VFR 1200
- grzegrzol
- pisarz
- Posty: 405
- Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
- Imię: grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: londyn
specyfikacja techniczna
The bike is the new replacement for the VFR800 and the Super Blackbird and will be on sale very soon with a claimed 170bhp and 95 lb ft of torque from the all-new motor.
The first V4 concept was shown at the Cologne Motorcycle Show in 2008 – a year later the bike is ready for the showroom.
The VFR1200F will also be getting the first dual clutch motorcycle transmission and this will be available later in 2010.
.
SPECS:
Engine
Type Liquid-cooled 4-stroke UNICAM 76° V-4 engine
Displacement 1.237 cc
60 mm Stroke 81mm Bore
Compression Ratio 12 : 1
Max. Power Output ED: 127 kW / 10.000 min-1 (95/1/EC)
F: 83 kW / 9.500 min-1 (95/1/EC)
Max. Torque ED: 129 Nm / 8.750 min-1 (95/1/EC)
F: 115 Nm / 4000 min-1 (95/1/EC)
Idling Speed 1.050 - 1.250 min-1
Oil Capacity 4 litres
Fuel System
Carburation PGM-FI electronic fuel injection
Aircleaner Oil-permeated, viscous-type paper filter
Fuel Tank Capacity 18,5 litres
Drive Train
Clutch Wet, multiplate slipper type
Clutch Operation Hydraulic
Transmission Type Constant mesh 6-speed
Final Drive Shaft
Frame
Aluminium twin-spar
Kerb Weight 267 kg
Maximum permissible mass: 463 kg
Suspension
Type Front 43 mm HMAS cartridge-type telescopic fork with stepless preload adjustment, 120 mm axle travel
Rear Pro-Link with gas-charged HMAS damper, 7-step (stepless remote-controlled hydraulic) preload and
stepless rebound damping adjustment, 130 mm axle travel
Wheels
Type Front 5-spoke hollow gravity die cast aluminium
Rear 7-spoke gravity die cast aluminium
Rim Size Front: 17M/C x MT3.50
Rear: 17M/C x MT6.00
Tyre Size Front 120/70 ZR17M/C (58W)
Rear 190/55 ZR17M/C (75W)
Tyre Pressure Front 250 kPa
Rear 290 kPa
Brakes
Type Front 320 mm dual floating hydraulic disc with two 6-piston calipers, ABS and sintered metal pads
Rear 276 mm hydraulic disc with 6-piston caliper, ABS and sintered metal pads
The bike is the new replacement for the VFR800 and the Super Blackbird and will be on sale very soon with a claimed 170bhp and 95 lb ft of torque from the all-new motor.
The first V4 concept was shown at the Cologne Motorcycle Show in 2008 – a year later the bike is ready for the showroom.
The VFR1200F will also be getting the first dual clutch motorcycle transmission and this will be available later in 2010.
.
SPECS:
Engine
Type Liquid-cooled 4-stroke UNICAM 76° V-4 engine
Displacement 1.237 cc
60 mm Stroke 81mm Bore
Compression Ratio 12 : 1
Max. Power Output ED: 127 kW / 10.000 min-1 (95/1/EC)
F: 83 kW / 9.500 min-1 (95/1/EC)
Max. Torque ED: 129 Nm / 8.750 min-1 (95/1/EC)
F: 115 Nm / 4000 min-1 (95/1/EC)
Idling Speed 1.050 - 1.250 min-1
Oil Capacity 4 litres
Fuel System
Carburation PGM-FI electronic fuel injection
Aircleaner Oil-permeated, viscous-type paper filter
Fuel Tank Capacity 18,5 litres
Drive Train
Clutch Wet, multiplate slipper type
Clutch Operation Hydraulic
Transmission Type Constant mesh 6-speed
Final Drive Shaft
Frame
Aluminium twin-spar
Kerb Weight 267 kg
Maximum permissible mass: 463 kg
Suspension
Type Front 43 mm HMAS cartridge-type telescopic fork with stepless preload adjustment, 120 mm axle travel
Rear Pro-Link with gas-charged HMAS damper, 7-step (stepless remote-controlled hydraulic) preload and
stepless rebound damping adjustment, 130 mm axle travel
Wheels
Type Front 5-spoke hollow gravity die cast aluminium
Rear 7-spoke gravity die cast aluminium
Rim Size Front: 17M/C x MT3.50
Rear: 17M/C x MT6.00
Tyre Size Front 120/70 ZR17M/C (58W)
Rear 190/55 ZR17M/C (75W)
Tyre Pressure Front 250 kPa
Rear 290 kPa
Brakes
Type Front 320 mm dual floating hydraulic disc with two 6-piston calipers, ABS and sintered metal pads
Rear 276 mm hydraulic disc with 6-piston caliper, ABS and sintered metal pads
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE
- benito
- ostry klepacz
- Posty: 2333
- Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
- Imię: Jarek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
173 KM127 kw / 170 KM
mnoznik = 1,3625
to juz sie nie nadaje do sportu nawet w najmniejszym stopniu
WAGA MNIE PRZERAZA
Ostatnio zmieniony czw 08 paź 2009, 12:38 przez benito, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
- rommi
- ostry klepacz
- Posty: 2358
- Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
- Kontakt:
Mieliście te dane już wcześniej? i się z nami nie podzieliłeś? nieładniemaciek pisze:http://www.bikers.pl/aktu...a_premiera.html

Publikacja strony dzisiaj o 10.00

- rinas
- klepacz
- Posty: 1246
- Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa Bródno
Dokładnie potwierdzeniem jest:benitto pisze: to juz sie nie nadaje do sportu nawet w najmniejszym stopniu
WAGA MNIE PRZERAZA
Rozstaw osi: 1,545mm
Ostatnio zmieniony czw 08 paź 2009, 12:45 przez rinas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ruda i Piotr
- stary wyjadacz
- Posty: 3596
- Rejestracja: wt 26 cze 2007, 10:23
- Imię: Kasia
- województwo: pomorskie
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości