VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: armen1pl » sob 12 maja 2012, 08:00

co to jest TPS ? :)
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: kubatron2 » sob 12 maja 2012, 08:33

poruszył ziom ciekawy temat bo juz nie raz widziałem w vfr rc 46 taki objaw nawet moja miała kiedys taka dziure w obrotach jak jej strzeliłes z gazu nawet nie dochodząc do czerwonego pola ale jak dostała w pizdeczke na poczatku sezonu to juz jej sie odechciało żarcików zadyszek.ale dziwne to formalnie jak by linka gazy nie nadążała przekazywać siły do dalszego układu zasilania.myśle ze wielu z was tak ma a nawet tego nie zauważyła

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: david117 » sob 12 maja 2012, 11:18

Napisze moze jak to bylo u mnie...
Po kupnie VFR bylem zbyt podjarany nowym, powaznym sprzetem zeby cokolwiek odczuc ze jest nie tak. Jednak po kilku rundkach sprzetem w krotkie traski i po miescie VFRa moim zdaniem spalala stanowczo za duzo paliwa i jest za slaba (nie moglem poradzic sobie z SV650 Szwagra na prostej). Po jakims czasie pojawila sie kontrolka FI i rozmyslanie.
Zczytany blad dotyczyl czegos tam z powietrzem (dokladnie juz nie pamietam). Zdjelismy ze Szwagrem zbiornik i zaczelismy szukac dziury w calym... Az w koncu po prawej stronie moto znalezlismy wystajacy malenki krociec plastikowy. Okazalo sie ze zsunal sie jakis malenki wezyk (znalezlismy i podpielismy go).
No niby kontrolka zniknela i wszystko ok ,ale nadal nie szla jak powinna.
Oddalem VFR w rece rozpier....tora Szwagra, a ten niewiele myslac przegonil ja na kazdym biegu do odcinki. Cytuje jego slowa:
"Qr.a na piatce przy 10000obr cos strzelilo, myslalem ze tlumik zgubilem i zaczela zapier.... Jak glupia (255km/h poszla), wsiadaj, jedz bo nie wiem czy znowu mula nie zlapie".
Rzeczywiscie po tej sytuacji SV nie dawala juz rady mojej VFR i spalanie sie unormowalo, pierdniecia nabrala takiego ze respekt poczulem;)

Moja rada jest taka zebys znalazl dlugi prosty odcinek, wybral sie o takiej porze gdzie ruch jest mniejszy i przeoral VFRe wlasnie na kazdym biegu do odcinki. Sprawdzisz jak sie garnie i bedziesz widzial jak sie zachowuje.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: armen1pl » sob 12 maja 2012, 12:25

david117 pisze:Napisze moze jak to bylo u mnie...
Po kupnie VFR bylem zbyt podjarany nowym, powaznym sprzetem zeby cokolwiek odczuc ze jest nie tak. Jednak po kilku rundkach sprzetem w krotkie traski i po miescie VFRa moim zdaniem spalala stanowczo za duzo paliwa i jest za slaba (nie moglem poradzic sobie z SV650 Szwagra na prostej). Po jakims czasie pojawila sie kontrolka FI i rozmyslanie.
Zczytany blad dotyczyl czegos tam z powietrzem (dokladnie juz nie pamietam). Zdjelismy ze Szwagrem zbiornik i zaczelismy szukac dziury w calym... Az w koncu po prawej stronie moto znalezlismy wystajacy malenki krociec plastikowy. Okazalo sie ze zsunal sie jakis malenki wezyk (znalezlismy i podpielismy go).
No niby kontrolka zniknela i wszystko ok ,ale nadal nie szla jak powinna.
Oddalem VFR w rece rozpier....tora Szwagra, a ten niewiele myslac przegonil ja na kazdym biegu do odcinki. Cytuje jego slowa:
"Qr.a na piatce przy 10000obr cos strzelilo, myslalem ze tlumik zgubilem i zaczela zapier.... Jak glupia (255km/h poszla), wsiadaj, jedz bo nie wiem czy znowu mula nie zlapie".
Rzeczywiscie po tej sytuacji SV nie dawala juz rady mojej VFR i spalanie sie unormowalo, pierdniecia nabrala takiego ze respekt poczulem;)

Moja rada jest taka zebys znalazl dlugi prosty odcinek, wybral sie o takiej porze gdzie ruch jest mniejszy i przeoral VFRe wlasnie na kazdym biegu do odcinki. Sprawdzisz jak sie garnie i bedziesz widzial jak sie zachowuje.

Pozdrawiam

HAHA :D Profesjonalnie ;) Może to jest i metoda :D
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

azjablonski
Posty: 12
Rejestracja: czw 10 maja 2012, 21:34
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: azjablonski » sob 12 maja 2012, 13:13

TPS jest to czujnik położenia przepustnicy. Taki zwykły potencjometr o określonej oporności tak jak regulacja głośności w radiu. Znalazłem instrukcję serwisową od VFR i przeprowadziłem diagnostykę silnika. Wyszło że TPS. I to miałoby sens ponieważ do obliczenia obciążenia silnika potrzebne są 3 parametry. Podejrzewam iż w tym przypadku chodzi o obroty, podciśnienie i TPS. To ostatnie sprawdziłem w mojej Hodzie i wyszło mi że nie pracuje prawidłowo. Krótko mówiąc za każdym razem pokazuje inną wartość napięcia.
Jeżeli chodzi o ostrą jazdę do odcięcia to to już sprawdzałem i jest ok. Jak napisałem wcześniej problemu nie ma przy płynnym dodawaniu gazu tylko przy gwałtownym odkręceniu do oporu.

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: armen1pl » ndz 13 maja 2012, 09:50

Zapewne czujnik jest bardzo drogi pewnie tylko ori bo w zamienniku nie ma. Pozostanie Ci szukanie używanego albo olanie tematu.
pozdrawiam
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

azjablonski
Posty: 12
Rejestracja: czw 10 maja 2012, 21:34
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: azjablonski » ndz 13 maja 2012, 10:23

Niestety czujnik występuje tylko w komplecie z przepustnicami (przynajmniej tylko tak znalazłem) 1000$. Zamówiłem używany na Allegro dużo taniej. Po wymianie napiszę czy coś się zmieniło.

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: armen1pl » ndz 13 maja 2012, 15:41

Dlatego ja doceniam prostotę konstrukcji no ale wską to by mi sie nie chciało jeździć w sumie ;]
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

azjablonski
Posty: 12
Rejestracja: czw 10 maja 2012, 21:34
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: azjablonski » ndz 20 maja 2012, 07:27

Niestety wymiana TPSu nie pomogła.
Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: Lukaszny » ndz 20 maja 2012, 18:54

A komputer mruga jakimiś błędami?
W wolnych chwilach spamuje sobie na Blogu prawniczym - http://forumprawnicze.info/blog/2-blog- ... -nysztala/

azjablonski
Posty: 12
Rejestracja: czw 10 maja 2012, 21:34
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: azjablonski » ndz 20 maja 2012, 22:25

Brak błędów.

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: VFR 800 1999r. problem z wkręcaniem na obroty

Post autor: kubatron2 » pn 04 cze 2012, 19:17

no i co dalej z tematem umarł

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości