Głośne metaliczne stukanie w silniku
- dragoo
- klepacz
- Posty: 643
- Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
- Imię: Jarek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krotoszyn
Głośne metaliczne stukanie w silniku
Zagwozdka dla naszych naszelnych mechaników:
Sprzet: GS500 - 2002r Dziś po mocniejszym odkręceniu manetki silnik zaczął zatrważająco dziwnie hałasować. Jest to głośny metaliczny dźwięk. Słychać go z każdej strony silnika równomiernie do obrotów silnika.
Od czego zacząć ? Co robić ? Bo ja się boję odpalać moto teraz. A sam mechanikiem nie jestem więc wole nic nie tykać puki nie będę wdział co to jest.
Z góry dzięki
Sprzet: GS500 - 2002r Dziś po mocniejszym odkręceniu manetki silnik zaczął zatrważająco dziwnie hałasować. Jest to głośny metaliczny dźwięk. Słychać go z każdej strony silnika równomiernie do obrotów silnika.
Od czego zacząć ? Co robić ? Bo ja się boję odpalać moto teraz. A sam mechanikiem nie jestem więc wole nic nie tykać puki nie będę wdział co to jest.
Z góry dzięki
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
panewka korbowodowa -celem sprawdzenia wykręcić świece w otwór po świecy włożyć długi śrubokręt obracać silnikiem aż tłok dojdzie do góry czyli wypchnie śrubokręt ,obrócić jeszcze o 90 stopni i słuchając nacisnąć śrubokręt jeżeli panewka będzie słychać lekkie stuknięcie i tak samo z drugim cylindrem - nie zawsze słychać le tłok nie powinien się cofnąć pod lekkim naporem ani nie powinno nic stuknąć , oczywiście może być jeszcze sto różnych przyczyn stukania -- pytanie jak to stuka i w jakich okolicach 

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Musiałbym usłyszeć ten dźwięk, ale ja stawiam na panewki.
Up: Ooo ubiegli mnie
Up: Ooo ubiegli mnie
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
-
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz 08 mar 2009, 13:24
- Imię: Przemek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bielsko Biała
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Znaczy, sorki, mój błąd, nie dopisałem o co mi chodzi dokładnie. Miałem tu na myśli że napinacz się zepsuł i nie naciąga łańcucha i jest on przez to całkowicie luźny dlatego rąbie po wszystkim. Ściągnij pokrywę zaworów i będziesz mniej więcej wiedział czy przyczyna jest "na górze" czy "dole" silnika.dragoo pisze:Napinacz rozrządu chyba aż tak hałasować by nie mógł
- stoodent1
- pisarz
- Posty: 221
- Rejestracja: śr 17 mar 2010, 18:43
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pulki k.Puław
- Kontakt:
Mi dopiero co (3 tygodnie temu) poszła panewka wracając do domu z pracy.
Objaw sutka na rozgrzanym silniku tym mocniej im większe obroty silnika i większe obciążenie.
Jak sprawdziłem?
Metod jest kilka.
1. Wyjąłem całe sprzęgło i na krótko odpaliłem moto wiecie tak dla sprawdzenia czy aby to nie kosz.
Jeżeli dalej tłucze a mamy pewność co do rozrządu, a ja miałem bo 2tys kilometrów temu robiony to panewka.
2. Utwierdzający sposób to wylewamy ojej i pod słońce wypatrujemy drobin miedzi co ewidentnie utwierdza nas w przekonaniu o panewce.
Swoją drogą wymieniałem olej nie dawno i patrzyłem za drobinami opalizującymi w słońcu i nic. Dlatego moje wielkie zdziwienie...
Kolego od GS radzę przygotować się na najgorsze to mile będzie przynajmniej zaskoczenie gdy będzie to mniejsza usterka.
Jeżeli chcesz usłyszeć jak słychać uszkodzony silnik to --->klik<---
Objaw sutka na rozgrzanym silniku tym mocniej im większe obroty silnika i większe obciążenie.
Jak sprawdziłem?
Metod jest kilka.
1. Wyjąłem całe sprzęgło i na krótko odpaliłem moto wiecie tak dla sprawdzenia czy aby to nie kosz.
Jeżeli dalej tłucze a mamy pewność co do rozrządu, a ja miałem bo 2tys kilometrów temu robiony to panewka.
2. Utwierdzający sposób to wylewamy ojej i pod słońce wypatrujemy drobin miedzi co ewidentnie utwierdza nas w przekonaniu o panewce.
Swoją drogą wymieniałem olej nie dawno i patrzyłem za drobinami opalizującymi w słońcu i nic. Dlatego moje wielkie zdziwienie...
Kolego od GS radzę przygotować się na najgorsze to mile będzie przynajmniej zaskoczenie gdy będzie to mniejsza usterka.
Jeżeli chcesz usłyszeć jak słychać uszkodzony silnik to --->klik<---
- brii
- pisarz
- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
Taaa - a jak kupi drugi w którym panewki padną za 1000km to się pochlasta 
Wymień panewki - to nie jest jakaś straszna sprawa. Jeśli przebieg był duży to sprawdzić trzeba jak wyglądają gładzie cylindrów i jeśli zajdzie potrzeba to shonować (liczę, że owalu nie będzie) i wymienić pierścienie na tłokach. Przy okazji można jeszcze uszczelniacze zaworów wymienić i masz nówkę silnik

Wymień panewki - to nie jest jakaś straszna sprawa. Jeśli przebieg był duży to sprawdzić trzeba jak wyglądają gładzie cylindrów i jeśli zajdzie potrzeba to shonować (liczę, że owalu nie będzie) i wymienić pierścienie na tłokach. Przy okazji można jeszcze uszczelniacze zaworów wymienić i masz nówkę silnik

Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
- stoodent1
- pisarz
- Posty: 221
- Rejestracja: śr 17 mar 2010, 18:43
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pulki k.Puław
- Kontakt:
Co do kosztów wymiany to kształtują się mniej więcej tak pisze oczywiście w temacie co coś wiem czyli fazer.
-panewki to ok 600zł
-uszczelki to ok 300zł
-robocizna zależy od mechanika ale od 600zł do 1000zł
Ja zrezygnowałem i sprzedaje cały motocykl z racji tego że teraz mnie na nic nie stać, ogólnie cały sezon już pożegnałem...
Wymiana silnika jest dość bezpieczna jeżeli ktoś wysypał się na moto i silnik byl dobry do fazera miałem już za 1300 z miesięczną gwarancją(tylko co to za gwarancja...
)
Ogólnie policzyłem ile jeszcze że starego serca bym wyciągnął(sprzegło, dekle, rozrusznik, magneto itp) to wyszło że goły silnik wyszedł by mnie 700-800zł bo przekładke sam bym robił oczywiście liczę już z olejem i filtrem.
Decyzja należy do Ciebie.
Popytaj znajomych mechaników na pewno coś Ci doradzą.
Życzę powodzenia!!!
-panewki to ok 600zł
-uszczelki to ok 300zł
-robocizna zależy od mechanika ale od 600zł do 1000zł
Ja zrezygnowałem i sprzedaje cały motocykl z racji tego że teraz mnie na nic nie stać, ogólnie cały sezon już pożegnałem...
Wymiana silnika jest dość bezpieczna jeżeli ktoś wysypał się na moto i silnik byl dobry do fazera miałem już za 1300 z miesięczną gwarancją(tylko co to za gwarancja...

Ogólnie policzyłem ile jeszcze że starego serca bym wyciągnął(sprzegło, dekle, rozrusznik, magneto itp) to wyszło że goły silnik wyszedł by mnie 700-800zł bo przekładke sam bym robił oczywiście liczę już z olejem i filtrem.
Decyzja należy do Ciebie.
Popytaj znajomych mechaników na pewno coś Ci doradzą.
Życzę powodzenia!!!
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
co ty opowiadasz
1 demontaż silnika
2 rozbiórka silnika
3 obróbka wału korbowego
4 obróbka {regeneracja } korbowodu -lub wymiana
5 uszczelki
6 złożenie silnika
7 zamontowanie w motocyklu-czyt w ramie
To wersja tzw uboga koszt -ok2000 pln jeżeli się znasz to odejmujemy robociznę i wychodzi ok 1000pln
a jeszcze jak proponujesz honowanie cylindrów to nowe tłoki +pierścienie i dochodzi jeszcze z 700pln i jak znam życie SUZUKI w moto nie przewiduje szlifu wału i nad-wymiarowych panewek więc nowy wał ILE PLN????
a jak się nie zna i źle złoży to wtedy się pochlasta
i można łatwo policzyć co jest bardziej ekonomiczne
co do silnika to nap tuhttp://www.motoallegro.pl/item1054784942_czesc ... zesci.html
dogadać sie odpalić posłuchać sprawdzić stan licznika jeżeli ok potargować i na pewno wyjdzie taniej
ALE TO TYLKO MOJE ZDANIE MOŻNA SIĘ NIE ZGADZAĆ
,i co koniec?? a wał a korbowód ,jak do tej pory a było tego trochę nie spotkałem się z tym że przy stukającej panewce wał był ok , korbowód był ok ,a jeżeli będzie chciał robić taki remont to niech sobie policzy kosztybrii pisze:Wymień panewki
1 demontaż silnika
2 rozbiórka silnika
3 obróbka wału korbowego
4 obróbka {regeneracja } korbowodu -lub wymiana
5 uszczelki
6 złożenie silnika
7 zamontowanie w motocyklu-czyt w ramie
To wersja tzw uboga koszt -ok2000 pln jeżeli się znasz to odejmujemy robociznę i wychodzi ok 1000pln
a jeszcze jak proponujesz honowanie cylindrów to nowe tłoki +pierścienie i dochodzi jeszcze z 700pln i jak znam życie SUZUKI w moto nie przewiduje szlifu wału i nad-wymiarowych panewek więc nowy wał ILE PLN????
a jak się nie zna i źle złoży to wtedy się pochlasta
i można łatwo policzyć co jest bardziej ekonomiczne
co do silnika to nap tuhttp://www.motoallegro.pl/item1054784942_czesc ... zesci.html
dogadać sie odpalić posłuchać sprawdzić stan licznika jeżeli ok potargować i na pewno wyjdzie taniej
ALE TO TYLKO MOJE ZDANIE MOŻNA SIĘ NIE ZGADZAĆ

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości