Głośne metaliczne stukanie w silniku

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pt 28 maja 2010, 09:42

Patrząc na to jak wykonywane są wały od ~1995r. to trzeba mieć dużego pecha, żeby panewka zrobiła takie szkody by konieczny był szlif wału. Tym bardziej, że panewki są "miękkie" a w przypadku kolegi nie widać za bardzo pływającej miedzi w oleju.
Co do ceny silnika - nie wiadomo za ile gościu sprzeda ;)
Przy zakupie całego silnika też masz koszty montażu / demontażu i to dwa razy, a nie masz żadnej pewności, że nie kupujesz kota w worku. Jak to mówią - chytry dwa razy traci, ja bym wolał dołożyć, zrobić wszystko porządnie a potem mieć pewność i spokój. Jeśli idzie o ryzyko, że nie zabangla po złożeniu - jeśli będzie to robił warsztat to ich broszka w tym by działało jak należy, bo przecież na robotę dają gwarancję i oni ponoszą odpowiedzialność - trzeba tylko wiedzieć jak korzystać ze swoich praw :)
Warto przekalkulować czy opyla się ryzykować - ja jakbym miał wydać 1500zł i ryzykować a 2300zł i nie ryzykować to wolałbym to drugie. Takie jest moje zdanie, ale ja cińki bolek jestem, bo na giełdzie nie gram, wolę lokaty i na moto jeżdżę defensywnie a nie ofensywnie ;)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

mlody55
pisarz
pisarz
Posty: 202
Rejestracja: śr 23 maja 2007, 00:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podlaskie/london
Kontakt:

Post autor: mlody55 » pt 28 maja 2010, 09:48

najrozsądniejszym rozwiązaniem jest podmiana silnika, znaleść dawce i wyrwać za dobry sos
przynajmniej ja bym tak robił, bo remont, tak jak pisali koledzy wyżej wychodzi zdecydowanie za drogo i efekt może być różny od oczekiwań

Awatar użytkownika
możej
pisarz
pisarz
Posty: 250
Rejestracja: ndz 04 sty 2009, 15:32
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: możej » pt 28 maja 2010, 10:01

też bym stawiał na wymianę silnika... z doświadczenia powiem Ci, że mniej roboty i jak dla mnie pewniejszy niż taki robiony ;) próbowałem kiedyś reanimować silnik wymieniając panewki i suma sumarum wyszło tak, że wkur. sprzedałem motocykl na części :)

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » pt 28 maja 2010, 10:44

Dzisiaj lece do znajomego mechanika. Zobaczymy co powie. Bo dziwne jest ze motocykl z 2002 roku z przebiegiem 35tys robi takie jaja. Jaki jest główny powód psucia się panewek ? Cholera mnie bierze na samą myśl, że człowiek nie śpi na pieniądzach i nie dość, że uda mu się uciułać na ten wymarzony motocykl dla ukochanej, sporą sumę pieniędzy, to jeszcze Ci sprzęt taki numer wywinie.... :evil:

FAK !!

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 28 maja 2010, 12:42

Dragoo, odpowiedź jest prosta. Ta GS'ka ma więcej niż 35tys. km przebiegu.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pt 28 maja 2010, 12:46

Większość ogłoszeń ma wpisane 30-parę tysięcy przebiegu i nie ważne ile lat....

Awatar użytkownika
stoodent1
pisarz
pisarz
Posty: 221
Rejestracja: śr 17 mar 2010, 18:43
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Kontakt:

Post autor: stoodent1 » pt 28 maja 2010, 12:54

dragoo pisze:Jaki jest główny powód psucia się panewek ? Cholera mnie bierze na samą myśl, że człowiek nie śpi na pieniądzach i nie dość, że uda mu się uciułać na ten wymarzony motocykl dla ukochanej, sporą sumę pieniędzy, to jeszcze Ci sprzęt taki numer wywinie.... :evil:

FAK !!
Panewki lecą głownie przez gumowanie, złe smarowanie (ciśnienie oleju, brak oleju), katowanie na zimnym itp.
Co do kaprysów sprzętu to coś o tym wiem :( ech zakup VFR poczeka na pewno rok albo dłużej... a zgodnie z "prawem Murphy'ego" kasy zabraknie akurat wtedy gdy jej potrzeba :)

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pt 28 maja 2010, 14:33

dragoo pisze:Jaki jest główny powód psucia się panewek ?
Kiepskie smarowanie + dawanie mocnego buta i/lub masakrycznie duży przebieg...
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pt 28 maja 2010, 20:44

GSy maja to do siebie że lubią brać olej. Może po prostu przeoczyłeś dolanie.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » pt 28 maja 2010, 21:27

Na bieżąco nadzorowałem ilość oleju i do dziś jego ilość nie zmieniła się nawet odrobinę i wciąz jest na odpowiednim poziomie.

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bialy-murzyn » sob 29 maja 2010, 08:42

losowa wada egzemplarza pewno lub grzebany silnik albo cosik tam poprzednik niedopatrzyl ... a moze moto popodziowe .. a moze to tamto ... skad masz wiedziec : >

w kazdym razie trza bedzie nie jezdzic albo pozegnac sie z przynajmniej ... cos kolo 1500 pewno

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » sob 29 maja 2010, 17:27

Jeszcze jedna przyczyna padania panewek - przyśpieszanie ze zbyt niskich obrotów - panewki przez korby są bardzo obciążone a ciśnienie oleju jest wtedy niskie...
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości