Dodatkowa Chlodnica i nr koloru

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Dodatkowa Chlodnica i nr koloru

Post autor: daro1980 » sob 26 cze 2010, 11:20

Witam

panowie po ostatniej jeździe po poznaniu stwierdzam ze VFR niema chłodzenia do ok 70 km/h i tak sobie rozważam dodanie dodatkowej chłodnicy zamiast węża łączącego dwie po bokach będzie umieszczona centralnie i przy mniejszych prędkościach będzie wspaniale spełniała swoja funkcje ...

chłodnicę będę miał na wymiar to nie problem jedyne co potrzebuje to wymiar króćca od oryginalnej chłodnicy lub średnicę wewnętrzna węża łączącego dwie oryginalne chłodnice może ktoś ma na wierzchu i może zmierzyć ????

no i pytanko czy może ktoś już próbował takiego patentu (działa)????

druga sprawa zęby nie zakładać nowego tematu potrzebowałbym nr koloru srebrnego VFR bo zamierzam moja niunie przemalować na taki kolorek , czy lakier o takim kolorze można normalnie nabyć w mieszalniach samochodowych ???

z góry dziękuje za odpowiedzi o efektach budowy chłodnicy na pewno się pochwale ....
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 833
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » sob 26 cze 2010, 11:28

Z tego co wiem plastiki są odpowiedzialne za chłodzenie tych chłodnic po bokach i wiadomo że musi być jakiś pęd powietrza żeby to działało, pomysł fajny i sam jestem ciekaw czy to zda egzamin. Na Twoich chłodnicach są wentylatory??? Jeśli tak to może z nimi powalczyć żeby się wcześniej włączały lub zrobić sobie taki włącznik ;-)
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » sob 26 cze 2010, 11:52

daro1980 pisze:panowie po ostatniej jeździe po poznaniu stwierdzam ze VFR niema chłodzenia do ok 70 km/h
Jak to nie ma :shock:
To po co są wentylatory, po czy to wnioskujesz, temperatura rośnie do 150 stopni i się gotuje ;), Silnik jest tak skonstruowany aby pracować w żądanej temperaturze, to samo tyczy się choćby świec zapłonowych.
A i jeszcze jedno pytanie, co Ci da dodatkowa chłodnica w korku, jak będziesz stać ???
daro1980 pisze:czy lakier o takim kolorze można normalnie nabyć w mieszalniach samochodowych ???
Bez problemu, jedynie musisz powiedzieć, że lakier ma być do tworzywa i aby dodali specjalnego zmiękczacza aby lakier potem nie pękał.

daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Post autor: daro1980 » sob 26 cze 2010, 12:06

a wiec zęby uściślić ...temp na trasie oscyluje ok 80 a w korku szybko rośnie do ok 105 i to mnie w ogóle nie dziwi ale jeżdżąc poprzednim moto 600RR miałem to samo z ta różnicą ze jak ruszyłem z pod świateł to temp z 104 do 80 schodziła po 100m no może po 200m a tutaj w VFR niestety ale to zejście temp jest bardzo wolne jak będę jechał ok 60 km/h to max może do 96 zejdzie a wentylator chodzi cały czas ... dlatego myślę ze centralnie ułożona chłodnica w wolnej jeździe będzie szybciej oddawać ciepło niż te oryginalne po bokach ... a na trasie i tak na małym obiegu działa wiec chłodnica którą chce dodać ma służyć tylko i wyłącznie przyspieszonemu zejściu temp silnika ...

a z lakierem to fajowo ...tylko potrzebuje nr koloru zeby wiedzieć jaki zamówić
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » sob 26 cze 2010, 13:16

daro1980 pisze:...temp na trasie oscyluje ok 80 a w korku szybko rośnie do ok 105 i to mnie w ogóle nie dziwi
Tak ma być ;)

A wentylator powinien się rozłączyć jak temp spadnie poniżej (jeśli się nie mylę) 100 stopni.
daro1980 pisze:z ta różnicą ze jak ruszyłem z pod świateł to temp z 104 do 80 schodziła po 100m no może po 200m
Nie wnikam w szczegóły, ale nie powinno tak szybko się studzić, możliwe, że miałeś uszkodzony termostat.
Termostat otwiera się gdzieś około 90 stopni, Jeszcze się nie spotkałem z tak szybkim studzeniem ( w lato ) przy wpełni sprawnym układzie chłodzenia.
daro1980 pisze:a z lakierem to fajowo ...tylko potrzebuje nr koloru zeby wiedzieć jaki zamówić
Nr lakieru powinieneś mieć na naklejce pod siedzeniem, jednak to tylko początek, bo każdy kolor ma kilka alternatyw (odcieni).
Każda mieszalnia posiada tak zwane "fiszki" z próbkami koloru, więc wprawne oko bez problemu dobierze to co trzeba :grin:

daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Post autor: daro1980 » sob 26 cze 2010, 13:26

MC_Hammer pisze: Nr lakieru powinieneś mieć na naklejce pod siedzeniem, jednak to tylko początek, bo każdy kolor ma kilka alternatyw (odcieni).
Każda mieszalnia posiada tak zwane "fiszki" z próbkami koloru, więc wprawne oko bez problemu dobierze to co trzeba :grin:
nr mojego lakieru ja mam z tym ze mam czarna szczyle a chce srebrna ...wiec chodzi mi o nr srebrnego koloru ...

co do termostatu i temp to i w tym moto i w poprzednim mam sprawne i wszystko działa tak jak zakładał producent ale w centralnie ułożonej chłodnicy schłodzenie ze 106 do 86 trwa od świateł do świateł a w VFR niestety tego osiągnąć się nie da ... dlatego rozważam dodanie chłodnicy centralnie ....
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » sob 26 cze 2010, 13:27

daro1980 pisze:a wiec zęby uściślić ...temp na trasie oscyluje ok 80 a w korku szybko rośnie do ok 105 i to mnie w ogóle nie dziwi ale jeżdżąc poprzednim moto 600RR miałem to samo z ta różnicą ze jak ruszyłem z pod świateł to temp z 104 do 80 schodziła po 100m no może po 200m a tutaj w VFR niestety ale to zejście temp jest bardzo wolne jak będę jechał ok 60 km/h to max może do 96 zejdzie a wentylator chodzi cały czas ... dlatego myślę ze centralnie ułożona chłodnica w wolnej jeździe będzie szybciej oddawać ciepło niż te oryginalne po bokach ... a na trasie i tak na małym obiegu działa wiec chłodnica którą chce dodać ma służyć tylko i wyłącznie przyspieszonemu zejściu temp silnika ...

a z lakierem to fajowo ...tylko potrzebuje nr koloru zeby wiedzieć jaki zamówić
Ale w czym masz problem? przegrzewa Ci się moto? po co kombinujesz i tak nie poprawisz fabryki. Pomyśl,że za nim taka VFR-ka została wyprodukowana, miesiącami a może i latami siedziało nad tym projektem stado japońskich inżynierów, myślisz że jak by było coś do poprawienia to by tego nie wyeliminowali?
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » sob 26 cze 2010, 14:31

daro1980, kochany kolego 600rr to rzedowka ktora wszystkie cylindry ma z przodu jak juz pewnie zdazyles zauwazyc, VFRka natomiast ma 2 z przodu i 2 z tyłu to jakim cudem ten tył ma sie chłodzic? tad tez grzanie ale. Nasuwa sie wie cpytanie kolego wyzej...w czym problem?:)

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » sob 26 cze 2010, 17:37

michał RC 46 pisze:Ale w czym masz problem? przegrzewa Ci się moto? po co kombinujesz i tak nie poprawisz fabryki. Pomyśl,że za nim taka VFR-ka została wyprodukowana, miesiącami a może i latami siedziało nad tym projektem stado japońskich inżynierów, myślisz że jak by było coś do poprawienia to by tego nie wyeliminowali?
Do tego zmierzam ;)

Co do nr lakieru stebrnego to niech któryś z ołnersów posiadający srebrny motung poda nr koloru, a jak nie to piszę RAZ JESZCZE.

Mieszalnie posiadają fiszki z próbkami lakierów posegregowane pod względem marki pojazdu, podjedź i sobie obejrzyj, na pewno srebrne do VFRy też mają :)

Awatar użytkownika
Lex737
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: pn 31 sie 2009, 12:03
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Lex737 » sob 26 cze 2010, 18:55

Ale według mnie to Ci inżynierowie co nad tym siedzieli to przy chłodzeniu mieli chyba 0,7l. Niestety u mnie VFR też szybko nabiera temperatury i wolno ją traci. Jak jade tak 5-10min w korku to wentylator prawie non stop chodzi. (ale jeszcze się nie zagotował).
A zdarzyło się komuś że stopiły mu się przekaźniki?? ostatnio na tyle jeden z przekaźników się roztopił :/ A jak zrobiłem pomiary elektryczne to wszystko było ok.

Awatar użytkownika
lukasg.81
teksciarz
teksciarz
Posty: 190
Rejestracja: sob 27 lut 2010, 10:56
Imię: Łukasz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Orliska / Podkarpacie

Post autor: lukasg.81 » sob 26 cze 2010, 19:35

Moja też się szybko grzeje ale ten typ tak ma . A oto nr lakieru mojej srebnej strzały NH-295M rocznik 98
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » sob 26 cze 2010, 19:48

lukasg.81 pisze:Moja też się szybko grzeje ale ten typ tak ma .
:lol: :lol: :lol:
lukasg.81 pisze:A oto nr lakieru mojej srebnej strzały NH-295M rocznik 98
I po temacie dot. lakieru :mrgreen:

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » sob 26 cze 2010, 22:39

Po kolei.
MC_Hammer pisze:daro1980 napisał/a:
czy lakier o takim kolorze można normalnie nabyć w mieszalniach samochodowych ???


Bez problemu
Tego taki pewny bym nie był. Honda dużo lakierów ma zastrzeżonych. Producenci lakierów oczywiście nie próżnują i mieszają wręcz identyczne kopie.
MC_Hammer pisze:Każda mieszalnia posiada tak zwane "fiszki" z próbkami koloru, więc wprawne oko bez problemu dobierze to co trzeba
Ale tylko przy dobrym oświetleniu i najlepiej na słońcu. Mój moto też jest malowany ze wzornika (wszystko prócz baku). W garażu nie powiesz że kolory na baku a resztą się różnią aż do wyjechania na światło dzienne... Najlepiej to komputerowy pomiar. Przerabiałem problem turkusowego lakieru do Suzi Bandit. Nigdzie nie ma oryginalnego lakieru. Można tylko dobierac coś podobnego.
daro1980 pisze:tak sobie rozważam dodanie dodatkowej chłodnicy zamiast węża łączącego dwie po bokach będzie umieszczona centralnie i przy mniejszych prędkościach będzie wspaniale spełniała swoja funkcje ...
Hmm, to ja może z takiej strony. Chłodnica oleju z Bandita albo innego olejaka Suzuki. Duuużo większa niż fałeferowska.
MC_Hammer pisze:A wentylator powinien się rozłączyć jak temp spadnie poniżej (jeśli się nie mylę) 100 stopni.
W 800 Fi załącza się przy 104 stopniach a wyłącza przy 98.
michał RC 46 pisze:Ale w czym masz problem? przegrzewa Ci się moto? po co kombinujesz i tak nie poprawisz fabryki. Pomyśl,że za nim taka VFR-ka została wyprodukowana, miesiącami a może i latami siedziało nad tym projektem stado japońskich inżynierów, myślisz że jak by było coś do poprawienia to by tego nie wyeliminowali?
Popieram. Sam jeżdżę dużo po mieście i temp cały czas oscyluje koło 100 stopni. Nie raz włącza się wentylator. Nic się nie dzieje temu motorkowi. I faktycznie szybko się nagrzewa i długo chłodzi.

To by było na tyle w tym poście. :)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » sob 26 cze 2010, 23:31

To i ja po kolei.
A'rtino pisze: Tego taki pewny bym nie był. Honda dużo lakierów ma zastrzeżonych. Producenci lakierów oczywiście nie próżnują i mieszają wręcz identyczne kopie.
Nie ma czegoś takiego jak zastrzeżenie lakieru :shock:
Wiesz, że dzwonią ale ... , zastrzega się niektóre odcienie koloru dla danej marki, ale nie jest to tak, że mieszalnie łamią prawo, często bywa tak, że mieszalnia lakierów posiada fiszki a co za tym idzie i recepturę (skład) koloru dostarczony od samego producenta !
A'rtino pisze:Najlepiej to komputerowy pomiar.

i znów gafa ;), nie ma czegoś takiego jak komputerowy pomiar barwy lakieru.
Musiałbyś oddać moto do laboratorium :lol:
Mieszalnie mają w nazwie " komputerowe dorabianie lakieru" to tak jak "komputerowe wyważanie kół". Nazwa wzieła sie z prozaicznej przyczyny. Mianowicie kiedyś receptury(skład) danego lakieru były na mikro kliszach, a potem wprowadzono komputery i bazy danych o lakierach, z tąd słowo "komputerowe" :lol:
Głowną przyczyną różnicy koloru na Twoim moto jest źle bobrany odcień ( czyli nawalił człowiek ) jednak nawet świetnie dobrany lakier różnie odbija światło pod różnymi kontami, i to natępna przyczyna różnicy.
Co do oświetlenia to Masz 99% racji, czym lepsze światło tym lepiej, najlepszym światłem do doboru kolru jest światło dzienne, ale nie w słońcu.
A'rtino pisze:Przerabiałem problem turkusowego lakieru do Suzi Bandit. Nigdzie nie ma oryginalnego lakieru. Można tylko dobierac coś podobnego.
Po pierwsze to nie ma pojęcia lakier oryginalny, przy próbie ponownego polakierowania, takowy znajduje się w fabryce na taśmie lakierniczej. Nawet ASO posiadają swoje mieszalnie. Jeśli faktycznie w Twoich okolicach jest problem z doborem odpowiedniego koloru to może w salonie mieli by jakiś pomysł bo mieszalnie (prywatne) chyba nawalają ???.
A'rtino pisze: W 800 Fi załącza się przy 104 stopniach a wyłącza przy 98.

Czyli się pomyliłem :oops:

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 27 cze 2010, 00:20

MC_Hammer pisze:Nie ma czegoś takiego jak zastrzeżenie lakieru
Jest takie coś. Czerwony kolor 'Ferrari Rosso' też jest zastrzeżony i możesz sobie co najwyżej namieszać podobny. :) Jedynie były kiedyś Seaty Ibizy w tym kolorze, af kors limited.
MC_Hammer pisze:Po pierwsze to nie ma pojęcia lakier oryginalny, przy próbie ponownego polakierowania
To niech będzie składniki 3 warstwowego lakieru Suzuki. :D W Opolu przelazłem przez wszystkie sklepy z lakierami i lakiernie i nigdzie nie dorwałem tego lakieru. Na "fiszkach" też nie było tego koloru. Pozostawało dobieranie czegoś podobnego. No i w Opolu nie ma ASO Suzuki.
MC_Hammer pisze:nie ma czegoś takiego jak komputerowy pomiar barwy lakieru.
Musiałbyś oddać moto do laboratorium
A widzisz, jest takie małe urządzonko które sprawdza co za lakier jest położony. Nie wiem jak przy kilku warstwach. Kolega ma pomalowane drzwi w Scenicu i miał dobierany kolor komputerowo. Ja nie widzę róznicy między starym a nowym lakierem. A 'komputerowo' pewnie przez elektronikę.
MC_Hammer pisze:najlepszym światłem do doboru kolru jest światło dzienne, ale nie w słońcu.
Po przemyśleniu przyznaję rację. :)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Domiś i 2 gości