Remont silnika WSK 175

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
floreso
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 11:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Remont silnika WSK 175

Post autor: floreso » czw 25 mar 2010, 07:49

W ubiegłym roku kupiłem okazyjnie WSK 175 z 1973 roku.
Postanowiłem ją doprowadzić do dawnej formy.
Czy może ktoś z Was zna kogoś kto zajmuje się naprawami - remontami takich silników? Najlepiej z Wawy lub okolic.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw 25 mar 2010, 08:11 przez floreso, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » czw 25 mar 2010, 08:03

Podeślij kilka fotek, oczy pocieszymy :grin:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Remont silnika WSK 175

Post autor: PETER » czw 25 mar 2010, 09:29

Co chcesz remontować ????? jak całe moto to może wyglądać jak shl na foto ale to kosztuje, remont silnika {tak ok 500 pln rozebranie i złożenie}+ części i obróbka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » czw 25 mar 2010, 09:47

Na zdjęciu jest 175 ale 3 biegowa. WSK 175 miała inny silnik. Jeśli to jest 1973 rok, to masz pewnie silnik Wiatra jeszcze? Mógłbym zrobić remoncik, tyle, że mieszkam 60 km od Poznania....

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pt 26 mar 2010, 06:00

Hefajstos pisze:Na zdjęciu jest 175 ale 3 biegowa. WSK 175 miała inny silnik. Jeśli to jest 1973 rok, to masz pewnie silnik Wiatra jeszcze? Mógłbym zrobić remoncik, tyle, że mieszkam 60 km od Poznania....
3 biegi to miały WSK 125,a silniki Wiatroskie były chyba najbardziej udane,ogólnie 175 to ciekawy motocykl bo może i przez obecnie produkowane cześci były awaryjne ale ogólnie to nawet fajną moc miały :mrgreen:
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
jordan23
pisarz
pisarz
Posty: 289
Rejestracja: wt 07 lip 2009, 01:05
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Reda City POMORSKIE
Kontakt:

Post autor: jordan23 » pt 26 mar 2010, 07:56

Wiejski Sprzęt Kaskaderski :mrgreen: to jest to !!
sam bym taką dorvał w svoje ręce :) :twisted: :twisted:
Vfr Rulezz!!
..DUM SPIRO SPERO !!

Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: sensi » pt 26 mar 2010, 23:58

w ogolnej opinii skrzynie 3 biegowe byly lepsze (powiedzmy niezawodniejsze- lepsze to kwestia wzgledna) od 4 skonstruowanych przez inz. wiatra. poza tym pomysl o remoncie sprzetu wlasnymi silami. sam mam m11 z 62 r i remont dwusuwowego silnika mozna zrobic w weekend (czas na grilla wliczony :mrgreen: )

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » sob 27 mar 2010, 00:50

Szkoda że masz tak daleko do mnie.Podjołbym się remontu tego "For fun"
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
scibor
pisarz
pisarz
Posty: 359
Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
Imię: Patryk
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie

Post autor: scibor » sob 27 mar 2010, 07:36

W Warszawie na Targowej obok Moto-Stylu (dawno tam nie bylem wiec nie wiem czy jeszcze istnieje - Moto-Styl znaczy sie;p) w bramie byla firma zajmujaca sie remontami silnikow dwusowowych. Podobno dobra i z Tradycja.

Ach, jak zrobisz sprzeta to bedziesz mogl jezdzic Wszedzie Szybko, Komfortowo... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pn 29 mar 2010, 12:39

Buła pisze:
Hefajstos pisze:Na zdjęciu jest 175 ale 3 biegowa. WSK 175 miała inny silnik. Jeśli to jest 1973 rok, to masz pewnie silnik Wiatra jeszcze? Mógłbym zrobić remoncik, tyle, że mieszkam 60 km od Poznania....
3 biegi to miały WSK 125,a silniki Wiatroskie były chyba najbardziej udane,ogólnie 175 to ciekawy motocykl bo może i przez obecnie produkowane cześci były awaryjne ale ogólnie to nawet fajną moc miały :mrgreen:
Nie tylko WSK 125 miała 3 biegi!
Silnik WFM był też 150 cm3 i 175 cm3. były one montowane w SHL (oczywiście 3 biegowe) Później były silniki 175 cm3 4-ro biegowe najpierw Wiatra, z instalacją 2 akumulatory po 6V każdy, tworzące 12V i pokrywa od strony zapłonu była połączona z pokrywą sprzęgła (po ściągnięciu jej, np podczas regulacji, nie było sprzęgła...)
Później powstały zmodyfikowano silnik WSK 175 cm3, zmieniono prawą pokrywę (pokrywa sprzęgła przykręcana do karteru) Zmieniło się ocewkowanie zapłonu i jeśli dobrze pamiętam , to zmiana napięcia z 12V na 6V.

Był jeszcze jeden wynalazek silnik 175 cm3 ze skrzynia 4-ro biegową, ale zapłonem na magneto.... ale nie pamiętam w którym modelu to chodziło.

Awatar użytkownika
mobiand
teksciarz
teksciarz
Posty: 166
Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
Imię: Andrzej
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sulęcin
Kontakt:

Post autor: mobiand » wt 15 cze 2010, 21:00

miałem kiedyś takowy sprzęt, hehe jak sobie teraz pomyślę............ to była jazda - dzień jeżdżenie a potem dwa dni remontu. Generalnie ten silnik wiecznie wymaga remontu. Sprzęgło sypało się wiecznie, ale wspomnienia są piękne eeeech
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: adam.ada » śr 16 cze 2010, 22:07

nie ma takiej satysfakcji z WSKi jeśli jej sam nie zrobisz od podstaw , wtedy nie będziesz miał problemów w trasie bo każdą awarię usuniesz sam . Ważne jest dokładne wykonanie sprzęgła , bo to czuły punkt " czwórki " kosz trzyma się na jednym pierścieniu ( w trójce na chyba pięciu ) za moich czasów ten pierścień kupowało się od ruskiego ciągnika i wtedy wytrzymywał . A jeśli chodzi o elektrykę to tylko inwencja twórcza. Moja miała instalację zrobioną przezemnie od podstaw i występowało tam i 12 V i 6 V i "czwórka " odpalała i jeździła bez akumulatora co większość użytkowników uważa za niemożliwe (20 lat temu akumulator był dobrem luksusowym i ciężko dostępnym)
Adam

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 16 cze 2010, 23:22

nie wiem jakimi WSK-mi jeździliście ja kupiłem wsk 175 kobuz, w marcu a we wrześniu tego samego roku, skończyła mi się gwarancja, bo dawali na rok albo do 12000km przebiegu :lol: i jakiś specjalnych problemów nie było
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości