Kask?
-
- klepacz
- Posty: 812
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 21:41
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wiem, ze czasem trudno uwierzyc w to, na co idzie nasza kasa, ale moze w przypadku kaskow w glownej mierze kosztuje marka, wymyslenie malowania, material z jakiego wykonana jest wysciolka, jakosc szybki, dodatki itd. co bardziej przeklada sie na trwalosc, komfort a nie na to, jak bardzo nas taki kask chroni.marlon pisze:Kawa, z Rossim to taki żarcik był ale za cholerę nie mogę się z tym pogodzić,że Lazer Lz6 za 300pln jest bezpieczniejszy od Shoei-a lub Arai-a..
W sumie nie zdziwilbym sie, gdyby roznica miedzy kaskiem 3 a 5 gwiazdkowym nie byla taka duza jak nam sie wydaje. Nasz mozg plywa sobie w czaszce w plynie rdzeniowo-mozgowym. W przypadku silnego uderzenia czolem, mozg nabija sie na kosci potyliczne i wystepuje wewnetrzne krwawienie, ktore najczesciej jest przyczyna smierci. I tutaj malo istotne jest, czy nasz kask jest wykonany z AIMu, karbonu, tytanu czy heksanu. Fizyki niestety nie oszukamy.
- benito
- ostry klepacz
- Posty: 2333
- Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
- Imię: Jarek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To jeszcze mi Kawuś powiedz, ze sw. Mikołaj tez nie istnieje, a Kopernik była kobieta...
To dlaczego nikt w F1, czy MotoGP, WRC i innych klasach wyscigowych i rajdowych nie jezdzi w Lazerach i Cabergach????
Bo te firmy nie prezentuja tak wysokiego poziomu bezpieczenstwa uzytkownikowi.
Firmy przodujace zwyczajnie poswiecaja wieksze srodki na badania testy, co przedklada sie na wyzsza jakosc i ochrone.
Nie mam nic do kaskow z nizszej polki, ale jezeli jest chocazby 5% szans na zwiekszenie prawdopodobienstwa unikniecia urazu glowy za sprawa lepszego kasku, to ja w to wchodze.
Dlatego kupilem Schubert`a w promocji, bo byla wyprzedaz starego malowania.
Na tym mi nie zalezalo, a na bezpieczenstwie owszem.
Np. AGV robi kaski tanie dla kolesi, ktorzy patrza tylko na malowanie i potem sie chwala, ze maja taki kask ja Vale...a to jest totalna lipa za 300zl...
Ale ta sama firma robi rowniez dobre kaski, za ktore trzeba jednak zaplacic minimum 5 razy tyle.
To dlaczego nikt w F1, czy MotoGP, WRC i innych klasach wyscigowych i rajdowych nie jezdzi w Lazerach i Cabergach????
Bo te firmy nie prezentuja tak wysokiego poziomu bezpieczenstwa uzytkownikowi.
Firmy przodujace zwyczajnie poswiecaja wieksze srodki na badania testy, co przedklada sie na wyzsza jakosc i ochrone.
Nie mam nic do kaskow z nizszej polki, ale jezeli jest chocazby 5% szans na zwiekszenie prawdopodobienstwa unikniecia urazu glowy za sprawa lepszego kasku, to ja w to wchodze.
Dlatego kupilem Schubert`a w promocji, bo byla wyprzedaz starego malowania.
Na tym mi nie zalezalo, a na bezpieczenstwie owszem.
Np. AGV robi kaski tanie dla kolesi, ktorzy patrza tylko na malowanie i potem sie chwala, ze maja taki kask ja Vale...a to jest totalna lipa za 300zl...
Ale ta sama firma robi rowniez dobre kaski, za ktore trzeba jednak zaplacic minimum 5 razy tyle.
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
- dagon
- teksciarz
- Posty: 170
- Rejestracja: ndz 23 wrz 2007, 16:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Garwolin/Miętne
- Kontakt:
No właśnie według tej strony kaski 5 gwiazdkowe maja tych szans odrobinę procent więcej niż te 2 czy 3 gwiazdkowe:)
Nie jestem zwolennikiem tanich kasków bo sobie i dziewczynie kupiłem za grubo ponad 1000 za szt, ale po przeczytaniu metodyki testów zacząłem się się poważnie zastanawiać nad tym czy w drogich kaskach nie ma więcej marketingu i marki.
Nie jestem zwolennikiem tanich kasków bo sobie i dziewczynie kupiłem za grubo ponad 1000 za szt, ale po przeczytaniu metodyki testów zacząłem się się poważnie zastanawiać nad tym czy w drogich kaskach nie ma więcej marketingu i marki.
V4 - prawdziwy król drogi ale rzędówka też daje radę
- Hubu
- klepacz
- Posty: 847
- Rejestracja: pt 06 mar 2009, 10:29
- Imię: Hubert
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Legionowo
Benitto czy firmę Airoh należy traktować jako wyższą półkę czy niższą ?
Bo moim zdaniem nie jest to wyższa półka, a zawodnicy w nich jeżdżą w motoGP
W sezonie wyścigowym 2009 w wyścigach MotoGP, firma Locatelli SPA producent kasków Airoh będzie sponsorowała następujących zawodników MotoGP:
Klasa MotoGP
James Toseland Yamaha MotoGP
Klasa 250
Hector Barbera Aprilia 250
Alex Baldolini Aprilia 250
Klasa 125
Julian Simon Aprilia 125
Andrea Iannone Aprilia 125
Lorenzo Zanetti Aprlilia 125
Danny Webb Aprilia 125
Bo moim zdaniem nie jest to wyższa półka, a zawodnicy w nich jeżdżą w motoGP
W sezonie wyścigowym 2009 w wyścigach MotoGP, firma Locatelli SPA producent kasków Airoh będzie sponsorowała następujących zawodników MotoGP:
Klasa MotoGP
James Toseland Yamaha MotoGP
Klasa 250
Hector Barbera Aprilia 250
Alex Baldolini Aprilia 250
Klasa 125
Julian Simon Aprilia 125
Andrea Iannone Aprilia 125
Lorenzo Zanetti Aprlilia 125
Danny Webb Aprilia 125
- dragoo
- klepacz
- Posty: 643
- Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
- Imię: Jarek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krotoszyn
SPONSORING - I to slowo wlasnie chyba jest tutaj kluczowe. Benito zapytal dlaczego mistrzowie WRC MGP albo F1 nie jezdza w niszowych kaskach... Ano dlatego ze firmy z dolnej polki (CENOWEJ) nie maja na tyle srodkow i nie sa tak szeroko pochloniete przez Marketing jak Shoei, Shubert czy Arai. W głownej mierze chodzi o reklame (ktora widać działa idealnie), bo jakosc kaskow na pewno jest porownywalna... Oczywiscie nia patrzac na kaski typu Tornado robione z plastiku(?)Hubu pisze:Benitto czy firmę Airoh należy traktować jako wyższą półkę czy niższą ?
Bo moim zdaniem nie jest to wyższa półka, a zawodnicy w nich jeżdżą w motoGP
W sezonie wyścigowym 2009 w wyścigach MotoGP, firma Locatelli SPA producent kasków Airoh będzie sponsorowała następujących zawodników MotoGP:
Klasa MotoGP
James Toseland Yamaha MotoGP
Klasa 250
Hector Barbera Aprilia 250
Alex Baldolini Aprilia 250
Klasa 125
Julian Simon Aprilia 125
Andrea Iannone Aprilia 125
Lorenzo Zanetti Aprlilia 125
Danny Webb Aprilia 125


-
- klepacz
- Posty: 812
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 21:41
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Beni, nie chce nic mowic, ale sw. Mikolaj na prawde nie istniejebenitto pisze:To jeszcze mi Kawuś powiedz, ze sw. Mikołaj tez nie istnieje, a Kopernik była kobieta...
To dlaczego nikt w F1, czy MotoGP, WRC i innych klasach wyscigowych i rajdowych nie jezdzi w Lazerach i Cabergach????
Bo te firmy nie prezentuja tak wysokiego poziomu bezpieczenstwa uzytkownikowi.
Firmy przodujace zwyczajnie poswiecaja wieksze srodki na badania testy, co przedklada sie na wyzsza jakosc i ochrone.
Nie mam nic do kaskow z nizszej polki, ale jezeli jest chocazby 5% szans na zwiekszenie prawdopodobienstwa unikniecia urazu glowy za sprawa lepszego kasku, to ja w to wchodze.
Dlatego kupilem Schubert`a w promocji, bo byla wyprzedaz starego malowania.
Na tym mi nie zalezalo, a na bezpieczenstwie owszem.
Np. AGV robi kaski tanie dla kolesi, ktorzy patrza tylko na malowanie i potem sie chwala, ze maja taki kask ja Vale...a to jest totalna lipa za 300zl...
Ale ta sama firma robi rowniez dobre kaski, za ktore trzeba jednak zaplacic minimum 5 razy tyle.

Skoro wchodzisz w to, ze wydasz wiecej kasy na bezpieczniejszy produkt, to dlaczego ne kupisz 5* od Sharpa? Jakie masz zarzuty do metodologii badan sharpa?
Dlaczego markowe automatycznie = lepsze? Arai, Shoei, Schuberth wydaja *miliony* na reklame. Pozniej Ci te miliony dorzucaja do ceny kasku - tyle. Ultra-bezpieczne kaski sa po prostu brzydkie (bo chociazby duze) a Arai itp wiedze ze to nie bezpieczenstwo jest #1 i takich ultra bezpiecznych nie robia...benitto pisze:Jezeli test przedstawia wyzszosc kaskow produkcji firm takich jak Lazer, AGV, Nitro, Box i jeszcze jakies typu NO NAME, nad Arai, Shoei, Schuberth....to wiadomo juz, ze tym testem kierowac sie moga ....nie powiem kto.
Ja mam Shoei XR1100 ale tylko dla tego ze chce wszystkim pokazac jak strasznie duzo kasy mam

...czy ktoś ma taki kask, chciałbym poznać wrażenia/przewietrzenia:
http://www.motocykle.v10.pl/Givi,XPLUS, ... 28291.html
http://www.motocykle.v10.pl/Givi,XPLUS, ... 28291.html
- poscig
- klepacz
- Posty: 1361
- Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
- Imię: Marek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3-CITY
- Kontakt:
Marco a czemu akurat GIVI wygląd.Jesli podobaja sie Tobie tego typu Kaski polecam z całego serduszka Nolan N43 AIR,sam kupowałem go na VFR głównie na miasto,ale jak sie do niego przyzwyczaiłem nie zmieniłem go juz z integralem.W przedostatnim MOTOCYKL_u były testy i był w ścisłej czołówce.I jest bezpieczniejszy (oczywiście po wpięciu szczęki) od wiekszości kasków tego typu.Po założeniu anti foga nie mam mowy o parowaniu,na lato super wentylacja. Jak byś chciał to po rtabatch w larsson mozna za świetne pieniądze dosytac ten kask
http://www.nolan.it/catalogo_10.jsp?iditem=207&lng=it
koniecznie wersja AIR. cena standart ok.959pln po rabatach wychodzi ok 30% taniej wiec super kaska
http://www.nolan.it/catalogo_10.jsp?iditem=207&lng=it
koniecznie wersja AIR. cena standart ok.959pln po rabatach wychodzi ok 30% taniej wiec super kaska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości