[ RC46 ][ FI ] Jaka temperatura silnika jest niebezpieczna?
[ RC46 ][ FI ] Jaka temperatura silnika jest niebezpieczna?
mam pytanko. Niedawno kupiłem vfr 800 z 99r i chciałem zapytać jaka temp. silnika jest niebezpieczna (czyli jakiej temp. nie powinien silnik osiągać). Czytałem na forum że wiatrak załącza się przy ok 104C. Ja jeździłem przy temp. ok 5C ( w korkach) i silnik nagrzał sie do 104 i wiatrak sie włączył silnik schłodził ale po chwili silnik nagrzał sie do 109 stopni. Czy może tak być? Proszę o Wasze opinie. Pozdrawiam!!
- rommi
- ostry klepacz
- Posty: 2358
- Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
- Kontakt:
Dziwne, przy 8 st. C to mój nie chciał nawet dojść do 100 stopni - ale to przy normalnej jeździe (nie stoję w korkachGruby pisze:wiatrak sie włączył silnik schłodził ale po chwili silnik nagrzał sie do 109 stopni. Czy może tak być? Proszę o Wasze opinie.

Jak doszło Ci do 109 to moim skromnym zdaniem dziwne, wymień płyn chłodzący i zobacz jak będzie się zachowywał.
- Wilson
- teksciarz
- Posty: 118
- Rejestracja: ndz 15 sty 2006, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
To ja przy okazji zapytam jaka jest optymalna temperatura pracy silnika podana np. w serwisówce. Pytam, bo coś mnie ostatnio straszono padającym termostatem i że 70 stopni, to za mało itp. Czy za niska temp. też może być niebezpieczna dla silnika (nie mówię tu oczywiście o całkowicie zimnym silniku).
Wilson
VFR 800 FI
VFR 800 FI
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Spoko, mogło tak byc. Nie wiemy jak cala sytuacja wygladala.rommi pisze:Dziwne, przy 8 st. C to mój nie chciał nawet dojść do 100 stopni - ale to przy normalnej jeździe (nie stoję w korkach).
Jak doszło Ci do 109 to moim skromnym zdaniem dziwne, wymień płyn chłodzący i zobacz jak będzie się zachowywał.
Predzej na miejscu Grubego przypomnial bym sobie czy sie wentylator zalaczyl ?
Termostat jesli jest sprawny powinien otworzyc sie przy 95 stC na full i jesli temperatura dalej wzrasta do gry wkracza wlasnie wentylator.
Gdyby termostat sie wzial i zjebal to nawet w trakcie normalnego autostradowego "wietrzenia" temperatura nie spadla by do wlasciwego poziomu.
Klarkson
Silniki są zawsze zaprojektowane do pracy w określonym przedziale temperatur. Tetmostaty stosuje się jedynie po to by skrócić czas nagrzewania się silnika. Nie dam głowy jak jest w twoim moto, ale na ogół termostat gdy padnie pozostaje w pozycji otwartej. Skutkuje to więc dłuższym czasem nagrzewania, ale jeśli wentylator działa poprawnie (czytaj włącznik wentylatora) to silnik w końcu powinien osiągnąć właściwą temperaturę, chyba, że jeżdzisz po Grenlandii. Brrr...Wilson pisze:70 stopni, to za mało itp. Czy za niska temp. też może być niebezpieczna dla silnika
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
104 u siebie widziałem w kurewski upał na mieście ale 109 jeszcze nie
, moze cos sie zapowietrzyło , przepłukaj chłodnice wodą demineralizowaną , zalej płyn , i do dzieła ale teraz to juz cgyba tylko w garażu bo snieg spadł

Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Skandal
- zadomowiony
- Posty: 83
- Rejestracja: pt 26 sty 2007, 13:31
- Imię: Maciek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
U mnie dochodzi do 106 i się włącza wentylator. Jak wyczytałem w manualu to do 116 stopni niema niepokoju silnik może pracować powyżej to już nie bardzo, ale układ ma wytrzymać chwilową nawet do 130. Mnie też to irytowało to założyłem sobie pstryczek elektryczek i załączam sobie kiedy chcę wiatrak. Proponuje to samo i po problemie wiesz ,że będziesz stał w korku to fru go załączasz i spokój. 

WLF 

Skandal, sorka, ale żółtki nie po to wetknęli czujnik temperatury, żeby wstawiać takie przełączniki. To właśnie czujnik ma wiedzieć, że stoisz w korku, albo zatrzymałeś się właśnie nad ogniskiem. Naturalnie to twoja sprawa co montujesz u siebie w moto, ale idąc za takim tokiem myślenia, to należałoby jeszcze zamontować budzik, żeby nie przeoczyć momentu włączenia dodatkowego wyłącznika. Doskonalszą wersją może być zamówienie budzenia na komórkę itd, itp. 

- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja bym nie rozczulał się nad 6 stopniami. To jest wskaźnik temperatury, a nie laboratoryjny termometr. Jeśli nie wywaliło Ci płynu zbiorniczkiem wyrównawczym (wnioskuje, że nie bo byś otym napisał
) to olej temat.
PS. Mój parowóz wogóle nie chce się grzać - wentylator załącza mi się tylko w upał i w korku. W trasie nie ma bata aby doszło do 2/3 skali.

PS. Mój parowóz wogóle nie chce się grzać - wentylator załącza mi się tylko w upał i w korku. W trasie nie ma bata aby doszło do 2/3 skali.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Skandal to takie troche łopatologiczne , jak se zapominsz to moto mozesz usmażyć, nie lepiej ulepić własny termostat elektroniczny ktory załączy wiatrak wczesniej ? tzn np 10 st.C nizej
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
No niby tak , ale komu chce sie z tym bawić , mnie to by denerwowało takie załaczanie i wyłaczanie, ja tam se wole własny termostat zrobić i mieć wszystko full automatic bezobsługowe 

Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości