[ RC46 ][ FI ] Jaka temperatura silnika jest niebezpieczna?

Gruby
Posty: 3
Rejestracja: pn 22 sty 2007, 18:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

[ RC46 ][ FI ] Jaka temperatura silnika jest niebezpieczna?

Post autor: Gruby » pn 22 sty 2007, 20:41

mam pytanko. Niedawno kupiłem vfr 800 z 99r i chciałem zapytać jaka temp. silnika jest niebezpieczna (czyli jakiej temp. nie powinien silnik osiągać). Czytałem na forum że wiatrak załącza się przy ok 104C. Ja jeździłem przy temp. ok 5C ( w korkach) i silnik nagrzał sie do 104 i wiatrak sie włączył silnik schłodził ale po chwili silnik nagrzał sie do 109 stopni. Czy może tak być? Proszę o Wasze opinie. Pozdrawiam!!

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » wt 23 sty 2007, 10:26

Gruby pisze:wiatrak sie włączył silnik schłodził ale po chwili silnik nagrzał sie do 109 stopni. Czy może tak być? Proszę o Wasze opinie.
Dziwne, przy 8 st. C to mój nie chciał nawet dojść do 100 stopni - ale to przy normalnej jeździe (nie stoję w korkach :mrgreen: ).
Jak doszło Ci do 109 to moim skromnym zdaniem dziwne, wymień płyn chłodzący i zobacz jak będzie się zachowywał.

Awatar użytkownika
Wilson
teksciarz
teksciarz
Posty: 118
Rejestracja: ndz 15 sty 2006, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Wilson » wt 23 sty 2007, 15:26

To ja przy okazji zapytam jaka jest optymalna temperatura pracy silnika podana np. w serwisówce. Pytam, bo coś mnie ostatnio straszono padającym termostatem i że 70 stopni, to za mało itp. Czy za niska temp. też może być niebezpieczna dla silnika (nie mówię tu oczywiście o całkowicie zimnym silniku).
Wilson
VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: Klarkson » wt 23 sty 2007, 20:40

rommi pisze:Dziwne, przy 8 st. C to mój nie chciał nawet dojść do 100 stopni - ale to przy normalnej jeździe (nie stoję w korkach :mrgreen: ).
Jak doszło Ci do 109 to moim skromnym zdaniem dziwne, wymień płyn chłodzący i zobacz jak będzie się zachowywał.
Spoko, mogło tak byc. Nie wiemy jak cala sytuacja wygladala.
Predzej na miejscu Grubego przypomnial bym sobie czy sie wentylator zalaczyl ?
Termostat jesli jest sprawny powinien otworzyc sie przy 95 stC na full i jesli temperatura dalej wzrasta do gry wkracza wlasnie wentylator.

Gdyby termostat sie wzial i zjebal to nawet w trakcie normalnego autostradowego "wietrzenia" temperatura nie spadla by do wlasciwego poziomu.
Klarkson

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » wt 23 sty 2007, 20:52

Wilson pisze:70 stopni, to za mało itp. Czy za niska temp. też może być niebezpieczna dla silnika
Silniki są zawsze zaprojektowane do pracy w określonym przedziale temperatur. Tetmostaty stosuje się jedynie po to by skrócić czas nagrzewania się silnika. Nie dam głowy jak jest w twoim moto, ale na ogół termostat gdy padnie pozostaje w pozycji otwartej. Skutkuje to więc dłuższym czasem nagrzewania, ale jeśli wentylator działa poprawnie (czytaj włącznik wentylatora) to silnik w końcu powinien osiągnąć właściwą temperaturę, chyba, że jeżdzisz po Grenlandii. Brrr...

Gruby

Post autor: Gruby » wt 23 sty 2007, 21:01

dzieki za info! Zobaczę jak z tą temp. bo na razie to dwa razy miałem okazję pojeździć... Może z wrażenia to mi sie przewidziało :) Sprawdzę to w sezonie na spokojnie...

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 23 sty 2007, 22:44

104 u siebie widziałem w kurewski upał na mieście ale 109 jeszcze nie :confused , moze cos sie zapowietrzyło , przepłukaj chłodnice wodą demineralizowaną , zalej płyn , i do dzieła ale teraz to juz cgyba tylko w garażu bo snieg spadł
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » śr 24 sty 2007, 10:23

raz na 100 lat :mrgreen: , zdarza się , ze termostat się zjebie nieotwierając się, może to właśnie ta sytuacja
pzdr


pees: jeżeli się tylko zatarł pomaga gorąca kompiel w wodzie z kwaskiem cytrynowym z jednoczesnym szybkim schładzaniem i grzaniem
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

chudy
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: czw 09 lis 2006, 20:58
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: chudy » śr 24 sty 2007, 20:59

JA sobie ostatno posmigalem bylo chyba 5-6st C. i wskaznik temp ledwo sie podniósł jak postale, troche to sie nagrzal i wiatrak sie zalacza mniej wiecej na 3/4 wskaznika temp.Nawet jak polowe chlodnicy zakrylem kartonem to bylo niewiele lepiej.Ca padoknelo??

Awatar użytkownika
Skandal
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 83
Rejestracja: pt 26 sty 2007, 13:31
Imię: Maciek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skandal » ndz 28 sty 2007, 14:49

U mnie dochodzi do 106 i się włącza wentylator. Jak wyczytałem w manualu to do 116 stopni niema niepokoju silnik może pracować powyżej to już nie bardzo, ale układ ma wytrzymać chwilową nawet do 130. Mnie też to irytowało to założyłem sobie pstryczek elektryczek i załączam sobie kiedy chcę wiatrak. Proponuje to samo i po problemie wiesz ,że będziesz stał w korku to fru go załączasz i spokój. 8)
WLF :)

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » sob 03 lut 2007, 22:45

Skandal, sorka, ale żółtki nie po to wetknęli czujnik temperatury, żeby wstawiać takie przełączniki. To właśnie czujnik ma wiedzieć, że stoisz w korku, albo zatrzymałeś się właśnie nad ogniskiem. Naturalnie to twoja sprawa co montujesz u siebie w moto, ale idąc za takim tokiem myślenia, to należałoby jeszcze zamontować budzik, żeby nie przeoczyć momentu włączenia dodatkowego wyłącznika. Doskonalszą wersją może być zamówienie budzenia na komórkę itd, itp. :lol

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 04 lut 2007, 12:34

Ja bym nie rozczulał się nad 6 stopniami. To jest wskaźnik temperatury, a nie laboratoryjny termometr. Jeśli nie wywaliło Ci płynu zbiorniczkiem wyrównawczym (wnioskuje, że nie bo byś otym napisał :biggrin ) to olej temat.

PS. Mój parowóz wogóle nie chce się grzać - wentylator załącza mi się tylko w upał i w korku. W trasie nie ma bata aby doszło do 2/3 skali.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 04 lut 2007, 12:41

Skandal to takie troche łopatologiczne , jak se zapominsz to moto mozesz usmażyć, nie lepiej ulepić własny termostat elektroniczny ktory załączy wiatrak wczesniej ? tzn np 10 st.C nizej
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 04 lut 2007, 16:38

Szatan, nic nie stoi na przeszkodzie, aby "pstryczek" podłączyć równolegle do termostatu - wtedy nie zagotujesz płynu. Skandal nie powiedział jak ma to zmajstrowane.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 04 lut 2007, 20:27

No niby tak , ale komu chce sie z tym bawić , mnie to by denerwowało takie załaczanie i wyłaczanie, ja tam se wole własny termostat zrobić i mieć wszystko full automatic bezobsługowe :P
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość