Co to za silnik

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
nitrokiller
Posty: 8
Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Co to za silnik

Post autor: nitrokiller » wt 15 mar 2011, 15:15

Witam wszystkich
Mam pytanie związku z tym że kupiłem do budowy buggy silnik z vfr 800 FI


Mam silnik który kupiłem od człowieka z allegro mówił mi że silnik jest z 1998 oto numery silnika
RC46E- 2102398

Brak do silnika było wiązki

Zakupiłem takową od modelu z 98 roku

I pojawił się problem bo układ wydechowy posiada 2 sondy lambda, a w wiązce którą kupiłem nie ma wejść na sondy

Pomijam fakt że mam manuala do vfr 1998 i tam nie ma sond


Moje pytanie co mam za silnik, albo jaką wiązkę mam kupić, czy mam immobiliser,

Numer sterownika który posiadam to 38770-MBG-611
a pod spodem drugi numer 9604-102719


Przepraszam że tak nieskładnie piszę ale trochę zgłupiałem z tym i nie wiem na czym stoję



Proszę o pomoc i z góry dziękuję

mlody55
pisarz
pisarz
Posty: 202
Rejestracja: śr 23 maja 2007, 00:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podlaskie/london
Kontakt:

Post autor: mlody55 » wt 15 mar 2011, 16:16

nie ma tragedii
masz nowszy silnik, albo sam wydech
jeśli kupiles kompletna wiazke bez wejsc na sondy to i na 99,9% nie ma immobilajzera.
A stacyjkę posiadasz? Immobilajzer jest opisany jako hiss na stacyjce.
Agoogle o tych twoich numerach nic nie mówi?

nitrokiller
Posty: 8
Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: nitrokiller » wt 15 mar 2011, 16:23

Stacyjki nie mam ponieważ sprzedający jej nie miał
Czyli wnioskuję że na wiązce którą posiadam odpalę silnik
Ale jeśli jest komp co obsługuje sondy to silnik nie będzie pracował np. w trybie awaryjnym?

Ogólnie byłbym spkojniejszy jakbym kupił wsio razem z pracującego motocykla, a tak to tylko pod górę
Pozdrawiam

mlody55
pisarz
pisarz
Posty: 202
Rejestracja: śr 23 maja 2007, 00:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podlaskie/london
Kontakt:

Post autor: mlody55 » wt 15 mar 2011, 16:28

a pompe paliwa masz? To jest silnik na wtrysku, po zalaczeniu zaplonu pierwsza odzywa sie pompa na kilka sekund.

nitrokiller
Posty: 8
Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: nitrokiller » wt 15 mar 2011, 16:40

tak pompę paliwa mam

mnie chodzi teraz o to czy na isniejącej wiązce go odpalę

[ Dodano: |15 Mar 2011|, o 17:08 ]
A może ktoś dysponuje schematem podłączenia sond lambda pod sterownik.
Chodzi o wiring diagram z sondami lambda, bo ja mam schemat bez sond.

Awatar użytkownika
Heno
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: sob 20 cze 2009, 22:20
Imię: Henryk
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk/Łęgowo

Post autor: Heno » wt 15 mar 2011, 19:21

Silnik może być z 1998 r. z motoru sprowadzonego z niemiec .A sondami zarządza komputer,jaki zastosujesz tak będzie.
Ostatnio zmieniony pn 02 maja 2011, 23:54 przez Heno, łącznie zmieniany 1 raz.
Uważaj na drodze, bo inni chcą ci zrobić krzywdę.

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » wt 15 mar 2011, 19:58

nitrokiller pisze:Mam silnik który kupiłem od człowieka z allegro mówił mi że silnik jest z 1998 oto numery silnika
RC46E- 2102398
Masz cały VIN ?
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

nitrokiller
Posty: 8
Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: nitrokiller » wt 15 mar 2011, 22:01

Nie mam VIN'u ponieważ rama została wczesniej sprzedana. Od czego szukać schematu jeśli mam 2 sondy lambda. Bo chciałem go jutro odpalić na stole. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » wt 15 mar 2011, 22:29

nitrokiller pisze:Nie mam VIN'u ponieważ rama została wczesniej sprzedana. Od czego szukać schematu jeśli mam 2 sondy lambda. Bo chciałem go jutro odpalić na stole. Pozdrawiam
VFR 800 FI wersja na rynek niemiecki.

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » śr 16 mar 2011, 06:42

nitrokiller,
Wydaje mi się że komputer tez musisz mieć od modelu z sondami ale może się mylę.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

nitrokiller
Posty: 8
Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: nitrokiller » śr 16 mar 2011, 07:44

Ok postaram się go dziś odpalić i zobaczę czy będzie iskra, wtryski i pompa i powiem co i jak wieczorem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » śr 16 mar 2011, 08:11

Jeśli masz wiązkę bez wyjścia na sondy, to nie ma problemu, załatw komputer. Ja mam 98' niemkę z sondami, Argail przekładał mojego kompa do swojej (wersja USA bez sond) na jego kompie moja nie odpaliła (pompa paliwa sie nie załączyła) a na moim Argail śmigał bez problemu.

nitrokiller
Posty: 8
Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: nitrokiller » ndz 27 mar 2011, 08:29

No i udało mi się odpalić silnik na stole bez sond. Pali czyli jest ok bo nie ma immo. To teraz pozostaje następne pytanie czy zrobić nowy kolektor wydechowy już bez sond. Czy muszę zastosować sondy bo silnik będzie chodził w trybie awaryjnym.

I jeszcze jedno jeśli w tym silniku jest złączę diagnostyczne to czy ktoś wie jakimi protokółami się ono komunikuję. Bo mam w warsztacie komputer do diagnozy aut , a może udało by mi się połączyć z tym silnikiem.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 27 mar 2011, 11:58

Witam jak trochę w tym siedzisz to będziesz wiedział że dla silnika to obojętne czy są sondy czy ich nie ma to wszystko jest potrzebne dla optymalizacji składu mieszanki czyli czystości spalin przez ECU i teraz jeżeli masz wiązkę elektryczną do modelu bez sad i ECU do takiego modelu to można spokojnie zaślepić otwory po sądach i nic się nie stanie pozostają kombinacje wiązka z sadami +kom bez ,lub komp z sądami a wiązka bez , ale sam powinieneś rozkminic co masz silnik -po wydech jeśli kupiłeś z kolektorami ,wiązkę po kablach powinny być dwie wtyczki więcej po stronie alternatorze co do ECU to po nr org ,co do podłączenia kompa diagnostycznego raczej w warunkach warsztatowych nie możliwe odczyt błędów poprzez lampkę kody błyskowe w serwisach posiadali program i kompa włączanego szeregowo :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

nitrokiller
Posty: 8
Rejestracja: wt 15 mar 2011, 15:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: nitrokiller » ndz 27 mar 2011, 22:27

Z własnego doświadczenia wiem że sondy jeśli są w układzie to mają kluczowe znaczenie na pracę silnika. W samochodzie jeśli choć na chwilę odepnę sondę podczas pracy silnika to komp. przełączy się na tryb serwisowy i np. będzie podawał więcej paliwa.
Ja kupiłem silnik bez wiązki natomiast przy silniku był komputer, cewki, pompa paliwa, moduł zapłonowy i kolektor z 2 sondami. Myślę że jak podłączę sondy pod kompa to będzie OK.
Problem jest taki że jak ściągam schemat do vfr już chyba ze trzeci. To mam schemat bez sond. Więc od czego mam szukać schematu albo jaki to jest typ motoru lub silnika.Dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości