Wheelie

Jazda na gumie i inne Stoppie.
Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » śr 03 cze 2009, 23:11

Dobre słowa Fabik.A na jutubie filmy ciekawe naprawde.Warto pogadac na forum z kims kto coś potrafi a nie opowiada głupot bo każdy z nas moze sobie niewiadomo jakie opinie wyrabiac a potem przyjdzie sie pochwalic bo koledzy chca widziec te ewolucje i bedzie lipa.Powiedziałem sobie po co chłopie gadac jak latasz...jak zrobie dobre pare metrów na kole to sami zauważa.Traktuje ten temat jako jakąś pomoc w niepopełnieniu błedów przy nauce a nie jakis temat przechwałek.Nie kazdy umie i nie ma co mienic ludzi na lepszych i lepszejszych.Szkoda że mieszkam tak daleko i ktoś nie moze mi poradzic na live co i jak
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
.Thor.
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: czw 14 maja 2009, 13:52
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: .Thor. » czw 04 cze 2009, 09:42

Gacol pisze: ...
Traktuje ten temat jako jakąś pomoc w niepopełnieniu błedów przy nauce a nie jakis temat przechwałek.
...
Panowie przeczytajcie "podkreślone" dwa razy......
Nie tylko piszący czytają posty tego forum, lecz i leszcze takie jak ja, pochłaniający każdy fragment waszego postu, traktując go jako wskazówkę i radę. Przypomnijcie sobie te strony, w tym temacie z waszego początku.
Były ciut inne :razz:

Proponuję wrócić do konkretów ;-)

Tak wiem jestem nowy....

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bialy-murzyn » czw 04 cze 2009, 10:22

no to właśnie trzeba dyskutować i przede wszystkim nagrywac filmiki, bo inaczej to nie ma możliwości rozwoju

ja jestem na etapie takim, żeby na jedynce pociągnąć te 300m, ale mimo usilnych prób nie umiem, mimo że moto idzie tak wysoko że buja na boki - czyli wężuje

prawdopodobnie trzeba wejść na tak wysoki pułap aby patrzeć na zegary ale tak że jechać na 10000 obrótow aby nie doszło do odcięcia, ale na razie brak jakiś wskazówek

natomiast przełączenie z 1 na 2, to jest bardzo trudne a i skrzynia może pójść się kochać
i natomiast strzelenie ze sprzęgła, to tez nie jest łatwe a i pewnie sprzęgło może strzelić : >

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 04 cze 2009, 10:46

bialy-murzyn pisze:prawdopodobnie trzeba wejść na tak wysoki pułap aby patrzeć na zegary
proponuję patrzeć na drogę :P - dlatego właśnie wolę gumować na stojąco, bo bardzo ważne dla mnie jest widzieć gdzie zmierzam, czy mnie znosi czy nie...
bialy-murzyn pisze:...ale tak że jechać na 10000 obrótow aby nie doszło do odcięcia
z moich prób wynika że da się podróżować na gumie na siedząco już na 7-8 tysiach z tego co pamietam. musiałbym dokładnie przylookać, ale jakoś tak.
natomiast przełączenie z 1 na 2, to jest bardzo trudne a i skrzynia może pójść się kochać
wbrew pozorom nie jest takie trudne. ważne natomiast aby dobrze dopiąć bieg :)
bialy-murzyn pisze:natomiast strzelenie ze sprzęgła, to tez nie jest łatwe a i pewnie sprzęgło może strzelić
strzelanie jest dość proste, kwestia dobrego ustawienia klamki sprzęgła i luzu na rollgazie. nie rozumiem co znaczy, że sprzęgło może strzelić? chyba właśnie o to chodzi :twisted: chyba, że masz coś innego na myśli :D
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » czw 04 cze 2009, 23:56

bialy-murzyn pisze:mimo że moto idzie tak wysoko że buja na boki
upusc powietrza z tylu, gumuj na stojaca, jedna noga na tylny podnozek a druga na przednim i hamulec nozny w pogotowiu, bedziesz mogl balansowac cialem regulujac kąt czy tez niwelowac wezykowanie, kiedys podczas zlotu w linowie wyprowadzilem motocykl z takiego wezykowania gdzie juz widzialem siebie na asfalcie a motocykl 400 m dalej, koledzy potwierdza ;)

jak masz ladna nowa gumke z tylu to warto ja przypalic zeby kwadratowa bardziej byla, latwiej bedzie gumowac :)
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 05 cze 2009, 08:31

bialy-murzyn napisał/a:
...ale tak że jechać na 10000 obrótow aby nie doszło do odcięcia

z moich prób wynika że da się podróżować na gumie na siedząco już na 7-8 tysiach z tego co pamietam. musiałbym dokładnie przylookać, ale jakoś tak.
sprawdzilem, potwierdzam
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bialy-murzyn » pt 05 cze 2009, 08:40

szkoda że nie ma filmiku, ale się obejdziemy
to jak to wygląda ? siedzisz bardziej na tyle siedzenia, czy bliżej baku ?
wyrzucasz moto nagle w górę na najwyższe piętro czy jakoś inaczej ?
wstajesz ze sprzęgła czy z gazu ?

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 05 cze 2009, 08:43

siedzisz normalnie, wstajesz ze sprzęgła
bialy-murzyn pisze:wyrzucasz moto nagle w górę na najwyższe piętro czy jakoś inaczej ?
wybacz, nie rozumiem
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 05 cze 2009, 08:45

http://www.youtube.com/watch?v=-gnXuaTGsoU jak się wsłuchać, to tutaj koleś przepina bieg
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bialy-murzyn » pt 05 cze 2009, 09:12

na tym filmie nic nie widać, za mało szczegółów + szalona prędkość - tego się boję, musi być kawał bezpiecznego miejsca do tego

no właśnie chodzi o to, że ja robię z gazu i tu jest problem, wyrzuca wtedy moto wysoko żeby coś zdziałać
czyli ze sprzęgła widocznie inaczej to wszystko się robi, to będziem próbować

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 05 cze 2009, 09:15

z gazu tez sie da. kwestia jak szybko i na ile przymkniesz manete :P
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » pt 05 cze 2009, 10:53

Jak miałem jeszcze VFRkę to z gazu wstawałem na koło od 4 tyś.
A jak tracisz obraz z przodu bo Ci zegary zasłaniają to ja się wychylam z boku raz z jednej raz z drugiej strony.
Tylko uważaj żeby Cię nie nakryło.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 05 cze 2009, 11:04

Jacko pisze:Jak miałem jeszcze VFRkę to z gazu wstawałem na koło od 4 tyś.
A jak tracisz obraz z przodu bo Ci zegary zasłaniają to ja się wychylam z boku raz z jednej raz z drugiej strony.
Tylko uważaj żeby Cię nie nakryło.
robilem tak, ale generalnie uważam, że mam mniejszą kontrolę nad moto.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
KRY$
Posty: 9
Rejestracja: ndz 12 kwie 2009, 23:43
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olkusz / Krzykawa
Kontakt:

Wheelie - jak znosi to silnik

Post autor: KRY$ » pt 05 cze 2009, 13:16

Witam mam pytanie. Chce nauczyc sie latac na kole na mojej RC36II ale boje sie o silnik, konkretnie panewki i skrzynie. Mozecie sie podzielic doswiadczeniami, spostrzezeniami jak silniczek to znosi bo wolalbym nie musiec wymieniac silnika za pare chwil zabawy. Z góry dzięki i Szerokości :cool

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 05 cze 2009, 13:49

ja od września katuję... nic się nie dzieje. oczywiście poza szybszym zużywaniem sprzęgła i łańcucha. Moim zdaniem warto opanować opadanie z tylnego koła, tak żeby zawieszenie przednie nie dobijało do końca. Nie zaobserwowałem jakichkolwiek zmian w pracy silnika (ani nie bierze więcej oleju, ani biegi nie wypadają, wchodzą normalnie).




proponuję przenieść temat do: viewtopic.php?t=15
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości