ładowanie w CBR600 f4

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

ładowanie w CBR600 f4

Post autor: MadziX » śr 21 kwie 2010, 20:59

Witam !

Mam taki problemik.
Pojechałam na przejażdzkę Cbrą, moto odpaliło normalnie, na dotyk.
Po ok 50km zjechałam na parking, siedzenie gorące, dziwny zapach - początkowo myślałam, że moto mi się pali ;) Po zdjęciu kanapy okazało się, że akumulator jest całkowicie zagotowany.

Aku to oryginalny akumulator, jaki Honda wstawia do tego modelu, bezobsługowy.

Pomyślałam, że może to problem z za dużym ładowaniem, więc sprawdziłam jakie jest.

Wg manuala powinno być następujące :
14.7 do 15.5 V przy 5000rpm
po sprawdzeniu wynik jest następujący :
12.5 V na wolnych obrotach, maxymalnie 13.8 V przy 5000 rmp - czyli poniżej minimum.

Jak za niskie ładowanie może przeładowywać akumulator ? Tego nie rozumiem.

Problem może być złożony, bo aku nie jest nowe, ostatnio doładowywałam je w domu prostownikiem, ale to chyba normalna czynność..
:drool

Dodam tylko, że następnego dnia było to samo tyle, że aku był już było dead i moto musiałam odpalić na kablach, a po 50 km akumulator znów był zagotowany.

Macie jakieś pomysły ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Obrazek

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: adi610 » śr 21 kwie 2010, 21:04

moim zdaniem aku ma mało płynu i się grzeje.

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » śr 21 kwie 2010, 21:09

MadziX, czynności następliwe:
Wymontuj aku i załóż od Tomka. Możesz podpiąć nawet na kablach, ale coś musi wisieć. Odpal i zmierz ładowanie. Jeśli jest OKa to wpisz w googlarce " najbliższy sklep z aku", odczytaj i śmigaj, albo wymontuj aku z BMW i wstaw do CeBRy, a wyniki wyszukiwania przekaż Tomkowi.
Jeśli natomiast na innym aku odczyt pomiaru będzie koślawy to cza poszukiwać w reglerku lub w altku. Naturalnie zakładam, że kontakty na konektorach są perfekcyjne jak wymiary MadziXa. :P

adi610,
MadziX pisze:Aku (-) bezobsługowy.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 21 kwie 2010, 21:48

proponuje spędzić troche czasu z miernikiem czasami się zdarza z e padnięty reg.. po rozgrzaniu czyt. po jakimś czasie podaje nawet 20v a na zimnym norma ;-)
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » śr 21 kwie 2010, 22:01

Ostatnio koleżanka mi opowiadała jak właśnie przy niesprawnym regulatorze zagotowała aku. Może więc to możliwe? :shock:
Try before you die!

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » śr 21 kwie 2010, 22:02

dzięki za radę - posprawdzam to tak jak piszecie..

aku nowe to chyba konieczność...

jeszcze takie pytanie :
czy 'zużyte' aku może zakłócać odczyty ?
cały czas mam nadzieję, że z regulatorem jest wszystko ok... :eek

p.s. SOWA styki itd itp posprawdzane, nic nie wygląda na zaśniedziałe itd itp...
pod Tomka aku mogę się podpiąć w ramach testu, ale niestety podmianki nie zrobię :evil , bo moje jest mniejsze... :disagree
Obrazek

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » śr 21 kwie 2010, 22:08

MadziX pisze:czy 'zużyte' aku może zakłócać odczyty ?
Zdecydowanie tak. A ściślej "zużyte" czytaj -> uszkodzone, np zwarta, albo zwierająca cela. Dlatego walnięte aku może walić w reglerek i altek.
Ostatnio zmieniony śr 21 kwie 2010, 22:10 przez SOWA, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 21 kwie 2010, 22:09

może i to bardzo {zwarcie wewnętrzne powoduje ze dla regulatora to rozładowane aku wiec trzeba podać dużo prądu}to taki krótki przykład :grin:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » śr 21 kwie 2010, 22:27

a czy zepsuty regulator może rozwalic sprawny akumulator ? :drool
nie chciałabym, żeby tak się stało przy okazji testu na sprawnym aku...
Obrazek

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » śr 21 kwie 2010, 22:34

Może, ale raczej nie podczas sugerowanego pomiaru, ale przy współpracy w trasce. Zmierz i i nie pękaj, w końcu rockersica jesteś. :-)

tomekv4
pisarz
pisarz
Posty: 244
Rejestracja: pn 04 maja 2009, 21:00
Imię: tomek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: prawie sztolyca

Post autor: tomekv4 » śr 21 kwie 2010, 22:36

Zepsuty regler jak najbardziej może rozwalic aku jak bedzie go przeładowywać czyli jak będzie dawać za wysokie napięcie ładowania. Z tym że u Ciebie zdaje sie jest odwrotnie zamiast przeladowywać regler daje za mało. Załóż najpierw inne aku i zmierz napiecie ładowania. :bye

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » śr 21 kwie 2010, 22:45

oki doki - jutro sprawdzam i robię nowe pomiary :mrgreen: :mrgreen:
dzięki ! :motolove
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości