a tu dwa razy dłużej, nawet dodam że w vfr jest bardziej wysilony silnik niż w poprzednim moto

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
Damo 88
- klepacz

- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Post
autor: Damo 88 » czw 10 lut 2011, 19:05
Niektórzy kierują się kolorem oleju gęstością . jeżeli jedna z tych cech zaczyna się zmieniać , to zmiana oleju

Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
-
kiciol
- klepacz

- Posty: 1577
- Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
- Imię: Roman
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: kiciol » czw 10 lut 2011, 19:25
Tak zalecają małe zółte ludziki więc trzeba im wierzyć

-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » czw 10 lut 2011, 19:28
Właśnie poprzedni właściciel zalecił mi wymianę oleju, ale sprawdzałem to jest on bardzo jasny - prawie jak nowy
w aucie po 100km od wymiany jest ciemniejszy.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
kiki
- ostry klepacz

- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » czw 10 lut 2011, 19:53
Właśnie poprzedni właściciel zalecił mi wymianę oleju, ale sprawdzałem to jest on bardzo jasny - prawie jak nowy
w aucie po 100km od wymiany jest ciemniejszy.
nie no lepiej zmien olej razem z filtrem- to nawet nie podlega duskusji

-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » czw 10 lut 2011, 19:55
kiki pisze:Właśnie poprzedni właściciel zalecił mi wymianę oleju, ale sprawdzałem to jest on bardzo jasny - prawie jak nowy
w aucie po 100km od wymiany jest ciemniejszy.
nie no lepiej zmien olej razem z filtrem- to nawet nie podlega duskusji

to obowiązkowo zanim zacznę jeździć

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
adam.ada
- pisarz

- Posty: 494
- Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
- Imię: Adam
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: W-wa Ursynów
Post
autor: adam.ada » czw 10 lut 2011, 20:03
KolczyK pisze:vfr co 12tys, ale ja do 10tys zmieniam lub co roku.
adam.gda. spróbuj sprawniej wbijać biegi, u mnie faktycznie było to moją winą. za słabo wbijałem.
to wszysko OK , bo zdarzyło się to tylko kilka razy i wtedy jak zrobiłem to leniwie i bardzo delikatnie i tylko do góry
oznacza to tylko jedno " twardym trzeba być , nie miętkim "
Adam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości