Kask?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » czw 03 wrz 2009, 22:12

Kawa, z Rossim to taki żarcik był ale za cholerę nie mogę się z tym pogodzić,że Lazer Lz6 za 300pln jest bezpieczniejszy od Shoei-a lub Arai-a..

Kawa
klepacz
klepacz
Posty: 812
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 21:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kawa » czw 03 wrz 2009, 23:45

marlon pisze:Kawa, z Rossim to taki żarcik był ale za cholerę nie mogę się z tym pogodzić,że Lazer Lz6 za 300pln jest bezpieczniejszy od Shoei-a lub Arai-a..
Wiem, ze czasem trudno uwierzyc w to, na co idzie nasza kasa, ale moze w przypadku kaskow w glownej mierze kosztuje marka, wymyslenie malowania, material z jakiego wykonana jest wysciolka, jakosc szybki, dodatki itd. co bardziej przeklada sie na trwalosc, komfort a nie na to, jak bardzo nas taki kask chroni.

W sumie nie zdziwilbym sie, gdyby roznica miedzy kaskiem 3 a 5 gwiazdkowym nie byla taka duza jak nam sie wydaje. Nasz mozg plywa sobie w czaszce w plynie rdzeniowo-mozgowym. W przypadku silnego uderzenia czolem, mozg nabija sie na kosci potyliczne i wystepuje wewnetrzne krwawienie, ktore najczesciej jest przyczyna smierci. I tutaj malo istotne jest, czy nasz kask jest wykonany z AIMu, karbonu, tytanu czy heksanu. Fizyki niestety nie oszukamy.

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » czw 03 wrz 2009, 23:48

Kawa pisze:Fizyki niestety nie oszukamy.
No niestety.....

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: benito » pt 04 wrz 2009, 08:39

To jeszcze mi Kawuś powiedz, ze sw. Mikołaj tez nie istnieje, a Kopernik była kobieta...

To dlaczego nikt w F1, czy MotoGP, WRC i innych klasach wyscigowych i rajdowych nie jezdzi w Lazerach i Cabergach????
Bo te firmy nie prezentuja tak wysokiego poziomu bezpieczenstwa uzytkownikowi.
Firmy przodujace zwyczajnie poswiecaja wieksze srodki na badania testy, co przedklada sie na wyzsza jakosc i ochrone.

Nie mam nic do kaskow z nizszej polki, ale jezeli jest chocazby 5% szans na zwiekszenie prawdopodobienstwa unikniecia urazu glowy za sprawa lepszego kasku, to ja w to wchodze.
Dlatego kupilem Schubert`a w promocji, bo byla wyprzedaz starego malowania.
Na tym mi nie zalezalo, a na bezpieczenstwie owszem.

Np. AGV robi kaski tanie dla kolesi, ktorzy patrza tylko na malowanie i potem sie chwala, ze maja taki kask ja Vale...a to jest totalna lipa za 300zl...
Ale ta sama firma robi rowniez dobre kaski, za ktore trzeba jednak zaplacic minimum 5 razy tyle.
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
dagon
teksciarz
teksciarz
Posty: 170
Rejestracja: ndz 23 wrz 2007, 16:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Garwolin/Miętne
Kontakt:

Post autor: dagon » pt 04 wrz 2009, 09:16

No właśnie według tej strony kaski 5 gwiazdkowe maja tych szans odrobinę procent więcej niż te 2 czy 3 gwiazdkowe:)
Nie jestem zwolennikiem tanich kasków bo sobie i dziewczynie kupiłem za grubo ponad 1000 za szt, ale po przeczytaniu metodyki testów zacząłem się się poważnie zastanawiać nad tym czy w drogich kaskach nie ma więcej marketingu i marki.
V4 - prawdziwy król drogi ale rzędówka też daje radę

Awatar użytkownika
Hubu
klepacz
klepacz
Posty: 847
Rejestracja: pt 06 mar 2009, 10:29
Imię: Hubert
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Hubu » pt 04 wrz 2009, 14:09

Benitto czy firmę Airoh należy traktować jako wyższą półkę czy niższą ?
Bo moim zdaniem nie jest to wyższa półka, a zawodnicy w nich jeżdżą w motoGP

W sezonie wyścigowym 2009 w wyścigach MotoGP, firma Locatelli SPA producent kasków Airoh będzie sponsorowała następujących zawodników MotoGP:

Klasa MotoGP
James Toseland Yamaha MotoGP

Klasa 250
Hector Barbera Aprilia 250
Alex Baldolini Aprilia 250

Klasa 125
Julian Simon Aprilia 125
Andrea Iannone Aprilia 125
Lorenzo Zanetti Aprlilia 125
Danny Webb Aprilia 125

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » pt 04 wrz 2009, 15:19

Hubu pisze:Benitto czy firmę Airoh należy traktować jako wyższą półkę czy niższą ?
Bo moim zdaniem nie jest to wyższa półka, a zawodnicy w nich jeżdżą w motoGP

W sezonie wyścigowym 2009 w wyścigach MotoGP, firma Locatelli SPA producent kasków Airoh będzie sponsorowała następujących zawodników MotoGP:

Klasa MotoGP
James Toseland Yamaha MotoGP

Klasa 250
Hector Barbera Aprilia 250
Alex Baldolini Aprilia 250

Klasa 125
Julian Simon Aprilia 125
Andrea Iannone Aprilia 125
Lorenzo Zanetti Aprlilia 125
Danny Webb Aprilia 125
SPONSORING - I to slowo wlasnie chyba jest tutaj kluczowe. Benito zapytal dlaczego mistrzowie WRC MGP albo F1 nie jezdza w niszowych kaskach... Ano dlatego ze firmy z dolnej polki (CENOWEJ) nie maja na tyle srodkow i nie sa tak szeroko pochloniete przez Marketing jak Shoei, Shubert czy Arai. W głownej mierze chodzi o reklame (ktora widać działa idealnie), bo jakosc kaskow na pewno jest porownywalna... Oczywiscie nia patrzac na kaski typu Tornado robione z plastiku(?) :D ;)

Kawa
klepacz
klepacz
Posty: 812
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 21:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kawa » pt 04 wrz 2009, 19:56

benitto pisze:To jeszcze mi Kawuś powiedz, ze sw. Mikołaj tez nie istnieje, a Kopernik była kobieta...

To dlaczego nikt w F1, czy MotoGP, WRC i innych klasach wyscigowych i rajdowych nie jezdzi w Lazerach i Cabergach????
Bo te firmy nie prezentuja tak wysokiego poziomu bezpieczenstwa uzytkownikowi.
Firmy przodujace zwyczajnie poswiecaja wieksze srodki na badania testy, co przedklada sie na wyzsza jakosc i ochrone.

Nie mam nic do kaskow z nizszej polki, ale jezeli jest chocazby 5% szans na zwiekszenie prawdopodobienstwa unikniecia urazu glowy za sprawa lepszego kasku, to ja w to wchodze.
Dlatego kupilem Schubert`a w promocji, bo byla wyprzedaz starego malowania.
Na tym mi nie zalezalo, a na bezpieczenstwie owszem.

Np. AGV robi kaski tanie dla kolesi, ktorzy patrza tylko na malowanie i potem sie chwala, ze maja taki kask ja Vale...a to jest totalna lipa za 300zl...
Ale ta sama firma robi rowniez dobre kaski, za ktore trzeba jednak zaplacic minimum 5 razy tyle.
Beni, nie chce nic mowic, ale sw. Mikolaj na prawde nie istnieje :D. Ale wracajac do dyskusji, to na pytanie dlaczego w F1 nie jezdzi sie w cabergu, to koledzy po czesci juz odpisali. Pieniade na badania wydaje sie tylko wtedy, gdy sie one zwroca. Zyjemy w takim swiecie, ze postep tecnologiczny uzalezniony jest bardzo mocno od popytu na nowe technologie. Dlatego wywala sie duzo kasy na badania nad autem na baterie a nie na samoczyszczaca sie niszczarke do dokumentow. Dlatego nie bylbym taki przekonany, ze firmy, ktore wiecej krzycza za swoj produkt automatycznie wiecej wydaja na badania i to badania odnosnie bezpieczenstwa, szczegolnie w sytuacji, gdy to poziom tego bezpieczenstwa jest w w bardzo malym stopniu badany.

Skoro wchodzisz w to, ze wydasz wiecej kasy na bezpieczniejszy produkt, to dlaczego ne kupisz 5* od Sharpa? Jakie masz zarzuty do metodologii badan sharpa?

Awatar użytkownika
shaman
Posty: 17
Rejestracja: wt 12 maja 2009, 10:05
Imię: Bartek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: shaman » pn 14 wrz 2009, 19:59


Viffer
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: śr 18 mar 2009, 07:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Viffer » wt 15 wrz 2009, 18:32

benitto pisze:Jezeli test przedstawia wyzszosc kaskow produkcji firm takich jak Lazer, AGV, Nitro, Box i jeszcze jakies typu NO NAME, nad Arai, Shoei, Schuberth....to wiadomo juz, ze tym testem kierowac sie moga ....nie powiem kto.
Dlaczego markowe automatycznie = lepsze? Arai, Shoei, Schuberth wydaja *miliony* na reklame. Pozniej Ci te miliony dorzucaja do ceny kasku - tyle. Ultra-bezpieczne kaski sa po prostu brzydkie (bo chociazby duze) a Arai itp wiedze ze to nie bezpieczenstwo jest #1 i takich ultra bezpiecznych nie robia...

Ja mam Shoei XR1100 ale tylko dla tego ze chce wszystkim pokazac jak strasznie duzo kasy mam :razz: . Gdybym sie kierowal rozsadkiem, to wszystko co ma ECE22 jest ponad OK. *Nawet* jezeli jest roznica 2% - przeciez jestesmy motocyklistami wiec jak nas taki % martwi, to przesiadzmy sie do aut. Tam poprawa bezpieczenstwa jest 800%. A zamiast tych 2% to wolalbym zaoszczedzone 1000zl wydac na nowa opone czy tarcze.

MARCO
klepacz
klepacz
Posty: 1029
Rejestracja: pt 23 cze 2006, 18:54
Płeć: Mężczyzna

Post autor: MARCO » pn 05 paź 2009, 21:25

...czy ktoś ma taki kask, chciałbym poznać wrażenia/przewietrzenia:

http://www.motocykle.v10.pl/Givi,XPLUS, ... 28291.html

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » pn 05 paź 2009, 21:53

Fajny ale jak porysuje się szybe , nowa pewnie będzie kosztowac majątek.Ciekawe czy jest trwale zespolona z......"mordką"??

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 05 paź 2009, 22:54

Oryginalny design.
W październikowym MOTOCYKLU jest porównanie kilku Jetów, jeżeli Cię Marco taki kask interesuje. Najlepiej wypada tam Nolan i Shoei. Test dość obiektywny.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » pn 12 paź 2009, 19:48

Marco a czemu akurat GIVI wygląd.Jesli podobaja sie Tobie tego typu Kaski polecam z całego serduszka Nolan N43 AIR,sam kupowałem go na VFR głównie na miasto,ale jak sie do niego przyzwyczaiłem nie zmieniłem go juz z integralem.W przedostatnim MOTOCYKL_u były testy i był w ścisłej czołówce.I jest bezpieczniejszy (oczywiście po wpięciu szczęki) od wiekszości kasków tego typu.Po założeniu anti foga nie mam mowy o parowaniu,na lato super wentylacja. Jak byś chciał to po rtabatch w larsson mozna za świetne pieniądze dosytac ten kask
http://www.nolan.it/catalogo_10.jsp?iditem=207&lng=it
koniecznie wersja AIR. cena standart ok.959pln po rabatach wychodzi ok 30% taniej wiec super kaska

MARCO
klepacz
klepacz
Posty: 1029
Rejestracja: pt 23 cze 2006, 18:54
Płeć: Mężczyzna

Post autor: MARCO » wt 13 paź 2009, 11:23

poscig pisze:Marco a czemu akurat GIVI wygląd.
...no właśnie, chodzi o wygląd, i żeby latem było chłodniej, ale masz rację Nolan jest wzorcem w przypadku szczęk, będę myślał, idzie zima, mam czas

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości