rc 36 96r po wymianie oleju słychać łańcuszek to nie żart :/
- Stuwka
- klepacz
- Posty: 1399
- Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
- Imię: Konrad
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
rc 36 96r po wymianie oleju słychać łańcuszek to nie żart :/
Witam tak jak w temacie po kupnie moto od razu wymiana oleju, po przedni właściciel lał 5w40 ja uparłem się na 10w40 ponieważ vfr podobno wychodziła na takim oleju z fabryki. Po wymianie słyszę obijający się łańcuszek o obudowę dokładnie nie powiem gdzie bo nie wiem(myślę że od strony prawej, manetki gazu). Miał ktoś już taki przypadek?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Stuwka pewnie to nie łańcuszek tylko kosz sprzęgłowy. Zdarza się to po zmianie oleju.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
-
- teksciarz
- Posty: 158
- Rejestracja: pn 13 kwie 2009, 13:18
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: okolice Socho
Temat stukania,pukania i innych dźwięków powodujących bezsenność był już kilka razy poruszany.
Zazwyczaj dotyczy kosza sprzęgłowego,choć są przypadki gdzie łańcuszek (napędzający pompę oleju) woła o wymianę.
Jak to łańcuszek to ci się przyda ten link, bo zapoznasz się z jego lokalizacją,rozmiarem itp.
viewtopic.php?t=3363&highlight=%B3a%F1cuch++metry
Tylko zbadaj temat dokładnie, bo jak to kosz sprzęgłowy,to szkoda twojej roboty.
wszystko znajdziesz na forum-szukajka prawdę ci powie.
Zazwyczaj dotyczy kosza sprzęgłowego,choć są przypadki gdzie łańcuszek (napędzający pompę oleju) woła o wymianę.
Jak to łańcuszek to ci się przyda ten link, bo zapoznasz się z jego lokalizacją,rozmiarem itp.
viewtopic.php?t=3363&highlight=%B3a%F1cuch++metry
Tylko zbadaj temat dokładnie, bo jak to kosz sprzęgłowy,to szkoda twojej roboty.
wszystko znajdziesz na forum-szukajka prawdę ci powie.
- robsonic
- klepacz
- Posty: 825
- Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych city????
- Kontakt:
temat maglowany X razy, funkcja szukaj na forum bardzo przydatna. Nawet sam założyłem taki temat z opisem i happy endem
Pozdro!
[ Dodano: 2010-05-12, 14:02 ]
[ Dodano: 2010-05-12, 14:07 ]
He he, czytałem posty tego tematu.......... Z fabryki opuszcza moto na rzadkim oleju bo i silnik jest nowy ale póżniej trzeba wlewac gęstszy. FABRYKA: SYNTETYK, PÓŻNIEJ : PÓŁSYNTETYK I KONIEC TO MINERALNY kolego, wlałeś za rzadki olej....
Pozdro!
[ Dodano: 2010-05-12, 14:02 ]
Cena kosmos!!! Mogę załatwic taki firmy D.I.D za 70 zł, po wymianie może dlatego że olej bardziej rzadki????thrillco pisze:jedyny lanczuszek w vfr jest od pompy oleju z kosza sprzeglowego. mozliwe ze on halasuje, koszt takiego na dwa-kola.pl to okolo 180zł. chociaz dziwne ze zaczol dopiero po wymianie.
[ Dodano: 2010-05-12, 14:07 ]
He he, czytałem posty tego tematu.......... Z fabryki opuszcza moto na rzadkim oleju bo i silnik jest nowy ale póżniej trzeba wlewac gęstszy. FABRYKA: SYNTETYK, PÓŻNIEJ : PÓŁSYNTETYK I KONIEC TO MINERALNY kolego, wlałeś za rzadki olej....
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę 

- robsonic
- klepacz
- Posty: 825
- Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych city????
- Kontakt:
Stuwka pisze:co byście poradzili w tym temacie mam to od razu wymieniać ? czy mogę jeden sezon oblatać? sam się dziwie czemu właśnie dopiero po wymianie zaczął dawać o sobie znać![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
czy to winna oleju ??? tak jak pisałem wcześniej był 5w40 teraz mam 10w40
![]()
![]()
Fajnie.... ale jaki olej wlałeś???? Pewnie syntetyk R36 ma raczej trochę kilometrów najechane, syntetyk wlewasz i w starym silniku wypłukuje wszystko więc z tąd te stuki. Ja mam 51 tyś i pół syntetyk
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę 

-
- teksciarz
- Posty: 158
- Rejestracja: pn 13 kwie 2009, 13:18
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: okolice Socho
Nie wiem co tam zalałeś, czy półsyntetyk czy syntetyk
oznaczenie 10w40 mówi nam w jakim zakresie temperatur olej trzyma swe parametry.
mogłeś zalać np:
Valvoline Synpower 4T 10W40-syntetyk
Motul 5100 Ester 10W40- półsyntetyk.
jeden rzadszy, drugi gęściejszy a oba 10w40
Tak czy inaczej-ludzie na tym forum robili już różne roszady np.zmieniali półsyntetyka na syntetyka i było ok.To zależy w jakiej kondycji jest silnik np:
viewtopic.php?t=33&postdays=0&postorder ... v&start=45
Olej lejesz ze względu na silnik, a nie dla łańcuszek.Jak nie masz wycieków, ani ubytków oleju podczas eksploatacji. To znaczy ze silnik jest na tyle zdrowy, aby na nim pracować.
Natomiast jeżeli łańcuszek dzwoni bo się zużył to jest do wymiany i tyle.
Twoja zmiana oleju na pewno nie wpłynęła na jego szybsze zużycie,może co najwyżej szybciej zdemaskowała konieczność wymiany.
oznaczenie 10w40 mówi nam w jakim zakresie temperatur olej trzyma swe parametry.
mogłeś zalać np:
Valvoline Synpower 4T 10W40-syntetyk
Motul 5100 Ester 10W40- półsyntetyk.
jeden rzadszy, drugi gęściejszy a oba 10w40

Tak czy inaczej-ludzie na tym forum robili już różne roszady np.zmieniali półsyntetyka na syntetyka i było ok.To zależy w jakiej kondycji jest silnik np:
viewtopic.php?t=33&postdays=0&postorder ... v&start=45
Olej lejesz ze względu na silnik, a nie dla łańcuszek.Jak nie masz wycieków, ani ubytków oleju podczas eksploatacji. To znaczy ze silnik jest na tyle zdrowy, aby na nim pracować.
Natomiast jeżeli łańcuszek dzwoni bo się zużył to jest do wymiany i tyle.
Twoja zmiana oleju na pewno nie wpłynęła na jego szybsze zużycie,może co najwyżej szybciej zdemaskowała konieczność wymiany.
- robsonic
- klepacz
- Posty: 825
- Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych city????
- Kontakt:
mogę się tylko pod tym podpisackhan pisze:Nie wiem co tam zalałeś, czy półsyntetyk czy syntetyk
oznaczenie 10w40 mówi nam w jakim zakresie temperatur olej trzyma swe parametry.
mogłeś zalać np:
Valvoline Synpower 4T 10W40-syntetyk
Motul 5100 Ester 10W40- półsyntetyk.
jeden rzadszy, drugi gęściejszy a oba 10w40![]()
Tak czy inaczej-ludzie na tym forum robili już różne roszady np.zmieniali półsyntetyka na syntetyka i było ok.To zależy w jakiej kondycji jest silnik np:
viewtopic.php?t=33&postdays=0&postorder ... v&start=45
Olej lejesz ze względu na silnik, a nie dla łańcuszek.Jak nie masz wycieków, ani ubytków oleju podczas eksploatacji. To znaczy ze silnik jest na tyle zdrowy, aby na nim pracować.
Natomiast jeżeli łańcuszek dzwoni bo się zużył to jest do wymiany i tyle.
Twoja zmiana oleju na pewno nie wpłynęła na jego szybsze zużycie,może co najwyżej szybciej zdemaskowała konieczność wymiany.

fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę 

- robsonic
- klepacz
- Posty: 825
- Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych city????
- Kontakt:
Łańcuszk się wymienia jak denerwuje Cię taki odgłos.... Znany z jawy 350. Łańcuszek jest do napędzania pompy oleju i mega siły na niego nie działają więc wedle gustu z tą wymianą. Sama wymiana nie zbyt trudna lecz trzeba miec specjalny klucz tzw.koronkę i z tym już lekki problem ale dorobic tez można samemu ze starej nasadki. Wymień jeśli irytuje Cię ten odgłos
mnie on strasznie wkur......

fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość