Crashpady

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » wt 08 wrz 2009, 11:31

michał RC 46 pisze:nie mam ochoty wiercić tych dziur w owiewkach
Jeżeli nie masz ochoty wiercić dziur w owiewkach to daj sobie spokój z crashpadami. Chyba że chcesz miec ozdobniki przy moto.

Ja osobiście przetestowałem crashpady montowane w prawidłowym miejscu ale z wąską tulejką od ramy do grzybka ponad dwa lata temu. Niestety śruba M12 nie wytzymała. Mniejsze na pewno tez by poszły sie j.bać.

Tylko crashpad o dużej średnicy od grzybka do samej ramy jest w stanie wytrzymać.
A robione przez lasooch, takie są.
Reszta to atrapy.

Awatar użytkownika
Hubu
klepacz
klepacz
Posty: 847
Rejestracja: pt 06 mar 2009, 10:29
Imię: Hubert
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Hubu » wt 08 wrz 2009, 11:50

Amen Ojcze Dyrektorze

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » wt 08 wrz 2009, 12:58

ppamula pisze:
michał RC 46 pisze:nie mam ochoty wiercić tych dziur w owiewkach
Jeżeli nie masz ochoty wiercić dziur w owiewkach to daj sobie spokój z crashpadami. Chyba że chcesz miec ozdobniki przy moto.
ppamula według mnie ma 100 % racji.
Nie widział bym sensu ich montowania bez "wiercenia, dewastacji" bocznych owiewek.
ppamula pisze:Ja osobiście przetestowałem crashpady montowane w prawidłowym miejscu ale z wąską tulejką od ramy do grzybka ponad dwa lata temu. Niestety śruba M12 nie wytzymała. Mniejsze na pewno tez by poszły sie j.bać.
Mam tylko nadzieję, że mi nie będzie dane ich testować :oops:
ppamula pisze: Tylko crashpad o dużej średnicy od grzybka do samej ramy jest w stanie wytrzymać.
A robione przez lasooch, takie są.
Reszta to atrapy.
Sam posiadam w Vitku crashpady zrobione przez lasoocha, jednak nie takie jak pisze ppamula , całe jednolitej średnicy tylko z tzw. grzybkiem na tulei.

Reasumując:
lasooch, zrobi takie crashpady, jakie sobie u Niego zażyczymy, a to czy będą one nam potrzebne zależy przede wszystkim od nas samych, a jeśli już to czy się sprawdzą to pozostaje jedynie jak pisał PETER TEST-TEST-TEST !!!!.

darecki-30
pisarz
pisarz
Posty: 291
Rejestracja: ndz 21 cze 2009, 11:10
Imię: dariusz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: darecki-30 » wt 08 wrz 2009, 15:47

daje obiecane zdjecia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Hubu
klepacz
klepacz
Posty: 847
Rejestracja: pt 06 mar 2009, 10:29
Imię: Hubert
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Hubu » wt 08 wrz 2009, 15:58

To tak wygląda na stykuś...

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » wt 08 wrz 2009, 15:59

No niestety, przyłożenie wiąże sie z utratą kierunkowskazu a może i czachy.
Grzybek jest z tyłu za środkiem ciężkości.

To ja też prześlę niedługo swoje w tej pozycji.
Wielokrotnie prezentowałem to na Rozdrożu.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » wt 08 wrz 2009, 16:12

darecki-30... swietna robota z tymi zdjeciami :!:

ppamula... czekamy na riposte :)

Awatar użytkownika
Fisher
pisarz
pisarz
Posty: 384
Rejestracja: ndz 10 maja 2009, 14:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Fisher » wt 08 wrz 2009, 16:49

Ja się zastanawiam nad czymś innym. Jeśłi chodzi o szlifa, szczególnie przy wyższej prędkości ostatnią rzeczą o jakiej będę myślał będą plastiki w moto, wole walczyć o życie :) Natomiast chodzi mi głównie o gleby parkingowe, musimy cofnąć moto, trochę szutru i można położyć nasz drogi motocykiel. Myślę że w takim przypadku te crashpady zdadzą egzamin, czyli ocalą boczki przed porysowaniem, zwłaszcza że w trakcie jak moto leci będziemy starali się go łapać. Zmierzam do tego że to jedyna opcja dla tych co nie chcą robić dziur w owiewkach a chcą ochronić moto jedynie przed glebą parkingową. No i myślę że w takim przypadku lepsze takie crashpady niż żadne, czy nie ma racji? :)

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » wt 08 wrz 2009, 17:38

Ma racje i przynajmniej mi o taką ochronę chodzi a przy konkretnej glebie to nie chce mi się wierzyć,że najlepsze pady dadzą radę.Ja gdy zaliczyłem glebę ZXR-a to urwałem kierownice,zrobiłem wyrwę w ramię.poleciał tłumik,czacha i owiewki,lusterko,szybka po prostu cały "komplet",oczywiście mówię o szlifie na prawą stronę i nie wierze że wtedy crash-pad dał by rade to ochronić. ps.Ja już zalicytowalem te bez wiercenia koleś oddał za 109 zł z przesyłka :) najwyżej kupie jeszcze te od Lasocha :P
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » wt 08 wrz 2009, 17:55

A ja, przy swoim "książkowym" szlifie (moto w nic nie uderzyło, po prostu poleciało w jedną, ja w drugą, zatrzymało się zaraz za asfaltem na początku trawnika) gdybym miał dobre krasze, t bym wstał, otrzepał się i pojechał dalej i zapomniał. A tak to...
...wstałem, otrzepałem się i pojechałem dalej. Tylko po powrocie miałe do spawania kupę plastików, wygiętą dźwignię zmiany biegów, oraz klamkę sprzęgła.
Parkingowe gleby na własne życzenie ostatnio miałem dwie i pomimo funkiel nówka lakieru, gdybym nie pokazał kilku małych rysek to nikt by nie zauważył.

Reasumując: Jeśli nie chcę dziurawić owiewek, tylko zakładać krasze, które nic nie dają to lepiej te pare zł wlać do baku i dać se spokój. Natomiast jeśli chcę założyć krasze, mające uchronić mnie przed nawet drobnymi szlifami to lepiej zrobić to jak prawi ppamula, 8)
A w razie konkretnego dzwonka to wiadomo, że najgrubsze gmole nie pomogą.

darecki-30
pisarz
pisarz
Posty: 291
Rejestracja: ndz 21 cze 2009, 11:10
Imię: dariusz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: darecki-30 » wt 08 wrz 2009, 20:12

wtrace sie znowu ,jak bede leciał razem z motorem to dzieki tym cras.p. bede miał na czym chodzic ,bo ocala moja noge ,druga sprawa to mocowanie na pewno jest solidne i te od lasoocha na pewno9 nie sa mocniejsze , bo tam wyzej tez je trzeba zamocowac w podobny sposob czyli nie da sie zrobic grubszej tulejki bo tez musi wejsc troche w rame ,a jak wszyscy na pewno wiedza kazdy lancuch jest tak silny jak jego najs łabsze ogniwo ,przykrecicie wyzej to znowu tył motocykla ucierpi

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » wt 08 wrz 2009, 20:29

Crashpady ppamuły nie "wchodzą trochę w ramę" tylko przechodzą przez ramę i silnik "na wylot". Cały czas mam wrażenie, że rozmawiamy o różnych rzeczach... Wiadomo, że przy szlifie zakończonym pierdolnięciem o krawężnik nic nie pomoże...

Awatar użytkownika
lasooch
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: sob 08 sie 2009, 00:52
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WPR

Post autor: lasooch » wt 08 wrz 2009, 22:49

Darecki - pady, których fotki wrzuciłeś są przykręcane do ramy śrubami fi10 z tego co widzę. Są one pewnie wkręcane w blok silnika. Moje pady wiszą na szpilce fi12, która ma 60cm i przechodzi przez całą ramę i silnik. Wybacz, ale porównywanie obu tych rozwiązań pod względem wytrzymałości w ogóle nie ma sensu ;-) Pady mocowane tak jak u Ciebie robię np. do RC36, ale z przymusu, bo lepszego punktu tam nie ma.

Na twoich zdjęciach widać, że VFR oparła się na padzie i chyba nie dotyka niczym asfaltu, zgoda. Ale dzieje się tak w sytuacji gdy delikatnie położyłeś motocykl na boku, statycznie. Podejrzewam, że gdybyś ten sam manewr wykonał przy choćby znikomej prędkości, to tuż po tym jak crashpad złapie kontakt z asfaltem, przód motocykla również pójdzie w dół. Obym nie miał racji i oby nikt nie sprawdzał tego na własnej skórze, tudzież owiewkach.

A tak właśnie wygląda crashpad po dłuuugim ślizgu zakończonym w rowie:
Obrazek
Nic się nie wygięło, ertalon ładnie się starł, motocykl w całości.
Dziś się jeszcze dowiedziałem, że następny kolega przetestował pady w boju, jak podeśle mi zdjęcia, to się podzielę...
Triumph Tiger 1050 << bikepics

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pn 21 wrz 2009, 20:12

Zamieszczam obiecane zdjęcia moich Zipserów. Zostały już przetestowane przez moją narzeczoną podczas nauki jazdy na Broczynie :P Prawie parkingówa, może z 2km/h jechała ^^ Crashpad bardzo się przydał, nie dotkneło ziemi ani lusterko, ani kierunek. Jedyny ślad poza padem to krawędź boku minimalnie przetarta, poza tym zero śladu, ani z tyłu ani na przodzie. Do tego pad idealnie utrzymał moto i nie przygniotło nogi mojej uczennicy ^^

http://allegro.pl/item698739300_crash_p ... 90_97.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony wt 22 wrz 2009, 16:38 przez Vermilion, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » pn 21 wrz 2009, 22:12

Zajrzyjcie tu jutro, to coś ciekawego powrzucam ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości