Byl dosc slynny problem ze wszystkimi Vtecami sprzedawanymi w anglojezycnych krajach, ze wzglednu na bledne tlumaczenie manuala!
Dziwnym trafem nie dalo opanowac sie motocykla na wolnych obrotach, kopal przy kazym ruchu manetka zakrecenie gazu - szarpie, odkrecenie - szarpie i tak do 3500/4000obr.
vtec co tez bardzo dziekawe zachowywal sie bardzo agresywnie, wlonczal sie poterznym kopnieciem!!!
Sugeruje zrobcie sobie maly test - rozgrzej moto, rozkrec do 3500obr, sproboj przejsc na 3000obr puzniej 2500obr puzniej wskocz na 4000obr. cala procedure powinno dac sie kontrolowac bez szczegulnego wysilku, jesli tak nie jest, znaczy to ze masz zle zsynchronizowane podcisnienia.
W modelach z roku 2001 piwinno byc to tak:
- cylinder nr1 jest baza (brak mozliwosci regulacji)
- cylinder nr2 - 10mmHg
- cylinder nr3 +10mmHg
- cylinder nr4 +10mmHg
Synchronizujaz w ten sposob zapewnisz sobie plynna kontrole nad gazem przy niskich obrotach silnika, i zero problemow z cwanym FI, ktore przy puszczeniu manety na niskich obrotach kiedy tylne kolo sie kreci - odcina kompletnie doplyw paliwa.
Jesli chodzi o modele 2002 i nowsze:
-cylinder nr4 jest baza i cala reszta musi zostac zsynchronizowana do niego na rowno
W obu przypadkach dopuszczalna granica bledy jest 5mmHg ( ja tam wole 1/2mmHg

)