98KM -> 110KM - jak?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » sob 30 maja 2009, 19:39

No i posprawdzałem..
Niestety, do VFR `98 ( ssanie ręczne+ sondy) NIE MA kompa 110 km...:(
Za to do modeli młodszych tak. NO i dlatego jesli jest na północy viking dysponujacy modelem `99- `01 z kompem dającym 110 KM - z checia się spotkam i spr czy w mojej wersji bedzie działać
pozdro
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » sob 30 maja 2009, 20:46

Ja sprobuje, jak nie da rady odsprzedam ECU komus innemu. Szczerze powiem ze spokojnie wystarcza mi mocy ale czuje jakis niedosyt, ze mogloby byc wiecej, ba, ze powinno byc wiecej :)
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 30 maja 2009, 22:42

Art pisze:
kris2k pisze:Obawiam sie ze sa inne ECU.
Powoluje sie znowu na dwa-kola.

ECU z wersji ED roku 2000 (sondy i automatyczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-D01
ECU z wersji ED roku 1998 (bez sond i reczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-003

No dobra- a jak z tym:
VFR `98 z sonda lambda , ale z ręcznym ssaniem?
Jeszcze inne ECU?
A może po prostu z takim rozwiązaniem nie da się wstawić innego ECU?
pozdro
Art, '98 z sonda lambda i recznym ssaniem to wlasnie wersja niemiecka, taka ma wlasnie binio (autor tego tematu)... no i cala sprawa jest w tym zeby ja odblokowac.
Cztery posty wyzej specjalnie pytam mario_blues co zrobil u siebie z kablami z sondy lambda, bo on zmienil ECU i mu smiga.
Byc moze, sprawe zalatwi podpiecie ECU z rocznika '98 a sondy lambda wystarczy nie podpinac bo dla ECU i tak jej nie bedzie/lub podpiac a dla ECU bedzie bez roznicy bo sygnalow z niej i tak interpretowac nie bedzie.
W najgorszym wypadku zmienic kolektory na takie bez sondy.

Ciekawostka... mialem do czynienie z VFR'a z roku 1999 ktora byla z anglii i miala kabel z sony lambda uciety... podejzenie moje bylo takie, ze ktos zmienil kolektory bo byly przerdzewiale (jak to w anglii) i wstawil w lepszym stanie, a ze byly to kolektory z innej wersji to sondy odcial i po sprawie-stad mysle ze moze nie trzeba ich podpinac po zmianie ECU.
Traktujcie to tylko jak moje "glosne myslenie", tak sobie to wyobrazam.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » ndz 31 maja 2009, 00:29

Myslalem o wymianie kolektorow, znalazlem nawet odpowiednie bez kata i sond za cos ok 1400zl. Wiec narazie odpuszczam. Zobacze jak z nowym ECU bedzie smigal i ew pomysle co dalej.
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » ndz 31 maja 2009, 07:21

kris2k pisze:Byc moze, sprawe zalatwi podpiecie ECU z rocznika '98 a sondy lambda wystarczy nie podpinac bo dla ECU i tak jej nie bedzie/lub podpiac a dla ECU bedzie bez roznicy bo sygnalow z niej i tak interpretowac nie bedzie.
Hej
CZy podpiecie z modeli bez sond nie zwiększy spalania?
Moze własnie dlatego mieli wieksza moc ?
Idąć tym tokiem rozumowania- lepiej zatem kupic by było " odblokowany" komp z wersji 2000r? bo po za ręczym ssaniem maja one sondy lambda.
Tylko czy podobnie jak w wersjach z `98 nie kupowac tych z 3 krajów?
Zbiorę wszystkie oznaczenia w tabelkę i wtedy podacie z których wersji dobrze kupic...
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 31 maja 2009, 11:20

Art... a chcesz miec 106KM a martwisz sie spalaniem... no cos za cos.
Z tymi ECU z modeli 2000 i 2001 to ja bym nie ryzykowal wlasnie ze wzgledu na to automatyczne ssanie, predzej ECU z '98 i '99 z wersji odblokowanej... tylko pytanie co z sonda lambda. Podpiac/nie podpiac :?:

Tu jest 800sta na czesci.... moze ECU sie z niej nada:
viewtopic.php?p=106997#106997

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » ndz 31 maja 2009, 12:29

Ja kupuje od davida ECU - ssanie tez reczne, sondy i kat mnie nie interesuja, po prostu ich nie podepne. Sprawdze dzialanie i opisze czy dziala :) Na zdrowy chlopski rozum powinno byc ok.
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » ndz 31 maja 2009, 19:56

Witka
Rocznik moto z którego przekładałem komputer to jednak rocznik 99', nie 98' Czy była w nim sonda niestety nie wiem. Ale się dowiem :)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » ndz 31 maja 2009, 20:55

mario_blues pisze:Witka
Rocznik moto z którego przekładałem komputer to jednak rocznik 99', nie 98' Czy była w nim sonda niestety nie wiem. Ale się dowiem
pozdrawiam
wg mnie nie miały :)
kris2k pisze:Art... a chcesz miec 106KM a martwisz sie spalaniem... no cos za cos.
A widzisz . Zastanawiam się czy przełożenie ECU z `00, `01 posiadające 106 KM , sondy bedzie działać. A wtedy spalanie bedę miał jak teraz a moć jak należy:)

a czy możecie mi podac jakie modele z 00 i `01 maja 106 km?
Które to CPU to daja?
mam mozliwośc przetestowania VFR z `98 bez sond , z docelowym nr CPU 38770-MBG-003 - powinno to byc to, co daje 106 , zobaczymy
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 31 maja 2009, 21:10

mario_blues pisze:Witka
Rocznik moto z którego przekładałem komputer to jednak rocznik 99', nie 98' Czy była w nim sonda niestety nie wiem. Ale się dowiem :)
pozdrawiam
mario_blues... to jest jedna kwestia, przy czym nie trudno sie domyslec ze motocykl z ktorego przelozyles sond nie mial...
wazniejsze jest jak Ty to podpiales u siebie w motocyklu :!: :?: co zrobiles z przewodami z sondy lambda u siebie :?:
Art pisze: A widzisz . Zastanawiam się czy przełożenie ECU z `00, `01 posiadające 106 KM , sondy bedzie działać. A wtedy spalanie bedę miał jak teraz a moć jak należy:)
no nie bardzo... bo co zrobisz z automatycznym ssaniem :?: przeciez nie masz go u siebie a ECU z tych lat jest do niego dostosowane :!:

Art pisze: a czy możecie mi podac jakie modele z 00 i `01 maja 106 km?
Które to CPU to daja?
mam mozliwośc przetestowania VFR z `98 bez sond , z docelowym nr CPU 38770-MBG-003 - powinno to byc to, co daje 106 , zobaczymy
z rocznika '00 i '01 106KM maja wszystkie z oznaczeniem ECU "38770-MBG-D01"

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » ndz 31 maja 2009, 21:24

kris2k pisze:mario_blues... to jest jedna kwestia, przy czym nie trudno sie domyslec ze motocykl z ktorego przelozyles sond nie mial...
wazniejsze jest jak Ty to podpiales u siebie w motocyklu co zrobiles z przewodami z sondy lambda u siebie
Rozmawiałem z nim- wspomniał , że .. nic nie robił :) Po prostu wstawił i działa. Co więcej - mówił iz motcykl wcale nie pali więcej:)
kris2k pisze:no nie bardzo... bo co zrobisz z automatycznym ssaniem przeciez nie masz go u siebie a ECU z tych lat jest do niego dostosowane
Własnie chciałbym sprawdzić . Jeśli radzi sobie z sondami to może tu równiez :)
kris2k pisze:z rocznika '00 i '01 106KM maja wszystkie z oznaczeniem ECU "38770-MBG-D01"
Dzieki !! Zatem mam już gotowe zestawienie wszystkich roczników i ECU jakie dają 106 KM
Pozostaje jescze popróbowac poprzestawiać i spr jak działa
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 31 maja 2009, 21:31

No to wszystko mamy wyjasnione. Czekamy na wyniki testow w takim razie 8)

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » ndz 31 maja 2009, 22:43

potwierdzam - nie zrobiłem nic poza wręczeniem flaszki właścicielowi motocykla z którego przekładałem ;) :mrgreen:
Zrobiłem parę tys. km na zdławionej mocy, teraz ok 10tys na odblokowanej i nie zauważyłem zmiany zużycia paliwa: min 5,7 max 8.
pozdrowionka

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » sob 06 cze 2009, 21:59

Tak sie zastanowilem dzisiaj. Skoro problem 98KM lezy wylacznie w ECU, a konkretnie w programie, ktory w tym ECU siedzi, to nie wystarczy sam Power Commander i wgranie nawet standardowych map? Bo ECU to ECU, wersje 98 i 106KM roznie sie chyba tylko wgrana mapa?
Mysle tak, bo dostanie ECU mocniejszego jest trudne, a PC mozna wyrwac za mniejsze pieniadze.
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Koziol
Posty: 13
Rejestracja: pn 30 cze 2008, 14:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Wilanów
Kontakt:

Post autor: Koziol » wt 26 paź 2010, 10:57

Witam,
Temat wiekowy ale ja dopiero teraz zauważyłem, że w papierach mam 72kW... w serwisie panowie powiedzieli, ze nie są w stanie sprawdzić czy motocykl jest zdławiony ani jak... Tutaj temat toczy się wokół roczników 08-00, a ja mam 2001. Możecie mi powiedzieć jaki moduł powinien być w tym? Sprawdzam na podanej przez Was stronie ale tam wszystkie modele z 2001 mają moduł z końcówka MBGD01... czyli wszystkie były zdławione czy ten rocznik dławili inaczej?
Będę wdzięczny za info.

Pozdrawiam
Kozioł

PS. Może ktoś ma otwartą wersję z 01 to mógłby zerknąć jakie ma oznaczenie na module?
Pozdrawiam
Koziol

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości