Dodatkowa Chlodnica i nr koloru
-
- pisarz
- Posty: 203
- Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrow Wlkp
- Kontakt:
Dodatkowa Chlodnica i nr koloru
Witam
panowie po ostatniej jeździe po poznaniu stwierdzam ze VFR niema chłodzenia do ok 70 km/h i tak sobie rozważam dodanie dodatkowej chłodnicy zamiast węża łączącego dwie po bokach będzie umieszczona centralnie i przy mniejszych prędkościach będzie wspaniale spełniała swoja funkcje ...
chłodnicę będę miał na wymiar to nie problem jedyne co potrzebuje to wymiar króćca od oryginalnej chłodnicy lub średnicę wewnętrzna węża łączącego dwie oryginalne chłodnice może ktoś ma na wierzchu i może zmierzyć ????
no i pytanko czy może ktoś już próbował takiego patentu (działa)????
druga sprawa zęby nie zakładać nowego tematu potrzebowałbym nr koloru srebrnego VFR bo zamierzam moja niunie przemalować na taki kolorek , czy lakier o takim kolorze można normalnie nabyć w mieszalniach samochodowych ???
z góry dziękuje za odpowiedzi o efektach budowy chłodnicy na pewno się pochwale ....
panowie po ostatniej jeździe po poznaniu stwierdzam ze VFR niema chłodzenia do ok 70 km/h i tak sobie rozważam dodanie dodatkowej chłodnicy zamiast węża łączącego dwie po bokach będzie umieszczona centralnie i przy mniejszych prędkościach będzie wspaniale spełniała swoja funkcje ...
chłodnicę będę miał na wymiar to nie problem jedyne co potrzebuje to wymiar króćca od oryginalnej chłodnicy lub średnicę wewnętrzna węża łączącego dwie oryginalne chłodnice może ktoś ma na wierzchu i może zmierzyć ????
no i pytanko czy może ktoś już próbował takiego patentu (działa)????
druga sprawa zęby nie zakładać nowego tematu potrzebowałbym nr koloru srebrnego VFR bo zamierzam moja niunie przemalować na taki kolorek , czy lakier o takim kolorze można normalnie nabyć w mieszalniach samochodowych ???
z góry dziękuje za odpowiedzi o efektach budowy chłodnicy na pewno się pochwale ....
- robsonic
- klepacz
- Posty: 833
- Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych city????
- Kontakt:
Z tego co wiem plastiki są odpowiedzialne za chłodzenie tych chłodnic po bokach i wiadomo że musi być jakiś pęd powietrza żeby to działało, pomysł fajny i sam jestem ciekaw czy to zda egzamin. Na Twoich chłodnicach są wentylatory??? Jeśli tak to może z nimi powalczyć żeby się wcześniej włączały lub zrobić sobie taki włącznik 

fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę 

- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Jak to nie madaro1980 pisze:panowie po ostatniej jeździe po poznaniu stwierdzam ze VFR niema chłodzenia do ok 70 km/h

To po co są wentylatory, po czy to wnioskujesz, temperatura rośnie do 150 stopni i się gotuje

A i jeszcze jedno pytanie, co Ci da dodatkowa chłodnica w korku, jak będziesz stać ???
Bez problemu, jedynie musisz powiedzieć, że lakier ma być do tworzywa i aby dodali specjalnego zmiękczacza aby lakier potem nie pękał.daro1980 pisze:czy lakier o takim kolorze można normalnie nabyć w mieszalniach samochodowych ???
-
- pisarz
- Posty: 203
- Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrow Wlkp
- Kontakt:
a wiec zęby uściślić ...temp na trasie oscyluje ok 80 a w korku szybko rośnie do ok 105 i to mnie w ogóle nie dziwi ale jeżdżąc poprzednim moto 600RR miałem to samo z ta różnicą ze jak ruszyłem z pod świateł to temp z 104 do 80 schodziła po 100m no może po 200m a tutaj w VFR niestety ale to zejście temp jest bardzo wolne jak będę jechał ok 60 km/h to max może do 96 zejdzie a wentylator chodzi cały czas ... dlatego myślę ze centralnie ułożona chłodnica w wolnej jeździe będzie szybciej oddawać ciepło niż te oryginalne po bokach ... a na trasie i tak na małym obiegu działa wiec chłodnica którą chce dodać ma służyć tylko i wyłącznie przyspieszonemu zejściu temp silnika ...
a z lakierem to fajowo ...tylko potrzebuje nr koloru zeby wiedzieć jaki zamówić
a z lakierem to fajowo ...tylko potrzebuje nr koloru zeby wiedzieć jaki zamówić
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Tak ma byćdaro1980 pisze:...temp na trasie oscyluje ok 80 a w korku szybko rośnie do ok 105 i to mnie w ogóle nie dziwi

A wentylator powinien się rozłączyć jak temp spadnie poniżej (jeśli się nie mylę) 100 stopni.
Nie wnikam w szczegóły, ale nie powinno tak szybko się studzić, możliwe, że miałeś uszkodzony termostat.daro1980 pisze:z ta różnicą ze jak ruszyłem z pod świateł to temp z 104 do 80 schodziła po 100m no może po 200m
Termostat otwiera się gdzieś około 90 stopni, Jeszcze się nie spotkałem z tak szybkim studzeniem ( w lato ) przy wpełni sprawnym układzie chłodzenia.
Nr lakieru powinieneś mieć na naklejce pod siedzeniem, jednak to tylko początek, bo każdy kolor ma kilka alternatyw (odcieni).daro1980 pisze:a z lakierem to fajowo ...tylko potrzebuje nr koloru zeby wiedzieć jaki zamówić
Każda mieszalnia posiada tak zwane "fiszki" z próbkami koloru, więc wprawne oko bez problemu dobierze to co trzeba

-
- pisarz
- Posty: 203
- Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrow Wlkp
- Kontakt:
nr mojego lakieru ja mam z tym ze mam czarna szczyle a chce srebrna ...wiec chodzi mi o nr srebrnego koloru ...MC_Hammer pisze: Nr lakieru powinieneś mieć na naklejce pod siedzeniem, jednak to tylko początek, bo każdy kolor ma kilka alternatyw (odcieni).
Każda mieszalnia posiada tak zwane "fiszki" z próbkami koloru, więc wprawne oko bez problemu dobierze to co trzeba
co do termostatu i temp to i w tym moto i w poprzednim mam sprawne i wszystko działa tak jak zakładał producent ale w centralnie ułożonej chłodnicy schłodzenie ze 106 do 86 trwa od świateł do świateł a w VFR niestety tego osiągnąć się nie da ... dlatego rozważam dodanie chłodnicy centralnie ....
- michał RC 46
- pisarz
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Ale w czym masz problem? przegrzewa Ci się moto? po co kombinujesz i tak nie poprawisz fabryki. Pomyśl,że za nim taka VFR-ka została wyprodukowana, miesiącami a może i latami siedziało nad tym projektem stado japońskich inżynierów, myślisz że jak by było coś do poprawienia to by tego nie wyeliminowali?daro1980 pisze:a wiec zęby uściślić ...temp na trasie oscyluje ok 80 a w korku szybko rośnie do ok 105 i to mnie w ogóle nie dziwi ale jeżdżąc poprzednim moto 600RR miałem to samo z ta różnicą ze jak ruszyłem z pod świateł to temp z 104 do 80 schodziła po 100m no może po 200m a tutaj w VFR niestety ale to zejście temp jest bardzo wolne jak będę jechał ok 60 km/h to max może do 96 zejdzie a wentylator chodzi cały czas ... dlatego myślę ze centralnie ułożona chłodnica w wolnej jeździe będzie szybciej oddawać ciepło niż te oryginalne po bokach ... a na trasie i tak na małym obiegu działa wiec chłodnica którą chce dodać ma służyć tylko i wyłącznie przyspieszonemu zejściu temp silnika ...
a z lakierem to fajowo ...tylko potrzebuje nr koloru zeby wiedzieć jaki zamówić
Czerwone najszybsze !
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Do tego zmierzammichał RC 46 pisze:Ale w czym masz problem? przegrzewa Ci się moto? po co kombinujesz i tak nie poprawisz fabryki. Pomyśl,że za nim taka VFR-ka została wyprodukowana, miesiącami a może i latami siedziało nad tym projektem stado japońskich inżynierów, myślisz że jak by było coś do poprawienia to by tego nie wyeliminowali?

Co do nr lakieru stebrnego to niech któryś z ołnersów posiadający srebrny motung poda nr koloru, a jak nie to piszę RAZ JESZCZE.
Mieszalnie posiadają fiszki z próbkami lakierów posegregowane pod względem marki pojazdu, podjedź i sobie obejrzyj, na pewno srebrne do VFRy też mają

- Lex737
- teksciarz
- Posty: 111
- Rejestracja: pn 31 sie 2009, 12:03
- Imię: Wojtek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
Ale według mnie to Ci inżynierowie co nad tym siedzieli to przy chłodzeniu mieli chyba 0,7l. Niestety u mnie VFR też szybko nabiera temperatury i wolno ją traci. Jak jade tak 5-10min w korku to wentylator prawie non stop chodzi. (ale jeszcze się nie zagotował).
A zdarzyło się komuś że stopiły mu się przekaźniki?? ostatnio na tyle jeden z przekaźników się roztopił
A jak zrobiłem pomiary elektryczne to wszystko było ok.
A zdarzyło się komuś że stopiły mu się przekaźniki?? ostatnio na tyle jeden z przekaźników się roztopił

- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Po kolei.
To by było na tyle w tym poście.
Tego taki pewny bym nie był. Honda dużo lakierów ma zastrzeżonych. Producenci lakierów oczywiście nie próżnują i mieszają wręcz identyczne kopie.MC_Hammer pisze:daro1980 napisał/a:
czy lakier o takim kolorze można normalnie nabyć w mieszalniach samochodowych ???
Bez problemu
Ale tylko przy dobrym oświetleniu i najlepiej na słońcu. Mój moto też jest malowany ze wzornika (wszystko prócz baku). W garażu nie powiesz że kolory na baku a resztą się różnią aż do wyjechania na światło dzienne... Najlepiej to komputerowy pomiar. Przerabiałem problem turkusowego lakieru do Suzi Bandit. Nigdzie nie ma oryginalnego lakieru. Można tylko dobierac coś podobnego.MC_Hammer pisze:Każda mieszalnia posiada tak zwane "fiszki" z próbkami koloru, więc wprawne oko bez problemu dobierze to co trzeba
Hmm, to ja może z takiej strony. Chłodnica oleju z Bandita albo innego olejaka Suzuki. Duuużo większa niż fałeferowska.daro1980 pisze:tak sobie rozważam dodanie dodatkowej chłodnicy zamiast węża łączącego dwie po bokach będzie umieszczona centralnie i przy mniejszych prędkościach będzie wspaniale spełniała swoja funkcje ...
W 800 Fi załącza się przy 104 stopniach a wyłącza przy 98.MC_Hammer pisze:A wentylator powinien się rozłączyć jak temp spadnie poniżej (jeśli się nie mylę) 100 stopni.
Popieram. Sam jeżdżę dużo po mieście i temp cały czas oscyluje koło 100 stopni. Nie raz włącza się wentylator. Nic się nie dzieje temu motorkowi. I faktycznie szybko się nagrzewa i długo chłodzi.michał RC 46 pisze:Ale w czym masz problem? przegrzewa Ci się moto? po co kombinujesz i tak nie poprawisz fabryki. Pomyśl,że za nim taka VFR-ka została wyprodukowana, miesiącami a może i latami siedziało nad tym projektem stado japońskich inżynierów, myślisz że jak by było coś do poprawienia to by tego nie wyeliminowali?
To by było na tyle w tym poście.

- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
To i ja po kolei.
Wiesz, że dzwonią ale ... , zastrzega się niektóre odcienie koloru dla danej marki, ale nie jest to tak, że mieszalnie łamią prawo, często bywa tak, że mieszalnia lakierów posiada fiszki a co za tym idzie i recepturę (skład) koloru dostarczony od samego producenta !
i znów gafa
, nie ma czegoś takiego jak komputerowy pomiar barwy lakieru.
Musiałbyś oddać moto do laboratorium
Mieszalnie mają w nazwie " komputerowe dorabianie lakieru" to tak jak "komputerowe wyważanie kół". Nazwa wzieła sie z prozaicznej przyczyny. Mianowicie kiedyś receptury(skład) danego lakieru były na mikro kliszach, a potem wprowadzono komputery i bazy danych o lakierach, z tąd słowo "komputerowe"
Głowną przyczyną różnicy koloru na Twoim moto jest źle bobrany odcień ( czyli nawalił człowiek ) jednak nawet świetnie dobrany lakier różnie odbija światło pod różnymi kontami, i to natępna przyczyna różnicy.
Co do oświetlenia to Masz 99% racji, czym lepsze światło tym lepiej, najlepszym światłem do doboru kolru jest światło dzienne, ale nie w słońcu.
Czyli się pomyliłem
Nie ma czegoś takiego jak zastrzeżenie lakieruA'rtino pisze: Tego taki pewny bym nie był. Honda dużo lakierów ma zastrzeżonych. Producenci lakierów oczywiście nie próżnują i mieszają wręcz identyczne kopie.

Wiesz, że dzwonią ale ... , zastrzega się niektóre odcienie koloru dla danej marki, ale nie jest to tak, że mieszalnie łamią prawo, często bywa tak, że mieszalnia lakierów posiada fiszki a co za tym idzie i recepturę (skład) koloru dostarczony od samego producenta !
A'rtino pisze:Najlepiej to komputerowy pomiar.
i znów gafa

Musiałbyś oddać moto do laboratorium

Mieszalnie mają w nazwie " komputerowe dorabianie lakieru" to tak jak "komputerowe wyważanie kół". Nazwa wzieła sie z prozaicznej przyczyny. Mianowicie kiedyś receptury(skład) danego lakieru były na mikro kliszach, a potem wprowadzono komputery i bazy danych o lakierach, z tąd słowo "komputerowe"

Głowną przyczyną różnicy koloru na Twoim moto jest źle bobrany odcień ( czyli nawalił człowiek ) jednak nawet świetnie dobrany lakier różnie odbija światło pod różnymi kontami, i to natępna przyczyna różnicy.
Co do oświetlenia to Masz 99% racji, czym lepsze światło tym lepiej, najlepszym światłem do doboru kolru jest światło dzienne, ale nie w słońcu.
Po pierwsze to nie ma pojęcia lakier oryginalny, przy próbie ponownego polakierowania, takowy znajduje się w fabryce na taśmie lakierniczej. Nawet ASO posiadają swoje mieszalnie. Jeśli faktycznie w Twoich okolicach jest problem z doborem odpowiedniego koloru to może w salonie mieli by jakiś pomysł bo mieszalnie (prywatne) chyba nawalają ???.A'rtino pisze:Przerabiałem problem turkusowego lakieru do Suzi Bandit. Nigdzie nie ma oryginalnego lakieru. Można tylko dobierac coś podobnego.
A'rtino pisze: W 800 Fi załącza się przy 104 stopniach a wyłącza przy 98.
Czyli się pomyliłem

- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Jest takie coś. Czerwony kolor 'Ferrari Rosso' też jest zastrzeżony i możesz sobie co najwyżej namieszać podobny.MC_Hammer pisze:Nie ma czegoś takiego jak zastrzeżenie lakieru

To niech będzie składniki 3 warstwowego lakieru Suzuki.MC_Hammer pisze:Po pierwsze to nie ma pojęcia lakier oryginalny, przy próbie ponownego polakierowania

A widzisz, jest takie małe urządzonko które sprawdza co za lakier jest położony. Nie wiem jak przy kilku warstwach. Kolega ma pomalowane drzwi w Scenicu i miał dobierany kolor komputerowo. Ja nie widzę róznicy między starym a nowym lakierem. A 'komputerowo' pewnie przez elektronikę.MC_Hammer pisze:nie ma czegoś takiego jak komputerowy pomiar barwy lakieru.
Musiałbyś oddać moto do laboratorium
Po przemyśleniu przyznaję rację.MC_Hammer pisze:najlepszym światłem do doboru kolru jest światło dzienne, ale nie w słońcu.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Domiś i 2 gości