Regulator od GS500??
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Regulator od GS500??
witam
padl mi wlasnie regulator i zaczalem nad tym tematem robic lekki doktorat bo oczywiscie o nowce nie ma mowy (630zl) a uzywki sa tak samo pewne jak moj tuz przed awaria (przy zalozeiu ze vfr-owski oryginalny radzi sobie srednio, wiem, ze mozna poprawiac chlodzenie ale to osobny temat),
znalazlem na elektrodzie schemat elektryczny takiego regulatora choc mam nieszczegolnaochote robic go sam, za to byla tam tez informacja, (gosciowi padl w vt1100)ze do jego motocykla pasuje tez od kawy zzr600, kawy gpz500s, oraz vfr750 co dalo mi nadzieje, tylko ze:
-regel od gs-a ma wyjscia pojedyncze-wiem, ze mozna je zwierac ale srednio to w moich oczach rzutuje na gs-owski regel bo z jakiegos powodu robia podwojne
-pewien madry gosc podkreslil w gadce ze mna, ze moc alternatora makluczowe znaczenie w dopasowaniu regla i otoz:vfr ma 350W, gs tylko 230W
myslalem wiec, ze moze poprostu vt1100 ma slabszy alternator dlatego gosc polecal mu regle od zblizonych oraz mocniejszych (pod katem mocy altka) motocykli,
wiem, ze pewnie powinienem zalozyc ten temat na elektrodzie a nie tutaj ale moze ktos siedzi mocno w temacie.
Acha i jeszcze jedno-uczepilem sie gs-a bo znalazlem reg.do niego za 100zl.
padl mi wlasnie regulator i zaczalem nad tym tematem robic lekki doktorat bo oczywiscie o nowce nie ma mowy (630zl) a uzywki sa tak samo pewne jak moj tuz przed awaria (przy zalozeiu ze vfr-owski oryginalny radzi sobie srednio, wiem, ze mozna poprawiac chlodzenie ale to osobny temat),
znalazlem na elektrodzie schemat elektryczny takiego regulatora choc mam nieszczegolnaochote robic go sam, za to byla tam tez informacja, (gosciowi padl w vt1100)ze do jego motocykla pasuje tez od kawy zzr600, kawy gpz500s, oraz vfr750 co dalo mi nadzieje, tylko ze:
-regel od gs-a ma wyjscia pojedyncze-wiem, ze mozna je zwierac ale srednio to w moich oczach rzutuje na gs-owski regel bo z jakiegos powodu robia podwojne
-pewien madry gosc podkreslil w gadce ze mna, ze moc alternatora makluczowe znaczenie w dopasowaniu regla i otoz:vfr ma 350W, gs tylko 230W
myslalem wiec, ze moze poprostu vt1100 ma slabszy alternator dlatego gosc polecal mu regle od zblizonych oraz mocniejszych (pod katem mocy altka) motocykli,
wiem, ze pewnie powinienem zalozyc ten temat na elektrodzie a nie tutaj ale moze ktos siedzi mocno w temacie.
Acha i jeszcze jedno-uczepilem sie gs-a bo znalazlem reg.do niego za 100zl.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz 08 mar 2009, 13:24
- Imię: Przemek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Kolego takie patenty to sa dobre do małego fiata a nie do takiego motocykla, wez zadzwon do Olka w Bielsku Białej tam może mają taki regler albo podadza gdzie mozna kupić takowy ja do swojej rc36 2 dałem 250 złotych za nowy Dukati energia i smigam już dwa sezony i nic sie nie dzieje, a takie kombinowanie może sie skonczyć tym że sie wiązka sfajczy i tyle bedzie , tylko koszty wieksze bedą motocykl musi dostac porzadne czesci, pamietaj Taniej znaczy Drożej.
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Do malego fiata dobre jest to co mi doradzali kiedy na wyjezdzie chcialem to naprawic ale to inna bajka,
dobrze wiem co masz na mysli i zgadzam sie, we wszystkim trzeba miec umiar i gdyby tego co przytoczylem nie pisal gosc bedacy zaawansowany w elektronice i znajacy ten temat to tematu by dla mnie nie bylo, przez to pytanie kierowalem bardziej do vfr-owcow majacych pojecie o elektronice bo z jej punktu wdzenia przy fachowym podejsciu a nie kombinacjach na chybil-trafil takie rozwiazania nie sa niczym ryzykownym.
A co do kupna nowki to regle do rc24 sa drozsze wiec moge sie nie zmiescic w 250 a to nie jedyny wydatek tkory mi sie szykuje-co stwierdzilem po spalaniu 7.5 przy 120 w trasie okraszonym dymem przy wysokich obrotach i prawdopodobnie zjechanych walkach ale to w innym temacie.
dobrze wiem co masz na mysli i zgadzam sie, we wszystkim trzeba miec umiar i gdyby tego co przytoczylem nie pisal gosc bedacy zaawansowany w elektronice i znajacy ten temat to tematu by dla mnie nie bylo, przez to pytanie kierowalem bardziej do vfr-owcow majacych pojecie o elektronice bo z jej punktu wdzenia przy fachowym podejsciu a nie kombinacjach na chybil-trafil takie rozwiazania nie sa niczym ryzykownym.
A co do kupna nowki to regle do rc24 sa drozsze wiec moge sie nie zmiescic w 250 a to nie jedyny wydatek tkory mi sie szykuje-co stwierdzilem po spalaniu 7.5 przy 120 w trasie okraszonym dymem przy wysokich obrotach i prawdopodobnie zjechanych walkach ale to w innym temacie.
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dokladnie i o tym wlasnie mowie,
dodam, ze w miedzyczasie odbylem rozmowe z gosciem(slychac bylo, ze zna sie na rzeczy), ktory odradzal mi oryginalne regulatory bo slabo odprowadzaja cieplo i sie beda hajcowac, za to polecal od vfr 800 i od fireblade-te przynajmnierj wymienil, zakladam, ze to nie jedyne bo sam dodal, ze tylko wazne zeby byly zblizone parametry-w tym moc alternatora o ktorej juz wspominalem, podobno od motocykli wtryskowych sa bardzo dobre-wytrzymalsze.
warto byloby tylko sie dowiedziec od jakich motocykli napewno nie moze byc- 1 fachman (znajacy sie na rzeczy) wykluczyl motocykle suzuki-podobno maja alternatory jak w samochodzie-z ukladem wzbudzenia (ich plus jest taki, ze mozna tam wrzucic jakas samochodowa tanizne), jednak wspomniany przeze mnie wczesniej gosc na elektrodzie wymienil gs-a a wiec widocznie nie wszystkie suzy tak maja.
Mysle, ze im wiecej tu ustalimy tym lepiej dla nas wszystkich bo ten problem spotyka wielu a nie kazdy bezproblemowo wylozy kilka stowek.
dodam, ze w miedzyczasie odbylem rozmowe z gosciem(slychac bylo, ze zna sie na rzeczy), ktory odradzal mi oryginalne regulatory bo slabo odprowadzaja cieplo i sie beda hajcowac, za to polecal od vfr 800 i od fireblade-te przynajmnierj wymienil, zakladam, ze to nie jedyne bo sam dodal, ze tylko wazne zeby byly zblizone parametry-w tym moc alternatora o ktorej juz wspominalem, podobno od motocykli wtryskowych sa bardzo dobre-wytrzymalsze.
warto byloby tylko sie dowiedziec od jakich motocykli napewno nie moze byc- 1 fachman (znajacy sie na rzeczy) wykluczyl motocykle suzuki-podobno maja alternatory jak w samochodzie-z ukladem wzbudzenia (ich plus jest taki, ze mozna tam wrzucic jakas samochodowa tanizne), jednak wspomniany przeze mnie wczesniej gosc na elektrodzie wymienil gs-a a wiec widocznie nie wszystkie suzy tak maja.
Mysle, ze im wiecej tu ustalimy tym lepiej dla nas wszystkich bo ten problem spotyka wielu a nie kazdy bezproblemowo wylozy kilka stowek.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Nie kupuj od gaznikowca bo regulatory do nich sa z reguły słabsze
Regulator moze byc generalnie od byle czego ale najlepiej od motocykli 4 cylindrowych , z wtryskami i swiecacymi dwoma lampami na raz , regulatory od takich moto sa wytrzymalsze bo sa zaprojektowane na wieksze obciazenia
Regulator moze byc generalnie od byle czego ale najlepiej od motocykli 4 cylindrowych , z wtryskami i swiecacymi dwoma lampami na raz , regulatory od takich moto sa wytrzymalsze bo sa zaprojektowane na wieksze obciazenia
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zgadza sie tyle ze wspomniany egzemplarz znalazlem za 60zl z przesylka wiec to nie 250 stad moje rozwazania jego zakupun a regli do moto wtryskowych jest duzo mniejszy wybor, sa nowsze wiec ceny sporo wyzsze a na ta chwile jestem sklonny zadowolic sie chocby takim, ktory mi dotrzyma do konca sezonu bo z kasa u mnie cienko
Ostatnio zmieniony śr 29 lip 2009, 21:32 przez Twardy161, łącznie zmieniany 1 raz.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Twoja vfr to tez gaznikowiec na jednej lampie jesli dobrze kojarze , gs500 jak i gpz500 rowniez , wiec za taka kase mozesz zaryzykowac jesli wiesz jak go podłaczyc , posmiga tyle samo co vfr-owy, regler od wtyryskowca poprostu byłby wytrzymalszy , ale 60 zł za regler to nie kasa
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dobrze kojarzysz i w pelni sie zgadzam, ze lepiej byloby wylozyc kase na cos naprawde dobrego zamiast dziadowac, ale ok 400zl za naprawde dobry od wtryskowca-to dla mnie duzo za duzo, podlaczenie powinno byc dosc proste chociaz postaram sie jeszcze znalezc dokladniejsze informacje o nim i o jego wyjsciach,
co do gs-a to ma sporo slabszy alternator wiec regler nie powinien za dlugo wytrzymac, nie wiem jak gpz500, natomiast motocykl rzedu 1100 powinien dysponowac czyms wiekszym ale konkretow jeszcze szukam
co do gs-a to ma sporo slabszy alternator wiec regler nie powinien za dlugo wytrzymac, nie wiem jak gpz500, natomiast motocykl rzedu 1100 powinien dysponowac czyms wiekszym ale konkretow jeszcze szukam
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
miałem 2 sztuki gpz-tow z czego 1-dna 3 lata , i tam nie było problemow z regulatorem, wiec chyba maja dobre , a co do pojemnosci to nie wiem ale jak mi sie posypało koło magnesowe to załozyłem od zzr 1100 wiec czy 500ccm czy 1100ccm miały te same altki , wiec pojemnosci a moto bym sie nie sugerował , atakuj ten tani i daj znac czy twoj moto nie trafił w kosmos po podpieciu reglera
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W sumie jedno i drugie to 4-cylindrowce a swoja droga mogly choc nie musialy sie roznic moca i mogles poprostu miec wiekszy jej zapas,
co do mojego superatrakcyjnego zakupu to chyba sam sobie rzucilem klode pod nogi-w aukcji byl blad-opis i tytul odnosily sie do regla a zdjecia byly stycznika rozrusznika, bylo gg wiec zagadalem zeby miec pewnosc, ze gosc wyatawia na aukcji regla i walnal sie w fotkach a nie wystawil stycznika myslac ze te regel, na chwile sie zamotal, sprawdzil i przyznal mi racje, powiedzial, ze foty poprostu sa niewlasciwe, nie kupilem od razu bo chcialem sobie jeszcze o nim poczytac a teraz szukam tej aukcji i nie ma, sprawdzam w historii, znajduje ja a tu foty i cena te same ale opis i tytul zmienione na stycznik:\
jutro jak bedzie dostepny zagadam do niego ale cos czuje ze jesli wystawi regulator na nowej aukcji to juz nie za ta kase.
co do mojego superatrakcyjnego zakupu to chyba sam sobie rzucilem klode pod nogi-w aukcji byl blad-opis i tytul odnosily sie do regla a zdjecia byly stycznika rozrusznika, bylo gg wiec zagadalem zeby miec pewnosc, ze gosc wyatawia na aukcji regla i walnal sie w fotkach a nie wystawil stycznika myslac ze te regel, na chwile sie zamotal, sprawdzil i przyznal mi racje, powiedzial, ze foty poprostu sa niewlasciwe, nie kupilem od razu bo chcialem sobie jeszcze o nim poczytac a teraz szukam tej aukcji i nie ma, sprawdzam w historii, znajduje ja a tu foty i cena te same ale opis i tytul zmienione na stycznik:\
jutro jak bedzie dostepny zagadam do niego ale cos czuje ze jesli wystawi regulator na nowej aukcji to juz nie za ta kase.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
odpowiedz sobie na pytanie, czemu regler sie grzeje??
yamaha - virago np. napięcie miedzyfazowe z alternatora, podaje w granicach 70 -100 V. co za tym idzie, żeby obsłużyć wszystkie odbiorniki, potrzebuje mniejszego prądu, niż np. honda, gdzie napięcie to wynosi od ok 10,5 do 13 V, za to o zwiększonym prądzie. Ogólnie chodzi o przekazanie odpowiedniej mocy z alternatora poprzez regler, do całego układu.
Druga sprawa - moc nie oddana do obwodów motocykla, wytwarza się poprzec ciepło odprowadzane przez regler na radiator - toteż moje proste stwierdzenie, im bardziej obciążysz obwód, tym regler mniej się będzie grzał.
przykład? alternator ma 350W. Na krótkich żarówki biorą 55+2x5, kierunki 2x21, stop 2x21, pompa paliwa znikome, ecu znikome, co daje ile? Ok 150W powiedzmy. czyli ok 200W idzie w pizdu na grzanie reglera, bo alternator wytwarza taką moc bez względu na obciążenie. Więc im bardziej obciążysz altek, tym regler sie mniej grzeje; dodaj sobie drugą żarówkę do świateł mijania, manetki grzane itp.
Generalnie, musisz patrzeć na to, w jaki sposób moc z alternatora jest przekazana na obwody pojazdu. Jesli będzie to niskie napięcie, większy prąd, można się na takowy pokusić. Jeśli napięcie będzie wysokie, a mały prąd, nie polecam takiej kombinacji (szkoda kasy).
yamaha - virago np. napięcie miedzyfazowe z alternatora, podaje w granicach 70 -100 V. co za tym idzie, żeby obsłużyć wszystkie odbiorniki, potrzebuje mniejszego prądu, niż np. honda, gdzie napięcie to wynosi od ok 10,5 do 13 V, za to o zwiększonym prądzie. Ogólnie chodzi o przekazanie odpowiedniej mocy z alternatora poprzez regler, do całego układu.
Druga sprawa - moc nie oddana do obwodów motocykla, wytwarza się poprzec ciepło odprowadzane przez regler na radiator - toteż moje proste stwierdzenie, im bardziej obciążysz obwód, tym regler mniej się będzie grzał.
przykład? alternator ma 350W. Na krótkich żarówki biorą 55+2x5, kierunki 2x21, stop 2x21, pompa paliwa znikome, ecu znikome, co daje ile? Ok 150W powiedzmy. czyli ok 200W idzie w pizdu na grzanie reglera, bo alternator wytwarza taką moc bez względu na obciążenie. Więc im bardziej obciążysz altek, tym regler sie mniej grzeje; dodaj sobie drugą żarówkę do świateł mijania, manetki grzane itp.
Generalnie, musisz patrzeć na to, w jaki sposób moc z alternatora jest przekazana na obwody pojazdu. Jesli będzie to niskie napięcie, większy prąd, można się na takowy pokusić. Jeśli napięcie będzie wysokie, a mały prąd, nie polecam takiej kombinacji (szkoda kasy).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość