Problem z silnikiem w CBR F3

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Problem z silnikiem w CBR F3

Post autor: Greg LKR » śr 04 mar 2009, 16:06

Witam wszystkich, zwracam się do Was z prośbą o pomoc... U kolegi w F3 wystąpiły dziwne objawy, motorek powyżej 1 biegu nie chce w ogóle jechać, dławi się, tak jakby go zalewało albo gubi zapłon nie wiem... Wygląda to tak że na postoju-bez obciążenia wkręca się jak głupia, problem pojawia się jak przyjdzie jechać... Na 1 biegu prawie nie czuć żeby się coś działo... Za to na 2 silnik przerywa i krztusi się... Na 3 już w ogóle silnik nie ciągnie, potrafi nawet zgasnąć. W moto była zrobiona: wymiana filtra powietrza, przewodów wysokiego napięcia, świec. Czy to może być moduł albo cewki? Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

Dorzucam jeszcze film:
http://www.youtube.com/watch?v=M2TXUn7oBJw

Awatar użytkownika
Dann
pisarz
pisarz
Posty: 342
Rejestracja: pn 02 mar 2009, 01:31
Imię: Daniel
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: koluszki
Kontakt:

Post autor: Dann » śr 04 mar 2009, 16:17

moim skromnym zdaniem jeżeli przed wymiana świec i przewodów wysokiego napiecia tak sie nie działo to w tym tkwi problem... 8)w świecach lub przewodach ja bym wtkrecił swiece sprawdził odstep na swiecy na elektrodzie..

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » śr 04 mar 2009, 16:18

Problem pojawił się w zeszłym sezonie, a przez zimę nasilił się. Więc działo się to przed wymianą tych elementów.

Awatar użytkownika
Dann
pisarz
pisarz
Posty: 342
Rejestracja: pn 02 mar 2009, 01:31
Imię: Daniel
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: koluszki
Kontakt:

Post autor: Dann » śr 04 mar 2009, 16:27

trudny problem :shock: .. :oops: może to zła dawka benzyny...lub tak jak piszesz moguł lub cewki...na 1 miejscu bym wykrecił świece i je obejrzał jaka jest iskra..może byc za słaba i pod obciarzeniem praca....nie daje sobie rady z benzyna w komorze i dławi sie.. :?:

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » śr 04 mar 2009, 16:30

Słuszna uwaga... Spróbujemy i z tym... Mieszankę raczej wykluczam bo w gaźnikach nic nie kręciliśmy, tzn dysze są tak jak były poprzednio.

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » śr 04 mar 2009, 18:52

Może być jakiś problem z brakiem dopływu paliwa, na luzie nie wypalasz dużo paliwa nawet wkręcając ją na obroty, a podczas jazdy 1, ogień, 2 tez i na trojce już brakuje paliwa. odepnij od gaźników przewód paliwowy i zobacz czy się leje spokojnym strumieniem.
z cewką itp to raczej jest w porządku bo albo działa albo nie.

Jeśli słabo bedzie sie lało to sprawdź filtr paliwa przedewszystkim.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 04 mar 2009, 20:36

a ja bym zrobił małe doświadczenie jeśli wymieniałeś filtr powietrza to zrób tak przysłoń cześć wlotu do filtra {air boks} np. kawałkiem przyklejonego papieru ,i sprawdź czy lepiej jedzie,i tak ze dwa razy najpierw przysłoń 1/3 ,potem 1/2 przelotu a na koniec 2/3 przelotu bez grzebania za każdym razem sprawdź podczas JAZDY jak działa i opisz
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » śr 04 mar 2009, 20:48

ok postaram się zrobić jutro to doświadczenie w miarę możliwości... myślałem też żeby może bez filtra spróbować... dodam że poprzedni filtr który wyjęliśmy był w sumie w 2 częściach... bo taka metalowa kratka z jakąś siateczka po prostu się oderwała od reszty i luźno sobie śmigała po airboxie ;)

Awatar użytkownika
maciek 800
klepacz
klepacz
Posty: 579
Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Raszyn

Post autor: maciek 800 » śr 04 mar 2009, 20:53

A może membrany w gaźnikach? Albo po prostu regulacja z czyszczeniem?

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » śr 04 mar 2009, 21:04

maciek 800, tez o tym myślałem ale kompletnie nie mam pojęcia jakie sa objawy... może być tak ze na 1 będzie jeszcze ciągnęła a na 3 kompletnie będzie zdychać i wręcz gasnąc ? Bo ja kompletnie nie wiem co to już może być... wszystkie podstawowe przyczyny które mi się wydawały prawdopodobne wyeliminowaliśmy a ona swoje... Dodam że zaczęło się to przy ostatnim wypadzie zeszłego sezonu... Kolega mi mówi że jak już jechał to się to zaczęło, ale wtedy jeszcze nie tak poważnie bo ją tylko czasem przydławiło ale do domu dojechał... a dzisiaj jak obczajałem jakie są efekty naszych prac, odjechałem 200m a później dziadka na skuterku dogonić nie mogłem, bo musiałem na 2 na wolnych obrotach pyrkać...

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 04 mar 2009, 22:55

a przypadkiem nie pomyliliście przewodów wysokiego napięcia-moze nie chodzi na wszystkich garach???swiece mają dobrą iskre???

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » czw 05 mar 2009, 08:06

Nie no... z taki talent nie jestem :D:D:D aczkolwiek dla pewnosci sprawdze iskre...

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » czw 05 mar 2009, 08:40

A w ogóle da radę jechać dłuższy czas na 1 lub 2?

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » czw 05 mar 2009, 16:29

Problem wyeliminowany... Doszliśmy... okazało się że nie podłączenie dwóch przewodów od airboxa które są zamontowane w owiewkach (takie małe lejki) powodują duszenie motocykla.... Po prostu wraz ze wzrostem prędkości rośnie ciśnienie w airboxie i dopiero wtedy motocykl jedzie, bez tego ani rusz...

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » czw 05 mar 2009, 17:53

Greg LKR pisze:Problem wyeliminowany... Doszliśmy... okazało się że nie podłączenie dwóch przewodów od airboxa które są zamontowane w owiewkach (takie małe lejki) powodują duszenie motocykla.... Po prostu wraz ze wzrostem prędkości rośnie ciśnienie w airboxie i dopiero wtedy motocykl jedzie, bez tego ani rusz...
hm - może się mylę, ale według mnie tam jest jeszcze cosik nie tak z filtrem powietrza - jak duże się robi tam ciśnienie skoro ona nie może się rozbujać na drugim biegu :?:
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości