Pytanie od laika

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Pytanie od laika

Post autor: Żybis » czw 20 sie 2009, 00:02

Witajcie wtajemniczeni , tak więc wyjechałem dziś na lansik po mieście i na cpn zalałem do pełna i do odpalania a tu kontrolki przygasły i nic , 2 próba i to samo , na bok moto dotarłem do aku ,, kolega z autem też dotarł i na kable odpalił motorek i jak kable odpieliśnmy to zgasł :evil: i jak znowu na kable odpaliliśmy to go wkręciłem lekko i kabel odpięty od auta i moto zgasło

Teraz pomóżcie co mam robić , mój pomysł że aku ma zwarę wewnątrz ale czekam na pomocne sugestie ,z góry dzięki

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Post autor: jm31 » czw 20 sie 2009, 08:16

Naładuj baterię, pomierz ładowanie. Do wymiany będzie aku bądź regulator napięcia. Tak przy okazji oto namiary na sprawdzone przeze mnie osobiście tanie akumulatory żelowe. 12 czy 14Ah- 50zł, odbiór osobisty lub + koszty przesyłki - Warszawa ul. Niska 31 m. 22, tel. (022) 838 57 77, 0-605 46 01 38. Do mojej RC 36I 12Ah wszedł na styk, pokrywka z zapięciem już się nie zmieściła pod siedzienie, ale to szczegół biorąc pod uwagę cenę i jakość towaru.

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » czw 20 sie 2009, 09:59

Naładuj aku, odpal moto i sprawdź ładowanie. Powinno być ok 14,3
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 20 sie 2009, 10:30

a czy przypadkiem akumulator nie bykl czesciowo wygotowany kiedy to zauwazyles?
zwroc uwage na poziom elektrolitu, jesli masz mozliwosc wrzuc inny akumulator i sprawdz ladowanie, a przy ladowaniu tego akumulatora tak jak pisalem-pierwsza rzecz to sprawdzenie poziomu plynu, a druga wyjdzie sama-czy bierze prad i sie laduje.

zuzia tajger
klepacz
klepacz
Posty: 1479
Rejestracja: ndz 15 kwie 2007, 18:41
Imię: ...
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: zuzia tajger » czw 20 sie 2009, 10:47

jm31 pisze:50zł
to nie mozliwe, zeby orginalny, prawdziwy i dobry aku zelowy kosztował 50 zł ;] wiem, bo sama do dudka szukalam. A przerobiłam troche tych aku ;]
ps: kolego podejdz, podjedz przywieź elektryka niech Ci sprawdzi ładowanie, a jak bedzie ok kup nowy aku. I bedzie po problemie, tez tak miałam.

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » czw 20 sie 2009, 11:21

jm31 pisze:- 50zł
ale mowisz o akumulatorze do zegarka casio? zelowe do vfr sa w granicach 400zł

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » czw 20 sie 2009, 13:23

WiktorVFR pisze:
jm31 pisze:- 50zł
ale mowisz o akumulatorze do zegarka casio? zelowe do vfr sa w granicach 400zł
300 z groszami. Wiem, bo 2 razy kupowałem dedykowany żelowy do VFR.

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » czw 20 sie 2009, 15:31

rinas pisze:300 z groszami. Wiem, bo 2 razy kupowałem dedykowany żelowy do VFR.
:shock: więc tak byłem u fachmanów i stwierdzili po badaniach 4 różnymi przyrządami że aku padnięty żelowy naładowany w czasie pomiarów był wynik co chwilę inny a prąd rozruchowy w Amperach cały czas "000" padł i kupiłem aku po oznaczeniach z tego co padł wtx12-bs był a dali mi ytx12-bs niby 180a prąd rozruchowy i żelowy przy mnie napełniali i kosztował 100pln , zobaczymy jak długo polata .

Przyjechałem założyłem i odpqalił normalnie :mrgreen:

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » czw 20 sie 2009, 15:32

Ładowanie muszę tylko sprawdzić ale to już za tydzień bo jutro urlopuję :twisted:

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » czw 20 sie 2009, 15:35

Żybis pisze:żelowy przy mnie napełniali i kosztował 100pln
Czyli to nie jest prawdziwy żelowy.

Awatar użytkownika
usmoł
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 01 maja 2007, 22:05
Imię: Lesław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: usmoł » czw 20 sie 2009, 16:42

rinas, a jaki jest prawdziwy ?? już widziałem zwykły akumulator Varty który usiłowano wcisnąć jako żelowy za 400 zł. Wydaje mi się że w chwili obecnej nie tylko "uznane"marki produkują akumulatory żelowe
..chociaż kroczę doliną ciemności nie lękam się zła, bo jestem największym skur...elem w dolinie...

jm31

Post autor: jm31 » czw 20 sie 2009, 19:24

Szanowna koleżanko i koledzy, akumulator prawdziwy i nie do zegarka. W GS 500 miałem go 1,5roku i sprzedajac suzuki moto palił na dotyk. W VFR kupiłem nowy w czerwcu tego roku (stary nie trzymał dłużej niż 3 dni ). Akumulator nowy z gwarancją. To dane, które z niego spisałem: EUROPOWER EP 12-12 (12V,12AH/20HR CYCLE use: 14,4V-15,0V, Standby use;13,5V-13,8V, Initial current:3,60A max. JAPAN TECH. Nie ma co prawda napisu HONDA, ale jesli nawet wytrzyma min 2 lata, to i tak jesteśmy do przodu. WIKTOR VFR masz blisko, nie wierzysz, zadzwoń, podjedź i sprawdź (są to okolice ul. Jana Pawła II ).

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Post autor: jm31 » czw 20 sie 2009, 19:31

jm31 pisze:Szanowna koleżanko i koledzy, akumulator prawdziwy i nie do zegarka. W GS 500 miałem go 1,5roku i sprzedajac suzuki moto palił na dotyk. W VFR kupiłem nowy w czerwcu tego roku (stary nie trzymał dłużej niż 3 dni ). Akumulator nowy z gwarancją. To dane, które z niego spisałem: EUROPOWER EP 12-12 (12V,12AH/20HR CYCLE use: 14,4V-15,0V, Standby use;13,5V-13,8V, Initial current:3,60A max. JAPAN TECH. Nie ma co prawda napisu HONDA, ale jesli nawet wytrzyma min 2 lata, to i tak jesteśmy do przodu. WIKTOR VFR masz blisko, nie wierzysz, zadzwoń, podjedź i sprawdź (są to okolice ul. Jana Pawła II ).

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » czw 20 sie 2009, 20:11

Ja za aku dawalem 130 zł.Jakoś tym mega tanim nie wierze.Co do ładowania to nominalnie jest 14,4 v.Sprawdz czy klemy sa nie zaśniedziałe i bespieczniki.sczególnie ten przy akumulatorze.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » pt 21 sie 2009, 07:07

Jestem na chwilke i sprawdziłem prąd ładowania ale takim wskazówkowym miernikiem bo innnego nie było na szybko i wychodziło coś około 17,3v, chyba jednak trzeba by elektronicznym co sądzicie ??

To może ktoś wyłoży co to jest żelowy właściwy??

Mi powiedzieli że żelowy sucho ładowany , on ma w sobie taką jak gdyby gąbkę którą się zalewa wodą destylowaną i ona nasiąka a tym samaym tworzy się po paru godzinach żel, galareta która działa jak elektrolit w normalnym aku .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości