Moc żarówek pod zegarami
- kalosh
- zadomowiony
- Posty: 70
- Rejestracja: czw 22 sty 2009, 16:24
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź
Moc żarówek pod zegarami
Witam.
Zastanawia mnie jakie macie żarówki pod zegarami. Konkretnie chomdzi mi o ich moc. Ja wstawiłem 3W i nie wiem czy nic mi tam się nie usmaży.
Pozdrawiam, Dawid.
Zastanawia mnie jakie macie żarówki pod zegarami. Konkretnie chomdzi mi o ich moc. Ja wstawiłem 3W i nie wiem czy nic mi tam się nie usmaży.
Pozdrawiam, Dawid.
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Zgadza sie. Niestety juz dosc dlugo eksperymentuje z ledami i ciagle mam z nimi problemy. Oczywiscie mowie tutaj o zwyklych, jasnych, bialych ledach. Wszystkie diody led maja calkiem nieduze wartosci napiecia przebicia, ktorego przekroczenie nawet o 0,1 V powoduje ich uszkodzenie. Instalacja elektryczna przygotowana na klasyczne zarowki ma niestety skoki napiec znacznie wyzsze. W ten sposob zniszczylem juz cala mase diod. Dostowanie instalacji do Led'ow niestety wiaze sie wkladaniem rezystora przed kazda dioda albo z modyfikacjami instalacji (stabilizatory napiecia). Dlatego tez przestrzegam przed montazem gotowych diod np. zamiennikow zarowki pozycyjnen W5W.robsonic pisze:ledy to przyszłośc ludzie
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
- robsonic
- klepacz
- Posty: 825
- Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych city????
- Kontakt:
Miałem cały zegar na ledach gotowych, kierunki led i jezdziłem dwa sezony i nawet jedna sztuka mi nie poszła. Mierzyłeś napięcie w instalacji? Może regulator pada? Przed wymianą na ledy,wymieniałem regulator i aku, po zmianie zegarów ledy odsprzedałem kolesiowi z desperatów i też mu nic się nie dzieje. W nowych zegarach mam woltomierz, napięcie miedzy 12,9 - 14,7 wolt to u mnie norma,zależy od obciążenia elektrycznego.elcommendante pisze:Zgadza sie. Niestety juz dosc dlugo eksperymentuje z ledami i ciagle mam z nimi problemy. Oczywiscie mowie tutaj o zwyklych, jasnych, bialych ledach. Wszystkie diody led maja calkiem nieduze wartosci napiecia przebicia, ktorego przekroczenie nawet o 0,1 V powoduje ich uszkodzenie. Instalacja elektryczna przygotowana na klasyczne zarowki ma niestety skoki napiec znacznie wyzsze. W ten sposob zniszczylem juz cala mase diod. Dostowanie instalacji do Led'ow niestety wiaze sie wkladaniem rezystora przed kazda dioda albo z modyfikacjami instalacji (stabilizatory napiecia). Dlatego tez przestrzegam przed montazem gotowych diod np. zamiennikow zarowki pozycyjnen W5W.robsonic pisze:ledy to przyszłośc ludzie
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę 

- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Mierzylem napiecie w instalacji. Szczegolnie przy wyjsciach na zarowki od zegarow czy tez na postojowki - wystepuja tam skoki w granicach 1V - to calkiem sporo jak dla diod, ktorych napiecie przebicia czasami wystepuje juz przy + 0,5 V od normalnego napiecia pracy. Regulator i akumuluator jest ok. Napiecie ladowania w podobnych granicach co u ciebie. W zeszlym miesiacu wymienilem 3- postojowki i jedna zarowke stopu. Nie sadze, zeby to bylo dzielem przypadku. Podobny problem wystepowal w CBR. Tam tez zrobilem mala instalacje (tylne swiatlo - 2 zarowki po kilka diod LED) bezposrednio podlaczona do akumulatora - ponad pol roku nic sie nie stalo, nawet jedna dioda. Kierunkowskazy akcesoryjne LED z reguly sa zabezpieczone. Niestety jezeli chodzi o swiatla postojowe czy tez tylne zarowki jest to problem.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
A czy nie łatwiej zajrzeć do serwisówki? Albo zamontować Ledy o kącie świecenia 180st. ???
Ostatnio zmieniony wt 22 wrz 2009, 15:52 przez Kornik, łącznie zmieniany 1 raz.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości